XXL Nutrition

HM IV - Project Rebirth I - EVOLUTION

Bezoekers in dit topic

Woon jij samen met DBC?

Hahahaha.....idd,Maus.

Die gasten kunnen heerlijk schrijven!!

Je bent een topper Eclipsebro.....keep them cumming.:D

Hehe, niet verwacht van Ecalippo. Na doodgegooid te zijn met zelfverheerlijkende DBC logs vind ik dit een verademende verfrissing.

Idd wat poëtisch en wat 'duisterder' geschreven. Prachtig, houden zo.
 
A New Friend

In een grijs verleden herinner ik me mijn lessen Latijn en Grieks.. vakken die ik had gekozen omdat ik geinspireerd was door de cultuur van deze volkeren (ze naaiden hun lekkere zus, tante en al hun vriendinnetjes.. waren gewelddadig, aten veel vlees en hadden waardering voor een goddelijke fysiek.. ;)) .. en vakken die ik uiteindelijk liet vallen omdat de talloze naamvallen me de strot uit kwamen :D Een kleine doch zo nu en dan waardevolle woordenschat bleef achter in mijn grijze massa.. leuk om teksten op oude gebouwen enigzins te begrijpen en zo nu en dan kom je woorden tegen waarvan we de oorsprong terugvinden in deze fascinerende taal. Zo ook de naam van mijn nieuwe beste vriend.. Insuline.

Insula betekent als ik het goed heb eiland, en ook al ligt Engeland op een eilandje hier niet ver vandaan.. is dat het laatste waar ik aan denk als ik dit tropische woordje hoor. Zon, zee, strand.. mooie vrouwen. Juist, dat komt al dichterbij. Helaas is er nog geen direct verband met het prachtige beeld dat ik nu schep.. maar wees geduldig mijn trouwe lezer ;)

Zoals we weten wordt insuline afgegeven en gemaakt door de beta celletjes van de eilandjes (insulae) van Langerhans.. Ofzoiets.. Insuline is eigenlijk weinig meer dan een simpel eiwit, chemisch gezien. Maar wie had ooit gedacht dat een product van deze eilandjes mij zo blij zouden maken :D Ik keek vandaag in de spiegel en zag een pomp die ik nooit eerder heb mogen ervaren, niet bij het gebruik van IGF 1LR3, en nee, ook niet bij mijn lieve NO X-Plode :P

Dit is een totaal nieuwe ervaring.. Ik kijk in de spiegel naar mijn fysiek.. en moet mezelf even herinneren dat er geen synthol in die biceps zit maar dit een ziekelijke pomp is :D Oh.. My.. ****ing.. God! HEERLIJK!!! Ik ga zitten, sluit mijn ogen en ja hoor.. zee, zon, strand en prachtige vrouwen die me druiven voeren terwijl ik knetterdroog in een hangmatje tussen twee palmbomen hang.. Hahaha.. Anyways..

Vandaag tevens een eerste stap gemaakt richting het trainen van benen, leg extensions.. goed opgewarmd.. voelde prettig.. 6 setjes gedaan en het hier even bij gehouden.. Geen pijn.. Over enkele dagen zal ik het weer proberen.. Tot we weer langzaam gaan squatten.. I'll keep you guys posted!

To be continued..


Prachtig schrijven,en nog een big mofo zijn ook.Dit is echt waar kuren voor bedoeld is,en niet voor mensen die niet lang trainen en toch al kuren.Echt veel respect voor je:o
 
Godallemachtig... die traps :D

ik ben een fan :D
 
Hoe gaat het nu? Dus wat ik bedoel te zeggen: UPDATE!! :p
 
ja..we hadden het over ijs en een dikke erectie..:D
 
Defined Sleep

Het is vrijdagnacht 01.00 en ik besluit onder de wol te gaan.. 10.30 openen mijn ogen.. ik maak mijn ontbijt klaar, zit even op de bank en verzamel vervolgens wat kleren om een lekkere douche te nemen.. hmmmm. .. . mijn bed :) ik ga languit op mijn rug liggen.. . . . . . . ik kijk op de klok.. 17.30.. zo, dat was zaterdag :D Nu, na bijna een maand STH op 10IU zou ik de hele dag kunnen slapen.. ik voel me gedurende de dag moe.. en spaar mijn energie bewust voor de training..

