XXL Nutrition

Hoe beginnen?

Als je wil afvallen moet je eerst maar eens gezond gaan eten.
En je kunt best wel opdrukken hoor. Dat helpt ook wel om wat gespierder te worden (hoewel dat niet is in vergelijking met een bodybuilder)

Niemand weet op zen 13de ofie snel spieren kan aanmaken.

''Bij mij gaat dat niet zo snel''

Geduld is een gewone zaak.

Je ziet toch dat hij liever niet over zijn thuissituatie wilt praten, ga er dan niet over doorzeiken;)

Afvallen kan je inderdaad doen door gewoon gezond te eten, en laat de frisdrank/chips/andere snacks sowieso tot het weekend even staan. Zit je wel op een gewone sport? Of beoefen je buiten de gymlessen op school geen andere sport? Gewichten kan je zelf wel maken door een rugzak te vullen met stenen of zand;)

Succes ermee. Welkom op het forum trouwens. ;)

Hoi iedereen,

Ik ben Luke, en 13 jaar. En ben hier nieuw.
Ik zou graag wat spieren willen, maar zomaar gaat dat bij mij niet.
Ik heb elke week een drukke week, elke dag naar de dagbehandeling en dan pas 8 uur s' avonds thuis.
Ik ben erg verlegen als het daar over gaat. Ik durf niet te zeggen, dat ik graag spieren wil kweken. Dus ik deed s' avond thuis 10 minuten opdrukken om wat spierballen te krijgen, maar dan denk ik, wat heeft het voor zin? Dus ik ben niet zo gemotiveerd als ik het goed zeg.

En ik durf ook niet te zeggen dat ik naar de sportschool of dergelijke wil.

nah, geef ze de optie. Stoppen met roken en gezond sporten of drugs en alcohol.... wat is er nou mis met een jongen van 13 die wat wil sporten....

Ik weeg 59 kilo (1,60m lang) en vind het veel te veel. Ik ben al wat af gevallen, ik woog eerst 61 kilo. Maar nu krijg ik er niet meer af. Ik zal graag 55 willen wegen, of nog wat minder.
Hebben jullie tips? Ik zal me dan wel wat fijner voelen.

MVG, van mij, Luke

Als 13 jarige zou ik adviseren er maar doorheen te groeien... je bent niet te zwaar, je bent te kort :)

Ga gewoon lekker veel opdrukken, word je wat gespierder van, en kun je van afvallen. Moet je wel intensief opdrukken.

En zoals ik al eerder zei: Goed eten, gezond.
Maar dat was al van plan.

Als je te veel vet heb kun je beter eerst gaan afvallen voor dat je een 6pack wil. ( je blokjes moeten goed duidelijk zijn en door vet kan je ze niet zien ) Arm spieren kan je wel gewoon doen;)

Als je het niet aan je ouders kan/wil vragen, zou je eens op het dagcentrum moeten proberen. Is daar geen opvoeder/psycholoog/therapeut/weetikveel waar je het aan kan voorstellen? Meestal zijn ze in zo'n instellingen enorm blij als hun "klanten" tonen dat ze geïnteresseerd zijn in een sportieve hobby omdat dat als uitlaatklep kan dienen.

wat je gewicht betreft, geen zorgen maken. Sporten gezond eten en komt allemaal in orde . Ken er die vroeger uitgelachen werden door hun uiterlijk ( gewicht) en nu zelfs modellenlichaam hebben. Je bent 13 er is nog niets verloren ;)

• Topic Starter Topic Starter
//

Laatst bewerkt:
Hi,

Ik snap je wel, als het thuis niet zo goed gaat, wil je er geen schepje bovenop doen.

Het ging een tijdje ook niet zo lekker bij mij thuis.

Maar praat er met je ouders APPART over.

Met opdrukken alleen kom je er heus niet:s

Je hebt niets te verliezen hoor, gewoon eens vragen.

Veel succes

Daarna kan je even de stickies doorlezen.
En laat je niet teveel ontmoedigen door mensen hier die je uitlachen omdat je 'verlegen' bent.

