MuscleMeat

Hiit

Ano_9531

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
40kg
Vetpercentage
Ik zou graag wat vet verliezen en HIIT is veel besproken da laatste tijd maar ik ken het eigenlijk niet zo goed. Wanneer kan ik deze het best doen? s'morgens op een nuchtere maag? Of na de training of beiden?
En zijn er voorbeelden van schema's?

Ik zou zeker geen hiit op nuchtere maag doen, waarschijnlijk presteer je slecht.
Ook maar beperken tot 2x per week in het begin, anders gaat je herstel onder leiden, het mag je KT ook niet in de weg staan.

• Topic Starter Topic Starter
http://www.prettyhealthy.nl/high-intensity-interval-training/

http://www.leerwiki.nl/Afslanken_met_High_intensity_interval_training

Ikzelf begon met:

5 min opwarming
Stretchen
1 min jogging
30s sprint
90s rustig
herhaal 4-5 keer
5 min cooldown
Stretch

Zo zagen mijn eerste 2 weken eruit, daarna de rustige intervallen verkort naar 75s. Zo opbouwen tot een 1:1 verhouding (dus 30s sprint, 30s rustig) maar daar zit ik nog helemaal niet :-)

Zeer handig! En hoe weet je dan wanneer die 30seconden gedaan zijn tijden vb de sprint? zijn er mp3 files voor of zo?

Als je een iphone/iPod touch hebt:
Gymboss in de app store is gratis, kun je zelf intervals instellen en hij geeft een piepje na een interval, handig :)

Zeer handig! En hoe weet je dan wanneer die 30seconden gedaan zijn tijden vb de sprint? zijn er mp3 files voor of zo?

Dat is ook mijn probleem, zit ik als een r*tard te sprinten en naar mijn Polar te kijken. Na een paar keer heb je wel een heel goed inschattingsvermogen van 30 seconden maar dan nog, je zal er makkelijker onder zitten dan boven :D. Aangezien ik geen iPhone heb (wel android) maar sprinten met m'n gsm in m'n broekzak zie ik niet zitten zoek ik ook nog een oplossing.

Dat is ook mijn probleem, zit ik als een r*tard te sprinten en naar mijn Polar te kijken. Na een paar keer heb je wel een heel goed inschattingsvermogen van 30 seconden maar dan nog, je zal er makkelijker onder zitten dan boven :D. Aangezien ik geen iPhone heb (wel android) maar sprinten met m'n gsm in m'n broekzak zie ik niet zitten zoek ik ook nog een oplossing.

Ik heb zo'n speciaal loopbroekje gekocht met een klein zakje met een rits vanachter (daar schud je gsm niet door schokken van je benen) mijn iPhone past er net in dus handig ;) da App Gymboss is heel handig!

Ik persoonlijk verkies nog steeds 4x per week 45-60 minuten cardio aan 60-70% van max hartslag.

Terug
Naar boven