MuscleMeat

Hoe moet ik beginnen? BB noob.

Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
95kg
Hoi allemaal,

Al een tijd volg ik dit forum en probeer zoveel mogelijk te leren.
Helaas kan ik zelf niet helemaal goed inschatten hoe ik het beste kan beginnen.

Sinds een maand zit ik bij een sportschool en ben ik veel met cardio bezig.
Ook eet ik nog maar 1600 - 1800 Kcal per dag.
Ik ben 19 jaar oud, 1.88 en weeg 95kg, maar ik wil voor de vakantie (18 weken) er netjes uitzien en vervolgens kijken hoeveel ik kan bereiken.
Op dit moment heb ik een behoorlijk buikje en dikke reet zoals je in de bijlage kunt zien.
Ik heb niemand die mij een beetje kan leren hoe ik moet beginnen dus hoop ik dat iemand mij een beetje kan uitleggen hoe het werkt.
Een jaar geleden was ik nog intensief aan het sporten, maar na een jaar rust ben ik behoorlijk aangekomen.
Doorzettingsvermogen heb ik wel, ik ben al 2-3 keer per week naar de sportschool en zorg dat ik elke dag minimaal 30 minuten intensief bezig ben met iets.

Ik snap dat ik niet alles in één keer kan leren, maar iemand die me een paar goeie tips kan geven ben ik zeer dankbaar. Zeker omdat er verschillende theorieën zijn die tegen elkaar in gaan. De ene site verteld dat ik meer met gewichten bezig moet, en de andere zegt eerst cutten en dan pas bulken.
Tja, dan weet ik niet meer wat ik nou moet geloven.

Bij voorbaat dank!

IMG-20130402-00009.jpg

Welkom hier !

Lijkt me goede zet om je ontevredenheid over je lichaam weg te werken, stap 1.

Wat het beste te doen, als ik zo lees is dat je VP (vet %) omlaag brengen voor de zomer. Lijkt me kort dag maar in korte tijd is wel degelijk iets te bereiken. Focus niet te blind op weinig eten en veel cardio maar probeer te combineren met krachttraining. Ook hier verbrand je sowieso veel kcal en het helpt je een goede techniek aan te leren voor de KT als je door gaat knallen in een later stadium. Begin allereest eens om te berekenen wat je onderhoud is voor wat betreft kcal, je zit nu erg (heel erg) laag. Bereken dat op bijv. www.giantpt.com en ga 250 tot 500 kcal onder onderhoud zitten. Pak cardio na je krachttraining. 3 keer per week kracht + 30min. cardio in combinatie met een voedingsschema gaat je al een heel eind op weg helpen. Lees ook de stickies / topics hier over vetverbranding en starten met KT op dit forum. Daar zit een hoop ervaring ! Download een excel bestand waarin je je voeding kunt bijhouden, voldoende links hier naar op dit forum.

Succes met behalen van je doelen !

begin voral niet direct met aas wat veel mensen je in de sportschool gaan aanraden

• Topic Starter Topic Starter
Welkom hier !

Lijkt me goede zet om je ontevredenheid over je lichaam weg te werken, stap 1.

Wat het beste te doen, als ik zo lees is dat je VP (vet %) omlaag brengen voor de zomer. Lijkt me kort dag maar in korte tijd is wel degelijk iets te bereiken. Focus niet te blind op weinig eten en veel cardio maar probeer te combineren met krachttraining. Ook hier verbrand je sowieso veel kcal en het helpt je een goede techniek aan te leren voor de KT als je door gaat knallen in een later stadium. Begin allereest eens om te berekenen wat je onderhoud is voor wat betreft kcal, je zit nu erg (heel erg) laag. Bereken dat op bijv. www.giantpt.com en ga 250 tot 500 kcal onder onderhoud zitten. Pak cardio na je krachttraining. 3 keer per week kracht + 30min. cardio in combinatie met een voedingsschema gaat je al een heel eind op weg helpen. Lees ook de stickies / topics hier over vetverbranding en starten met KT op dit forum. Daar zit een hoop ervaring ! Download een excel bestand waarin je je voeding kunt bijhouden, voldoende links hier naar op dit forum.

Succes met behalen van je doelen !

Bedankt voor je reactie, hier kan ik zeker wat mee.
Ik vraag me alleen nog af of ik met de gewone krachttrainapparaten aan de slag moet, of dat ik me moet gaan verdiepen in compound oefeningen? (waarvan ik begrijp dat die meer zinvol zijn omdat je meer spieren trained tegelijk trained.)

Compound Lifts, kijk eens naar 5x5 Stronglifts, Greyskull LP, Starting Strength.

Als er Squats, Deadlifts, Bench Press in zit is 't de moeite waard! Voeg tevens indien & z.s. mogelijk Pull-Ups (of Chin-Ups), Dips & Overhead Presses toe... en als je echt fanatiek bent Clean & Jerks!

Niet te zwaar doen, techniek en fysieke gezondheid zijn belangrijker dan zo veel mogelijk gewicht verplaatsen EN belangrijker dan je deadline halen (als het niet hard genoeg gaat licht het immers zeer waarschijnlijk aan je eten, niet aan je lifts).

Kortom; Niet veel meer gaan eten, maar eet wel clean en volg een program (geen crash dieten!), 30-60 minuten compound liften, 3 dagen in de week, volg ook hiervoor een programma! Om het af te maken en wellicht iets te versnellen, als strakker in je vel zitten je enige doel is; Cardio, mix van HIIT & LIIT, in de gym, als je klaar bent met Liften of thuis (zie bijv. C25k)

Terug
Naar boven