Desondanks gaat het erg lekker.. ik zie er vol, groot en goed uit.. maar met de dag lijk ik droger en harder te worden,, mijn buikspieren worden steeds gedefinieerder.. er loopt weer een ader over mijn borst.. en zelfs op mijn schouders zijn ze tijdens het trainen zichtbaar.. en het lijkt alsof ik aan het cutten ben verdomme! :P Mijn gewicht is vrijwel onveranderd.. maar mijn vetpercentage is overduidelijk gedaald.. ik denk dat ik maar eens rustig moet gaan zitten en mijn kcal’s nog meer moet verhogen.. ik zat net zo lekker in de bulk!! :D

to be continued.. soon!
 
Dat je zo lam bent he, beinvloed dat niet je werk enzo? Lijkt mij redelijk irritant man:)
Succes verder!
 
ik werk op kantoor dus hoef me fysiek niet echt in te spannen verder.. 's morgens vroeg is het k*t omdat ik echt ff nodig heb om wakker te worden.. vooral omdat ik doordeweeks vaak niet lang kan slapen.. en als ik echt naar de klote ben gebruik ik caffeine oid.. of vetverbranders als energy booster.. maar dat vermijd ik het liefst zoveel mogelijk
 
Alleen daarom draai ik meer nacht/avonddiensten, is zooo k*t om vroeg uit bed te komen... :D
 
idd ik vind het ook veel lekkerder 's nachts te werken..
 
.. en als ik echt naar de klote ben gebruik ik caffeine oid.. of vetverbranders als energy booster..

:finger: Denk je wel een beetje om je insulineresistentie? Je kunt beter gewoon koffie drinken, dankzij de antioxidanten zorgt dat netto voor een verhoging van de gevoeligheid :study:

;)

Verder heb je een top-log en dito resultaten! Veel succes!
 
ik geef ook al aan dat ik het het liefst vermijd (verdere ;)) stimulanten te gebruiken.. die insulineresistentie, geldt dat wanneer de caffeine nog aanwezig is in je bloed? of moet ik me daar iets anders bij voorstellen

verder zijn antioxidanten in overvloed aanwezig ;) bedankt voor je reactie bro
 
Onderstaande studie is wel boeiend:
Chivo.nl - Cafeïne verlaagt insulinegevoeligheid - Onderzoek - Nieuws

Maar dat geldt dus niet voor koffie, daarvan is juist aangetoond dat het de insulinegevoeligheid verhoogt. Haal jij al je antioxidanten uit caps ed of eet je ook echt voldoende groente? Want geisoleerde antioxidanten blijken in diverse studies niet zo goed te werken, dat is meer de pharmaceutische benadering, terwijl het in de natuur meer gaat om het totaalpakket van duizenden elkaar synergetisch aanvullende verbindingen.

(Ik ben zelf een beetje aan het freaken op het moment, eet zelfs bij de lunch nu al een pannetje kool met rauwe ui enzo... ....gaat misschien ook wat ver :))
 
beide.. ik eet ongeveer 500g groenten bij mijn rijst en kip verdeeld over een aantal maaltijden.. en nu ook puur vruchtensap gedurende de dag voor extra kcals.. maar ook bv 3g vitamine c, vitamine b12 en een multivitamine.

een afname van 33% is niet niks, interresante studie.. zijn er nog verdere vergelijkbare studies gedaan? persoonlijk denk ik dat het voor mij weinig uit zal maken verder in mijn huidige 'set-up' ;)
 
ik eet ongeveer 500g groenten

Dan zit je sowieso goed.

een afname van 33% is niet niks, interresante studie.. zijn er nog verdere vergelijkbare studies gedaan? persoonlijk denk ik dat het voor mij weinig uit zal maken verder in mijn huidige 'set-up' ;)

Niet die ik me herinner. Wel naar insuline en koffie, die zijn juist positief, geeft gelijk aan wat een reactief goedje koffie is afgezien van de caffeine. Bij decafé (onderstaande studie) is de toename van de gevoeligheid gelijk aan de afname door cafeïne in bovenstaande studie.

Decafeïne verlaagt risico op diabetes
Decafeïne verlaagt het risico op diabetes. Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek. Vrouwen die dagelijks meer dan zes koppen decafeïne koffie drinken, hebben maar liefst 33 procent minder kans hebben op diabetes dan vrouwen die geen koffie drinken. Bij vrouwen die ‘gewone’ koffie dronken, was de kans op diabetes niet zo extreem verkleind. Het onderzoek vond plaats onder 28.000 vrouwen. Dit meldt de BBC.