@topicstarter,Waarom ben jij verlegen om aan je ouders te zeggen dat je wilt sporten.De meeste ouders moedigen dit zelfs aan. Met "verlegen" zijn kom je nergens. Mijn raad aan jou is : Praat erover met je ouders en ze zullen je zeker begrijpen.;)

Sommige mensen kunnen dit gewoon niet.

hey welkom op het forum hier;)
trek je maar niets aan van sommige leden hier, en hun opmerkingen over 13 jarige enz.
het is juist goed dat je nu al wat aan je lichaam wilt doen voordat het erger wordt;)
laat je ook niet vertellen dat opdrukken niet werkt, geloof mij, je kunt er een heeel eind mee komen:) doe ze langzaam en geconcentreert, zo maak je het jezelf flink zwaar;)
ook de andere tips over zware tassen optillen voor je armen zijn goed, maar aangezien je nog jong bent is het goed om veel herhalingen te maken, minstens 15:)
om af te vallen moet je misschien ook gaan hardlopen, buiten...
dit wil je misschien niet, bang dat mensen je uit gaan lachen ofzo.... geloof mij maar, dit zullen ze waarschijnlijk niet doen! zij zien een jongen die misschien iets te zwaar is maar er wel wat aan wil doen, en vinden dit waarschijnlijk juist goed;) en wanneer ze wel lachen.., niets van aantrekken! nu lachen ze nog, maar wanneer jij ze weer tegenkomt en je bent afgevallen, een beter figuur hebt en met meer zelfvertrouwen rondloopt, kijken ze tegen je op!;)
geloof mij, krachttraining is geweldig voor jezelf vertrouwen. doordat jij er beter uitziet durf je waarschijnlijk meer, je komt van je verlegenheid af;) neem dat maar van mij, was vroeger ook erg verlegen tot dat ik met krachttraining begon, ik begon er beter uit te zien, kreeg meer zelfvertrouwen, een betere uitstraling... en de meiden vinden het geweldig!;)
ik hoop dat je er wat mee gaat doen!

succes ermee;)

hey welkom op het forum hier;)
trek je maar niets aan van sommige leden hier, en hun opmerkingen over 13 jarige enz.
het is juist goed dat je nu al wat aan je lichaam wilt doen voordat het erger wordt;)
laat je ook niet vertellen dat opdrukken niet werkt, geloof mij, je kunt er een heeel eind mee komen:) doe ze langzaam en geconcentreert, zo maak je het jezelf flink zwaar;)
ook de andere tips over zware tassen optillen voor je armen zijn goed, maar aangezien je nog jong bent is het goed om veel herhalingen te maken, minstens 15:)
om af te vallen moet je misschien ook gaan hardlopen, buiten...
dit wil je misschien niet, bang dat mensen je uit gaan lachen ofzo.... geloof mij maar, dit zullen ze waarschijnlijk niet doen! zij zien een jongen die misschien iets te zwaar is maar er wel wat aan wil doen, en vinden dit waarschijnlijk juist goed;) en wanneer ze wel lachen.., niets van aantrekken! nu lachen ze nog, maar wanneer jij ze weer tegenkomt en je bent afgevallen, een beter figuur hebt en met meer zelfvertrouwen rondloopt, kijken ze tegen je op!;)
geloof mij, krachttraining is geweldig voor jezelf vertrouwen. doordat jij er beter uitziet durf je waarschijnlijk meer, je komt van je verlegenheid af;) neem dat maar van mij, was vroeger ook erg verlegen tot dat ik met krachttraining begon, ik begon er beter uit te zien, kreeg meer zelfvertrouwen, een betere uitstraling... en de meiden vinden het geweldig!;)
ik hoop dat je er wat mee gaat doen!

succes ermee;)

Het Smiley-verhaaltje

haha neem het nou maar serieus, ik wil die jongen alleen maar helpen;)

''Bij mij gaat dat niet zo snel''

Geduld is een gewone zaak.

Ongeduld is ook gewoon.
Schoon is wat anders.

Maar als je je ergens aan kan optrekken en je kan opdrukken prima. Als je er niet met je ouders over durft te praten dan is dit gewoon simpel een goede start.
Beetje hardlopen en fietsen, kom je een eind mee hoor.
Rugzak vullen met stenen of zand, zo kom je aan je gewichten.

Beetje creativiteit en je komt er zeer zeker wel!

• Topic Starter Topic Starter
//

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven