AndroidHealthClinic

Hoe pak ik dit aan?

Xytx

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
99kg
Hallo allemaal,

Ik wil 15 ~ 20 kilo afvallen zodat ik een goed figuur krijg. Alleen ik ben een beetje in de war. De ene persoon zegt dat ik krachttraining moet combineren met cardio en een ander zegt weer dat ik alleen cardio moet doen. Maar waar moet ik op letten en heeft iemand misschien hier een goed schema om af te vallen? Ik durf ook geen krachttraining te doen, omdat ik bang ben dat ik nog groter word dan dat ik nu ben :bang:. Ik wil juist smaller worden.
Graag wat tips of hulp. Hoe kan dit het beste aanpakken? ???

Afvallen is kcal in tegen kcal uit, oftewel meer verbranden dan je eet. Als jij alleen cardio nodig denkt te hebben omdat te bereiken moet je dat doen. Al zou KT in combinatie met cardio ervoor en erna je er wel sneller naar toe helpen en je voorkomt spierverlies ermee. Ik raad je KT en cardio aan, heb een gast in de sportschool in een half jaar tijd er ziek veel mee zien afvallen en die woog wel meer dan 100 kg en begint nu een aardig fysiek te krijgen ondanks dat ie nog steeds dik is..

Nou je kunt beide doen, het belangrijkste is je VOEDING! Bereken je onderhoud, dus wat je per dag nodig hebt om gelijk op gewicht te blijven. Wil je afvallen ga je hier 500kcal onder zitten. Ik zelf heb een onderhoud van 2500kcal(dit stijgt of daalt met je gewicht!!!! bereken het dus na als je afvalt) en om af te vallen at ik, om minimaal spier te verliezen rond de 2100-2300kcal. In jouw geval mag je op die 2000kcal zitten. Het is heel belangrijk dat je x2 je lichaamsgewicht aan eiwitten binnen krijgt. het liefst nog ietsje meer. Dit doe je om SPIEREN te behouden, je wilt deze behouden omdat spieren de grootverbruikers zijn, val je meer dan 0,5 kilo per week af dan zit hier vaak ook spier bij. In het begin verlies je ook vocht, maar je wilt VET weg hebben. Ideaal genomen als jij 7 dagen per week 500kcal onder je onderhoud eet val jij 0,5-0,75kg af, waarvan ook deel vocht is. Staar je niet blind op de weegschaal, want die kan je elke dag bedriegen. Neem een vast weegmoment elke week op bijv. maandag om 8 uur 's morgens.

De cardio zorgt ervoor dat je conditie verbetert en in jouw geval zal die waarschijnlijk vrij slecht zijn, probeer wel de kcal die je hier verbrand BIJ JE ONDERHOUD op te tellen.

Nou het krachttraining verhaal, om je spieren te behouden en sterker te maken moet je krachttraining doen! Meer spieren is meer verbruik is meer kunnen eten. Je wordt niet opeens breed of dik van krachttraining, dus is een process van jaren. In jouw geval zal het je alleen beter laten uitzien als jij je gewicht kwijt bent.

Ik hoop dat dit een paar van je vragen heeft beantwoord en als er meer zijn hoor ik het graag.

Terug
Naar boven