Fitness Seller

Hoe verhoog ik mijn stofwisseling

ja je snapt wel hoe het zit, daarom zei ik ook "zoals je het nu BRENGT", alleen dingen zoals krachttraning en cardio kunnen je rustmetabolisme verhogen (oja...en de supplementen/AAS natuurlijk)

Ja dankje voor het corrigeren. Ik zat dus niet helemaal op te letten! Gewoon de spieren boosten en lekker vet verbranden :D

omg hij heeft voedingsleer gedaan, misschien is je "leer" wat out-dated dan, want zoals je het nu brengt is gewoon onzin.

WAZZUP back me up on this one :P

Ik neem aan dat Roestenburg wel met een onderoek kan aankomen waaruit blijkt dat mensen die vaker eten met een gelijkblijvende calorie-inname statistisch significant meer gewicht verliezen dan anders.

tot die tijd:

Several epidemiological studies have observed an inverse relationship between people‘s habitual frequency of eating and body weight, leading to the suggestion that a ’nibbling‘ meal pattern may help in the avoidance of obesity. A review of all pertinent studies shows that, although many fail to find any significant relationship, the relationship is consistently inverse in those that do observe a relationship. However, this finding is highly vulnerable to the probable confounding effects of post hoc changes in dietary patterns as a consequence of weight gain and to dietary under-reporting which undoubtedly invalidates some of the studies. We conclude that the epidemiological evidence is at best very weak, and almost certainly represents an artefact. A detailed review of the possible mechanistic explanations for a metabolic advantage of nibbling meal patterns failed to reveal significant benefits in respect of energy expenditure. Although some short-term studies suggest that the thermic effect of feeding is higher when an isoenergetic test load is divided into multiple small meals, other studies refute this, and most are neutral. More importantly, studies using whole-body calorimetry and doubly-labelled water to assess total 24h energy expenditure find no difference between nibbling and gorging. Finally, with the exception of a single study, there is no evidence that weight loss on hypoenergetic regimens is altered by meal frequency. We conclude that any effects of meal pattern on the regulation of body weight are likely to be mediated through effects on the food intake side of the energy balance equation.

British Journal of Nutrition (1997), 77:S57-S70 Cambridge University Press
Copyright © The Nutrition Society 1997
doi:10.1079/BJN19970104

(let vooral ook op de taktische keuze van wat ik vet heb gedrukt)

- meerde malen kleine maaltijden vereist een hogere thermische waarde, echter heeft dit GEEN effect op je gewone stofwisseling de door dag....conclusie, om de 2 uur eten verhoogd niet je ruststofwisseling

per maaltijd wel, maar in totaal maakt het volgens mij niets uit.

Sterker nog, volgens mij zijn er wel onderzoeken dat een lagere maaltijdfrequency gezonder voor je is :)

dat het gezonder is heb ik iid ook ergens gelezen, net zoals 1 dag vasten per week je levensverwachting met X % verhoogd

Ik heb voedings leer gedaan en ja, je stofwisseling gaat omhoog als je vaker eet. Normale mensen eten 3 X per dag. Tussen die periodes gaat de verbranding omlaag, vergelijk het met een kacheltje. Om de 2 uur eten is ideaal!

is niet lullig bedoeld hoor! maar weet je zeker dat het zo is ??

volg je het topic wel??? die statement wordt in de post direct na zijne ontkracht :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
ja je snapt wel hoe het zit, daarom zei ik ook "zoals je het nu BRENGT", alleen dingen zoals krachttraning en cardio kunnen je rustmetabolisme verhogen (oja...en de supplementen/AAS natuurlijk)

Maar ik heb een trage stofwisseling, als ik nu doorga met vrijwel dagelijk 800 calorieen verbranden met cardio, dan denk ik niet dat mijn stofwisseling omhoog gaat. Omdat ik een te groot calorie tekort heb.

Als ik het goed begrijp moet ik dus nu , wel gewoon cardio krachtraining doen, maar geen tekort aan calorieen laten ontstaan. Dan zal mijn stofwisseling weer verhogen lijkt mij ??!

Als ik daarna een normale stofwisseling heb, dan kan ik misschien 500 calorieen minder gaan eten, en vet verbranden.
Maar als ik dat te lang doe dan zakt mijn stofwisseling weer, omdat ik te lang te weinig eten krijg, en raak ik geen vet meer kwijt.

(Of dit klopt weet ik niet, maar dit is wat ik tot nu toe opgezocht heb etc.) Misschien kan iemand dit bevestigen.

een trage stofwisseling is te danken aan 2 dingen:

1. thyroid probleem (ziekte/aandoening) die zal je wel niet hebben.
2. ons bekende bijkomende "nadeel" van de meso/endo

voedsel is niet de oplossing om je ruststofwi. te versnelling, krachttraining is, cardio ook wel...alleen maar een paar uur terwijl KT wel 20 uur door kan blijven gaan met versnellen van je stofwis.

bewegen+ meerdere malen per dag vreten en veel water drinken.

Maar als ik dat te lang doe dan zakt mijn stofwisseling weer, omdat ik te lang te weinig eten krijg, en raak ik geen vet meer kwijt.

dan moet je dus meer bewegen... meer cardio ofzo.

Overigens best interessant om te weten wat die trage stofwisseling nu eigenlijk inhoudt. Het komt er op neer dat je gewoonweg minder beweegt. Je ligt langer op bed, je neemt eerder de lift dan de trap.. simpele dingen. Zelfs zitten verbrand al minder calorieen dan staan iets doen. Dat en "fidgeting"... van die zenuwtrekjes die sommige mensen hebben... altijd maar bewegen met hun handen of benen als ze "stil" zitten... dat tikt ook aan.

Anyways, beweeg meer dus.

5 of 6 maaltijden op een dag eten.
Maak van je ontbijt je grootste maal en van je laatste maaltijd je kleinste.
Minder calorien verlagen je stofwisseling. Zorg dat je jezelf niet uit gaat hongeren.
Het is beter om je vet te verbranden dmv cardio dan om jezelf uit te hongeren.
Dit zal ten koste gaan van je stofwisseling, gezondheid en spiermassa.
Hoe meer spiermassa je hebt hoe meer calorien je zal verbranden.
Dat is ook de reden waarom mannen meer calorien nodig hebben.
Spiermassa is je motor. Hoe meer spiermassa, hoe meer calorien je zult verbranden in
de rust.

in het hele topic is nu wel duidelijk gemaakt dat meerdere malen eten niet je stofwiss verhoogd en nog steeds heb je van die mensen die zonder het topic te lezen een smartass opmerking willen maken.

Terug
Naar boven