MuscleMeat

HIIT, wanneer en hoe lang

Arno E

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik wil deze week weer eens HIIT gaan doen. Ik doe 3 keer full body per week dus ik dacht er zelf aan om dan om op niet kt dagen een HIIT sessie toe te voegen.
Dit dan gewoon een keer 's ochtends of 's middags maar niet op een lege maag.
Kan dit kwaad?

Ik weet niet op welk niveau ik moet beginnen, ik heb een schematje hier op het forum gevonden met 30 seconden sprint en 30 seconden joggen. Alleen begint dat schema met 4 minuten en wordt de duur langzaam opgebouwd. Kan ik ook gewoon halverwege het schema beginnen (10 min) omdat ik een redelijke conditie heb en al eerder HIIT gedaan heb?

nooit van overtrainen gehoord?

trouwens, je zit in de cut en je traind 3x fullbody in de week? lol

• Topic Starter Topic Starter
Natuurlijk wel, daarom vraag ik ook of het kwaad kan.
Full body werd aangeraden omdat ik nog een beginner ben en het spierbehoud stimuleert, alleen vind ik het een best zwaar schema. Wat voor schema zou jij mij aanraden?

een split schema, met alle spiergroepen 2x in de week, en niet 3 keer

fb is goed. alleen zoals je wel weet moet je natuurlijk niet maximaal gaan iedere training. en moet je alleen compounds doen, om zoveel mogelijk motorunits aan te spreken. daarnaast moet je t kort houden per sessie (45/50 min)

nee niet alle spiergroepen 2 x, gewoon 1 x en dan beginnen met HIIT 2 x in de week en dan opbouwen.
ik doe HITT zo:
ik duw de sessie tussen 2 maaltijden in, NIET op lege maag want het is een zware sessie als je het goed doen.
dan doe je 30 sec sprinten/60 sec rust en begin je met dit eerst 5 x te doen in een sessie en de week erna 6 x per sessie, de week daarna 3 x per week een sessie, de week erna 7 x per sessie, etc. snap je het ritme?
heb er altijd super resultaten mee bereikt.

• Topic Starter Topic Starter
Enorm bedankt voor de reacties, dan ga ik morgen de eerste HIIT sessie doen en ga ik kijken of ik 8 sessies volhoudt.
Verder heb ik een nieuwe splitschema gemaakt en wil ik graag jullie adviezen.
Het wordt 3 x (8 - 12) (set x rep) tenzij anders vermeld.
Ma (buik + leg day:D)
Squat
Leg extension
Stiff leg Deadlift
1 leg calfraise
crunch

Wo (borst, schouders en triceps)
Benchpress of Dumbbellpress
Incline BP of MP
(bench) dips
side lateral raises
Tricep extension (2 setjes)