MuscleMeat

Hmmm lekker! Infecties en ziekten nemen de overhand

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
HARLINGEN - Een 43-jarige medewerkster van een café in Harlingen die open tuberculose heeft, heeft zeker dertien mensen besmet. Een van die dertien heeft inmiddels ook tbc ontwikkeld. Dat heeft tbc-arts A. Kiers van de GGD Fryslân maandag gezegd.

TORREVEIJA - Een Nederlander is in de Spaanse badplaats Torrevieja met een legionellabesmetting opgenomen op de afdeling intensieve zorg van het ziekenhuis. Een woordvoerder van de Nederlandse ambassade heeft dat maandag gezegd. Mogelijk liggen nog twee Nederlanders in het ziekenhuis na een uitbraak van de veteranenziekte in de stad.

De legionellabesmetting werd tien dagen geleden geconstateerd. Koeltorens in een winkelcentrum vormen vermoedelijk de bron. In totaal zijn naar verluid meer dan twintig mensen ziek geworden.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit soort ontwikkelingen zijn voorspeld door wetenschappers en langzaamaan begint het werkelijkheid te worden. Ik heb een vooraanstaand TBC-wetenschapper gesproken tijdens mijn z'huis werkzaamheden en die concludeerde precies hetzelfde, vanwege de migratie van mensen uit andere werelddelen.
Speciale aandacht moeten we volgens haar hebben voor migranten uit Rusland; zij bregen een relatief nieuwe vorm van TBC mee die nog steeds dodelijk is en amper te bestrijden.

Terug naar de tijden van weleer! :thumbd:

Terug naar die goede oude tijd.

In Rusland komt multi resistente TBC voor. Dat krijg je als mensen hun antibiotica kuur niet afmaken, of niet kunnen afmaken door geldgebrek.

Het is een kwestie van tijd voordat er weer een pandemie uitbreekt. Dat is een simpel feit.

Ach, krijg je met de gestegen ziektekostenpremies iig waar voor je geld :D

Natuurlijke selectie zal er voor zorgen dat ons ras op deze manier sterker wordt opa!

Even in het verlengde ervan:

Was laatst een wereldwijde griepepidemie geensceneerd om duidelijk te maken wat de impact zou zijn. De eerste groep die gevaccineerd werd waren de zwakkeren in de samenleving; zwangeren, zieken en bejaarden. Het was eigenlijk al op voorhand duidelijk dat er heel snel een tekort aan vaccin zou zijn. Door het gebrek aan vaccin werd vooral de groep van 20-35 getroffen en stierf (vanwege de hoge weerstand tegen het virus werden zij juist dood en doodziek), de groep die dus moet zorgen voor nageslacht en de instandhouding van de soort.

Gaf mij iig te denken. Eigenlijk best onlogisch eerst de zwakkeren te redden terwijl juist de sterken er voor moeten zorgen dat we er over een paar eeuwen nog steeds zijn.

@Rob G: van natuurlijke selectie is op deze manier geen sprake meer

Is ook een vorm van natuurlijke selectie, geeft weer aan hoe dom de mens soms kan zijn.

Dani zei:
Gaf mij iig te denken. Eigenlijk best onlogisch eerst de zwakkeren te redden terwijl juist de sterken er voor moeten zorgen dat we er over een paar eeuwen nog steeds zijn.

All that and brains too! :heart:

EricR zei:
Is ook een vorm van natuurlijke selectie, geeft weer aan hoe dom de mens soms kan zijn.
Ik vind het eigenlijk wel humor. :D

Arme Darwin. Als hij vandaag de dag toch eens zou zien welke mensen aan de top van de voedselketen staan, work-aholics met overgewicht in een S.U.V. :roflol: Natuurlijke selectie door het kapitalisme... :D

Wat een klotezooi, waarom moet dit weer in mijn generatie zijn.

Dit is imo een normale reactie van de natuur: ze brengt zichzelf in evenwicht. Wij maken de natuur kapot door ons materialisme en de natuur maakt op haar beurt ons kapot. Laat maar komen.

DBC grijpt dit natuurlijk weer aan om de migratieproblematiek aan te kaarten.

ik zeg: preventief ruimen:D

Ach ja, retro is toch hip.

laatst stukkie gelezen over spaanse griep...20 tot 50miljoen doden!!>.
stomme is dat destijds relatief de meeste tussen de 20 en 35 overleden..Als we elkaar nie afmaken in oorlogen dan zorgen de virusjes er wel voor...zo houden ze de mensen tenminste beetje in evenwicht..

Terug
Naar boven