MuscleMeat

hoe spiervolume bijkrijgen, moeilijk geval...

azere

Novice
Waardering
0
Hallo,
ik ben 1.83m groot, gewicht 68Kg, vetpercentage 4,5% (wielrenner). Ik heb een "serieus" achterwerkprobleem waardoor een fietszadel voor meerdere maanden niet aan mij zal besteed zijn (fistel).
Ik was graag een 5Kg bijgekomen, liefst spiermassa natuurlijk. Ik power momenteel zo'n kleine 2 maanden gemiddeld 3x per week zo'n 2 uur.
suggesties?

Ten 1ste niet langer trainen dan 1uur per dag,
en verder veel eten en goed slapen.

Groot worden kost nu eenmaal tijd

Niet kuren, hard trainen (= geen 2 uur, maar 1 uur), goed eten, veel rusten.

Kortom, verkeerde sectie om je zoektocht naar 5kg massa te beginnen. :)

azere zei:
Hallo,
ik ben 1.83m groot, gewicht 68Kg, vetpercentage 4,5% (wielrenner). Ik heb een "serieus" achterwerkprobleem waardoor een fietszadel voor meerdere maanden niet aan mij zal besteed zijn (fistel).
Ik was graag een 5Kg bijgekomen, liefst spiermassa natuurlijk. Ik power momenteel zo'n kleine 2 maanden gemiddeld 3x per week zo'n 2 uur.
suggesties?

je powert ? toch niet op zo'n powerplate he ??

Ik zou eerst maar naar voeding en training gaan kijken voordat je gaat kuren,
want 5 kilo is in vooral omdat je net begint in 2 maanden te halen.

inderdaad...wel wat suggesties...

Je hebt een hoge stofwisseling en daarnaast doe je aan wielrennen, wat pure duurtraining is... wil je groot worden, dan zal je minder duurtraining moeten doen... en vice versa... in jouw geval, die paar kilo kan ej er wel bij krijgen, aangezien je ten opzichte van je lengte best wel erg licht bent! In ieder geval niet meteen aan de doping, zoals vele hier meteen doen... (zeker nu, ff snel de kilo's erbij voor de zomer)

Omdat je moeilijk aan gewicht wint... is het geen verloren zaak misschien een paar potten extra eiwit en weight gainer... te kopen... maar uit gewone voeding kan je dat natuurlijk ook allemaal halen... het gaat er alleen om je je meerdere keren per dag voeding tot je neemt... zodat je lichaam constante aanvoer van eiwit/koolhydraten heeft.
Wat betreft je training...
TRAIN KRACHTIG MAAR KORT!!!!
Binnen een uur de sportschool weer uit! want dat houd ook je cortisol spiegel laag! het stress hormoon bij overtraining, wat je eigen spieren afbreekt.
Meer training is niet altijd beter! Dus, je kan beter een keertje extra trainen, een vierde dag, maar wel elke dag maar een uur.
Het idee hierachter is, dan wanneer je je suikers hebt gebruikt in je lichaam, en jij maar door en door blijft trainen, je lichaam gewoon je spieren gaat verbranden om energie te creeren...
Daarnaast heb je al bijna geen vet.. Dus,
Trainen ETEN slapen... worden jouw sleutels tot succes...
Je hoeft wat dat betreft minder rekening te houden met vet-arm te eten...
je vet % is toch laag, zal eerder zeggen minder dan ideaal om massa te pakken... dus vreet als een jekko... en neem gerust wat extra (gezonde)vetten... immers leveren deze ook energie...meer dan koolhydraten...

en wat betreft training.. het heeft geen zin om te gaan hitten... o.i.d.
massa pakken = zwaar trainen met weinig herhalingen...!!!!

TRAIN als jekko, hard, MAAR kort...
EET als een paard, meerdere keren per dag.....en meer vet....
en slaap als doornroosje...

ciao jw

• Topic Starter Topic Starter
thanks voor de goede info, 'k zal dus proberen om 4 à 5 maal per week te poweren, maar dan telkens slechts 1 uur, en de spiergroepen een beetje opsplitsen.
om massa te winnen moet ik dus zwaar trainen met weinig reps? 3x8 of zoiets?
momenteel doe ik zo'n 4 oefeningen per spiergroep, met 4x10 herhalingen, traag uitgevoerd, gewicht zodanig dat ik de laatste reeks juist niet meer rondkrijg.

Jay Impel zei:
je powert ? toch niet op zo'n powerplate he ??

Ik zou eerst maar naar voeding en training gaan kijken voordat je gaat kuren,
want 5 kilo is in vooral omdat je net begint in 2 maanden te halen.

Nee, niet op zo'n powerplate, alhoewel nogal veel van m'n collega-wielrenners fervent staan te trillen de laatste tijd..

dream warrior zei:
zoals Museeuw, gesneden brood met clen"boter"ol..
twee weken geleden op provinciale kampioenschappen werden de eerste 5 getest, 3 waren +, wat die andere 2 gebruikten weet ik niet

Deze gaat naar training en oefeningen.

duurtraining word je gewoon dun door. Wat jij moet doen is jezelf helemaal te pletter vreten. Je doet an duursport, dus dan zou ik zowiezo 1000 tot mischien wel 2000 kcal boven je onderhoudsniveau zitten.

Terug
Naar boven