AndroidHealthClinic

hoe lang blijft kuurtje 'hangen'?

steebz

Dutch Bodybuilder
Waardering
4
is het zo dat als je kuur is afgelopen je weer langzaam terugvalt naar je oude gewicht/ omvang? en als je echt goed door blijft eeten (bulken) Raak je dan je door de kuur gewonnen spierwinst toch weer kwijt?

Alles boven je normale grens ja . ( is dus wat je lichaam hormonaal gezien kan ondersteunen aan spiermassa )

Dus als je grens 90 kg is en je kuurt naar 95 dan zal je die 5 kg weer verliezen na verloop van tijd . ( spieren wel te verstaan hé , vet blijft )

ja denk dat het ook zo is, maar ik moet zeggen dat omvang beter blijft dan kilos. en kracht die verlies je ook zeker niet helemaal!

• Topic Starter Topic Starter
tnkz..maar je blijft er dus wel iets van zien? en hoe lang duurt het ongeveer voordat je terugvalt?

steebz zei:
tnkz..maar je blijft er dus wel iets van zien? en hoe lang duurt het ongeveer voordat je terugvalt?
Hangt ervan af hoe snel je hersteld na je kuur en je eigen lichamelijke toestand .
Als je goed blijft trainen en eten en je lichaam snel weer in de plooi is denk ik dat het wel een redelijke periode blijft .

Kan er echt geen tijdspanne op plakken . Denk dat DBC01 en MrJ je daar beter op kunnen antwoorden .

Begrijpelijk uitgelegd:

Wat je doet in een kuur is met chemische middelen spiermassa winnen en vet verbranden door je lichaam in de 6e versnelling te gooien. Na je kuur gaat je lichaam terug naar de 1ste versnelling en een kapotte schakelbak die dan gerepareerd moet worden (je nakuur en je herstel).

Je lichaam moet leren om op eigen kracht die gewonnen massa te behouden, en dat lukt nooit voor de volle 100%
Wie goed blijft eten en lekker door blijft trainen en geen aandacht schenkt aan z'n terugval en niet bij de pakken neer gaat zitten (80% is in dit geval mentale kracht) heeft kans dat ie vrij veel vast kan houden.

Ik ben nu 110kg steady en val niet terug. Ben zelfs niet terug gevallen in de vakantie! Dit deed ik door veel pasta's en geaond vlees te blijven eten, veel te bewegen en m'n training bij te houden. En niet in de laatste plaats door me mentaal voor te bereiden op wat terugval.

Vervolgens ga ik aan de slag met Tribulus om m'n eigen aanmaak te stimuleren en met Crea om m'n spieren een extra boost te blijven geven zodat ook mijn gevoel dat ik nog steeds lekker vol ben! :) Dit alles draagt eraan bij dat je uiteindelijk het grootste gevecht, dat van ná je kuur, gaat winnen van de afbraak, en je ervoor kunt zorgen dat je maanden na je succeskuur toch nog veel behouden hebt.

Succes! :thumbs:

Duidelijk verhaal dbc01!

Dat valt nog te bezien.... :D

Mijn wiskundeleraar legde mij altijd alles uit met konijntjes en worteltjes.

Dat was geloof ik net zo duidelijk ;)

Mijn auto heeft ook maar 5 versnellingen :D

• Topic Starter Topic Starter
jaa heel positief:D
Krijg nog meer zin in (1e) kuurtje

Tijd voor een relletje dus! :D

Terug
Naar boven