AndroidHealthClinic

Hoe betrouwbaar zijn scoops?

Nootmuskaatje

True Natural Space Ranger
Elite Member
10 jaar lid
10.000 likes
Waardering
10.232
Lengte
1m82
Massa
84kg
Heb maar een weegschaal gehaald gezien m'n cut erg dichtbij komt:D:D. En als ik er dan toch 1 heb kan ik net zo goed checken hoeveel er nou echt in een scoop zit.

M'n PWO(Roid Rage) van 7g bevat 6g, crea(Bodylab) van 5g bevat 6g en night proteins(XXL) van 20g bevat zelfs 28g met nog niet eens een volle scoop(al is die scoop lastig om vol te krijgen met zo'n kegelvorm).

Geen scoops meer voor mij, weegschaal boven scoop. Maar ik ben wel benieuwd naar andere producten, zijn er meer mensen die eens een scoopje hebben gechecked op de weegschaal? Wat was de afwijking en over welke product gaat het?

Een weegschaaltje gebruik ik zelf ook regelmatig, vooral als ik zelf een pwo samen stel.
De maatschep van me eiwit vind ik niet heel belangrijk aangezien ik toch niet aan een bepaald dieet zit. Meestal gewoon 1,5 scoop en dan zal er vast wel genoeg eiwit inzitten.. alleen gaan de koolhydraatjes natuurlijk ook omhoog.

Het is ook niet raar dat een maatschep iets anders aangeeft op je weegschaal als wat er op je etiket staat.. die schepjes zijn niet speciaal voor dat product gemaakt. Het is een algemene maat die gehanteerd wordt en elk poedertje heeft een andere dichtheid, met als resultaat dat het gewicht bij elke poeder anders is..

Scoops zijn heel onbetrouwbaar, ik heb hier zeker al 10x (misschien wel 100x) een heel verhaal aan besteed.

Met een volume (scoop) een gewicht afmeten is vragen op problemen zeker omdat de densiteit (soortelijk gewicht) van dat product varieert per batch. Neem je een scoop uit wat ingeklonken whey uit de pot? of juist een scoop uit los gemaakt whey uit de pot? Night Protein moet je eerst losmaken en dan een scoop nemen anders neem je een scoop uit het ingeklonken product waarvan het soortelijk gewicht veel hoger is.

Daarbij is de ene keer whey zwaarder dan bij een andere batch. Dus ik zeg daarom al jaren (ben er op een gegeven moment maar mee gestopt) dat je eigenlijk altijd moet wegen wil je het precies doen.

Gaan we nu ook geld inzamelen om scoops te testen bij een onafhankelijke partij?

Niet, gewoon wegen is 10 sec. werk.

Een carnavalskraker herken ik meteen. Whoep whoep..er is wat mis met m'n scoop scoop.

Whoep whoep er is wat mis met m'n scoop scoop

Terug
Naar boven