MuscleMeat

hoe diep injecteren in spier?!

klaas

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
29
hey,
winny inject wordt vaak met een insulinenaald geinjecteerd (12.7mm diep) in een kleine spier zoals bi/tricep schouders etc...
nou had ik toevallig nog ergens 0.5x16mm naaldjes liggen en had ffies geprobeerd of daar olie(eq) doorheen kon...en die ging heel erg smooth..net zoals met een normale 0.8*40mm...
dus is die 16mm diep genoeg voor zeg 1ml in bv de bicep?
zon naaldje prop je erzo in ivt de wat langere naalden..zou wel relax zijn voor trena of testp kuurtje..
greetz

Gewoon 0.4x25 wil ook wel, schouders heb ik het dan over als je vetpercentage niet wreed te hoog is anders ram je er een 0.8x 38 in die hoef je natuurlijk niet tot op het bot erin te zetten. :)

volgens mij komt het niet zo nauw, ik pak altijd gewoon een naald van 0,8 bij 40, dan pak ik het dopje en zaag er de helft vanaf, zet dan het dopje erop en zo doe ik het.

Bij intramusculaire injecties wordt er in de geneeskunde altijd van uit gegaan dat men zo diep mogelijk injecteert, om de opname van de werkzame stof zo goed mogelijk te realiseren en zo min mogelijk last krijgt van irritaties in het spierweefsel-oppervlak. Dus gebruik gewoon de juiste naald bij het juiste goedje en injecteer tot ie er helemaal in zit. 'Oppervlakkige' injecties kunnen leiden tot irriratie of ontstekingen.

• Topic Starter Topic Starter
ja pcies d8 ook altijd zo diep mogelijk drin ... maar omdat winny wel eens met slinpin wordt geprikt d8 ik dat dit missch ook zou kunnen (met kleine hoeveelheden)...maja we houden het dan maar bij de .8*40

Je begrijpt me niet helemaal.

Je moet zo diep mogelijk in de spier injecteren met de naald die voorhanden is.
IK injecteer ook met een slin naald als ik Win injecteer maar gebruik wel de hele lengte van de slin naald.

sorry maar snap het nu nog niet:S..
die hele lengte van slin naald is maar 12mm...dus ook al injecteer ik met 08x40 dan kan het niet als ik maar 12mm diep ga zitten?...maar wel als het slin naald is...ikke nie snappe..

-Gebruik slin-naaldjes voor biceps/triceps injects

-Gebruik de langere naalden voor overige injectiespots

Maarrrrr: gebruik altijd de volle lengte van de desbetreffende naald om te injecten.
DUS: Bij een slin naald van 12mm gebruik je de 12 mm en bij de andere naalden die je dus NIET voor bi en tri gebruikt, gebruik je de volle 40mm.
Maar ga geen slin naalden in andere delen dan je bi en tri steken.

:thumbup:

Ik gebruik :
schouders : 0,6 *25
benen : 0,7 *30
bil : 0,8 *40

En telkens de volledige naald erin...

ja ik in bil/benen altijd 0.8*40 en overige 0.6*25...heeft altijd goed gewerkt dus vraag mezelf nu af wrom ik deze topic heb gemaakt:duh:

Terug
Naar boven