MuscleMeat

Historische boeken

pumpingthatiron

Dutch Bodybuilder
Waardering
30
Lengte
1m85
Massa
96kg
Vetpercentage
14%
Ik ben op zoek naar boeken die een historisch correcte inhoud hebben en waar je dus wel wat uit leert, maar die ook een goed verhaal hebben, dus niet puur feiten opsommen. Een boek als de pianist bijvoorbeeld, over de tweede wereldoorlog. Dit mag gaan over elk onderwerp.

Karma voor elke nuttige bijdrage.

De boeken van James Clavell. Dat zijn historische romans. Het is fictie maar in wel in juiste historische context, je leert er zeker wel dingen van. Mijn favoriet is Shogun. Is wel een dikke pil meteen. King Rat is de dunste, speelt zich af in een jappenkamp in Azië. En als je googlet op historische romans vind je genoeg.

• Topic Starter Topic Starter
Even opgezocht. Ziet er heel leuk uit, Japan interesseert mij ook enorm. Thx!

• Topic Starter Topic Starter
Bereid je maar voor op een heel ziek verhaal. Haast ongelooflijk om waar te zijn.

Zo'n verhalen vind ik altijd fantastisch om te lezen. Misschien een verkeerde woordkeuze, maargoed. Het feit dat je er zo in kan "opgaan" vind ik geweldig. Je trekt je het lot van het personage echt aan, net omdat het echt gebeurd is.

De bijbel =D

Ilias van homerus?

De overgave van arthur japin

De ondraaglijke lichtheid van het bestaan!

Over Griekse en Romeinse tijd:

Steven Saylor heeft leuke whodunnits tijdens het oude Rome waarvan het historisch kader zou moeten kloppen. Vooral 'Catalina's wapen' vond ik aan te raden.
V.M. Manfredi heeft enorm goeie boeken: zijn trilogie over Alexander de Grote kon ik echt niet neerleggen. Dat is nu zo'n boek waarvan ik het jammer vind dat ik 'm al gelezen heb :)
Robert Harris' boek 'Imperium' over Cicero vond ik ook best te pruimen.
Glaucus van G. Chiara wordt onterecht vaak over het hoofd gezien ook.

Je kan er voldoende vinden via google, maar als ik een boek echt afraad is het wel Psyche van Claes, over Hadrianus... Oubollige taal, vlakke karakters... Boring...

The Thousand Autumns of Jacob de Zoet van David Mitchell is ook een leuk boek om te lezen.

Terug
Naar boven