Stofwisseling
Het onderzoek aan de Universiteit van Minnesota nam elf jaar in beslag. De vrouwen die aan het onderzoek deelnamen, hadden de menopauze achter de rug. Geen van de vrouwen had bij aanvang de stofwisselingsziekte diabetes. Dr. Mark Pareira: “ Andere onderzoeken toonden aan dat cafeïne juist bescherming biedt, ook tegen diabetes. Onze studie bewijst het tegendeel. Cafeïne kan een heilzaam effect hebben op de stofwisseling, maar het heeft ook weer effecten die dat voordeel teniet doen.”

De deelnemers aan het onderzoek vulden een vragenlijst in. Zo moesten ze aangeven wat hun risicofactor op diabetes was, hun leeftijd, hun body mass index, hun sportieve activiteiten, alcoholgebruik en of ze rookten of niet. Bij het vaststellen van de uitkomsten zagen de onderzoekers dat vrouwen die koffie dronken 22 procent minder kans hadden op het ontwikkelen van diabetes dan vrouwen die geen koffie dronken. Toen de onderzoekers ook nog onderscheid maakten tussen gebruikers van decafeïne en cafeïnekoffie, bleek de decafeïne groep een nog kleinere kans had op diabetes. Leeftijd of gewicht deed daar niets aan af.

Magnesium
Vervolgens bekeken de onderzoekers of andere ingrediënten in decafeïne koffie hiervoor verantwoordelijk waren. Een mineraal als magnesium, dat in koffie voorkomt, is bijvoorbeeld in staat om het bloedsuikerpeil te regelen. Maar de onderzoekers konden geen bewijs vinden dat magnesium voor het lagere risico verantwoordelijk was.

Belangrijk punt in het onderzoek is dat koffie door grote groepen mensen in grote hoeveelheden wordt ingenomen. Pereira: “Als mensen net zoveel thee dronken of groente aten, hadden we waarschijnlijk andere verbanden gevonden met diabetes.”

Een Britse deskundige op het gebied van diabetes concludeert: “De resultaten van dit onderzoek zijn interessant. Er is echter wel meer onderzoek nodig om te bepalen welke ingrediënten van decafeïne koffie voor een lager risico op diabetes zorgen. Het drinken van meer dan zes koppen koffie, ook als het decafeïne koffie is, kan weer leiden tot andere problemen. Als mensen echt het risico op diabetes willen verkleinen, moeten ze regelmatig bewegen en een gezond dieet volgen.


Bron:
Diabetes | suikerziekte: juli 2006

Ook nog goed voor je lever trouwens, koffie.
 
gracias
 
Onderstaande studie is wel boeiend:
Chivo.nl - Cafeïne verlaagt insulinegevoeligheid - Onderzoek - Nieuws

Maar dat geldt dus niet voor koffie, daarvan is juist aangetoond dat het de insulinegevoeligheid verhoogt. Haal jij al je antioxidanten uit caps ed of eet je ook echt voldoende groente? Want geisoleerde antioxidanten blijken in diverse studies niet zo goed te werken, dat is meer de pharmaceutische benadering, terwijl het in de natuur meer gaat om het totaalpakket van duizenden elkaar synergetisch aanvullende verbindingen.

(Ik ben zelf een beetje aan het freaken op het moment, eet zelfs bij de lunch nu al een pannetje kool met rauwe ui enzo... ....gaat misschien ook wat ver :))


hehe..hoe krijg je het weg bro! :D
ik eet lekker mn brocolli,tomaatjes,uitje, boontjes..;)
 
hehe..hoe krijg je het weg bro! :D
ik eet lekker mn brocolli,tomaatjes,uitje, boontjes..;)

Sja, eetlust is bij mij nooit het probleem. Ik moet er eerder de rem op houden, zelfs tijdens een kuur. Net een blik kidney bonen, met een rauwe rode ui, twee blikjes tomatenpuree, sambal, olijfolie en sardines weggewerkt, terwijl naast mij de rode kool met pindakaas, knoflook, kurkuma en gember al staat te dampen...

Het is eigenlijk een beetje een experiment. Ik probeer een tijdje ultra gezond te eten zonder ook maar iets van middelen te gebruiken. Het idee is dat ik dan net iets beter hoop te herstellen van mn trainingen, ondanks dat het hormonaal nog niet helemaal ideaal zit. Remmen van miniscule ontstekinkjes in de spieren enzo. Na een paar maanden hoop ik dan met een schoon lichaam en de nodige kilo's een lekkere kuur te doen die er in moet knallen als bij een maagd.

Maar genoeg gekokkereld met thorwulf, terug naar de kuur van Eclipse.
 
Back
Naar boven