AndroidHealthClinic

Hitler Vs. Stalin

Peiling Peiling Wie was volgens jou de grootste misdadiger Hitler of Stalin?

• Totaal stemmers
    46
Ik doelde op Blitzkrieg idd. Op het eind van de oorlog dreef hij door.

Blitzkrieg was een aardige manier om korte oorlogen te voeren, Duitsland heeft bij de aanvang van de oorlog nooit de oorlogsindustrie gehad om dergelijke vuurkracht te kunnen blijven gebruiken voor langdurige campagnes. Op het moment dat de Duitse oorlogsmachine begon te draaien was de oorlog eigenlijk al gekanteld. In '43 waarschuwden zijn generaals hem al voor de uiteindelijke afloop aangezien Duitsland in oorlog was met grootmachten die een veelvoud van de militaire output van Nazi Duitsland konden bewerkstelligen. Gedurende heel de oorlog heeft Hitler laten zien dat hij strategie beter aan zijn Generale Staf kon overlaten. Blitzkrieg is een tactiek dat niet is verzonnen door Hitler zelf, maar een product van jarenlange taktische ontwikkelingen begonnen in de 19e eeuw in Europa waarin Pruissen (Clausewitz, Moltke) de hoofdrol speelde.

Wat te denken van '' de geliefde leider'' Kim Jong Il van Noord Korea.
Ik heb wat documentaires gezien op oa NGC over dit totaal gestoorde geïsoleerde land.
enorm fascinerend om te zien maar ook heuveringwekkend dat een volk zo strak wordt gehouden door een sektarisch regime.

Noord-Korea met een leger van 1 miljoen man/vrouw absoluut niet te onderschatten ,gevaarlijker als een Iran.

Mooi die gelijkstand in de poll, idd zijn het beiden even grote schurken.

Onrelevant in feitte wie de kroon spande qua aantal doden het waren beiden topschurken met ieder een eigen doel.

Maar we kennen het Cliché

Dit mag nooit meer gebeuren

Ik denk hitler

Ik zou Hitler zeggen, alleen al het feit dat Hitler gans Europa, Rusland wilde veroveren maakt hem al tot grootste misdadiger, en al dacht hij waarschijnlijk wel dat wat hij deed goed was (joden vermoorden enz..), zijn vernietigingskampen waren toch één van de meest gruwelijke misdaden ooit.

Ik zou Hitler zeggen, alleen al het feit dat Hitler gans Europa, Rusland wilde veroveren maakt hem al tot grootste misdadiger, en al dacht hij waarschijnlijk wel dat wat hij deed goed was (joden vermoorden enz..), zijn vernietigingskampen waren toch één van de meest gruwelijke misdaden ooit.

Indd

Rows_of_bodies_of_dead_inmates_fill_the_yard_of_Lager_Nordhausen%2C_a_Gestapo_concentration_camp.jpg

754px-At_the_German_concentration_camp_at_Wobbelin.jpg

485px-Slave_laborers_at_Buchenwald.jpg

Von Clausewitz, nu voor de gemiddelde oorlogsleiders nog een voorbeeld. Von Moltke ook trouwens.

Ik zou Mao/Stalin eerder in één zucht noemen dan Hitler. Verschillende redenen hiervoor, rest mij het uit een te zetten. Geen zin in.

Ik zou Mao mss zelfs apart zetten. Er zijn een hoop dingen niet duidelijk over hem. Best veel over gelezen en bovendien heb ik altijd iets met zijn persoon gehad. Zeer intrigrerende man waar je niet direct een waardeoordeel aan kunt geven.

Ondanks dat zijn beleid voor miljoenen doden heeft gezorgd is mijn mening dat de intentie, vooral in de beginjaren niet slecht is geweest. Zijn ideeen over de maatschappij, de invulling hiervan en vooral de verdeling waren revolutionair en een terecht tegenwicht t.ov. de Komintang (echte klootzakken)

Niet voor niets is Mao nog steeds een geaccepteerde verschijning in China, standbeeld etc. Ondanks de gruweldaden is hij voor veel mensen in die tijd alsnog het licht geweest dat iig iets van China heeft proberen te maken.

Sorry, Arnoldfan

Doe eens wat aan je opruiende houding dropje. Je hoeft niet altijd alles te versterken en te bezegelen.

Hallo, wie is die piet op dit forum...weetje ik mag hem echt helemaal niet, wat doet hij en wie is hij eigenlijk, ik maak me er echt druk om.

Wat te denken van '' de geliefde leider'' Kim Jong Il van Noord Korea.
Ik heb wat documentaires gezien op oa NGC over dit totaal gestoorde geïsoleerde land.
enorm fascinerend om te zien maar ook heuveringwekkend dat een volk zo strak wordt gehouden door een sektarisch regime.

Noord-Korea met een leger van 1 miljoen man/vrouw absoluut niet te onderschatten ,gevaarlijker als een Iran.
seoul train schijnt ook een hele interessante docu te zijn, ik moet 'm nog steeds eens zien.

ot: voor mij is iedereen met 1 dode op zijn geweten een grote misdadiger.

allebei smeerlappen, ik weet niet genoeg over stalin om te zeggen wie er slechter was

Doe eens wat aan je opruiende houding dropje. Je hoeft niet altijd alles te versterken en te bezegelen.

Dit is niet versterken, dit zijn gewoon feiten. Trouwens, in een topic Hitler Vs. Stalin zijn toch alle middelen toegestaan om je voorkeur aan te tonen en andere mensen te overtuigen..

Maar vergeet niet hitler en stalin zijn goede vrienden geweest

Beide schurken hebben miljoenen doden op hun geweten..

Waarom is die avatar van de TS nog niet verdwenen?

Terug
Naar boven