Fitness Seller

hoe zit jou pre-post workout eruit

jimi

Freaky Bodybuilder
20 jaar lid
10 media-items
Waardering
1
hallo bb effe een pre-post workout topic

ik trap af

pre-workout
whey shake met water

post workout
50 gr mega grow met water
uur later 80 gr basmati rijst,blikje tonijn,3 ringen ananas

:D

ik denk dat je voor je pre workout geen eiwitten nodig hebt, en als je toch wat binnen wil krijgen kun je dan beter koolhydraten tot je nemen. e.v. dextrose vermengd met water als je toch iets wil drinken (is trouwens ook veel goedkoper dan een whey shake)
post workout moet je wel eiwitten binnenkrijgen en liefst ook wat koolhydraten. ik weet niet wat er in mega grow zit maar t zal wel goed zijn.

bakkie brinta :D

Pre Workout : Degelijke maaltijd (KH, EI, V) 1 uur voor de training.

Post Workout : Dextrose, Whey (beiden 40 gram) + Water // 30 minuten later rijstmaaltijd + 4 eitjes.

Pre Workout: pasta + tonijn een uur voor de training

Post Workout: whey + dextrose + maltodextrine en een kwartier later magere kwark + banaan.

Pre:
(1.5 - 2 uur vantevoren): een maaltijd zoals ie in mn dieet voorkomt, hangt er vanaf hoe laat ik ga trainen. Bijvoorbeeld kip/rijst/groente

- Direct na trainen whey/dextrose met water
- Als ik thuis ben (na 30 min) de volgende maaltijd. Bijvoorbeeld kip/rijst/groente

een goede lekkere avondmaaltijd het liefts pasta of aardappelen met veel groente en een stuk vleesch.

Voor complete maaltijd met zowel veel compleze carbs als eiwit
(meestal spaghetti met eieren) en natuurlijk groene of witte thee!

Eenmaal thuis aangekomen weer een volledige maaltijd koken (de carbs dan, want de eieren heb ik al gekookt in een andere pan tijdens de pre workout sessie!)

Mijn fitness boek (S2B) raad een P+F maaltijd voor de training aan (2 uur), en een P+C na de training. En twee shakes (P+C) tijdens de training.

ParadiseFold zei:
Mijn fitness boek (S2B) raad een P+F maaltijd voor de training aan (2 uur), en een P+C na de training. En twee shakes (P+C) tijdens de training.

En legt jou boekje ook uit waarom? ???

Geen carbs voor de training klinkt als een goed plan [sarcasm]

IK denk dat zowel kort voor als direct na de training eiwitten het belangrijkst zijn en dat het koolhydraten verhaal prima werkt voor duursporters maardat KT'rs zich er niet te veel op moeten richten.

wat voor, tijdens en na de training aangaat:

ca 14.00h maaltijd

15.30-15.45: 50gr wei hydrolisaat + water

15.55: 2-3gr creatine + 2.5dl water/siroop

16.00-17.00: 1L water/siroop (trainen)

17.05: 50gr wei hydrolisaat + 2-3gr creatine + water
(ik heb hiervoor een tijd 25gr hydrolisaat + 25gr dextrose gebruikt, maar dit -50gr hydrolisaat- bevalt beter. Ik wil wel binnenkort gaan experimenteren met hydrolisaat + Vitargo)

ca 18.00h maaltijd

Sorry, ik vergeet m'n pre-work out shake te vermelden. (P+C) Snelle carbs, geen probleem om die zo op te nemen. Mijn trainings schema geeft dit wel redelijk weer. Laat alleen 1 van de 3 P+C shakes weg, omdat het met te duur wordt.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Pre workout:

indien training in de avond
-om 6 uur meestal een maaltijd bestaande uit rijst of zoete aardappelen, rund, vis of kip en groenten
-tussen half 7 en kwart voor 7 een schep whey met water en een banaan, evt. creatine
-de training om 7 uur.

indien training in de ochtend
-bij opstaan evt. creatine, een stevig bord brinta met magere melk en whey
-2 uur later, 30-15 min. voor de training ( zelfde principe als pre-workout meal in de avond ) een schep whey met water en een banaan ( soms 2 bananen )

post-workout meal:
-direct na de training dextrose met whey vermengd met water en evt. creatine.
-3 kwartier later een maaltijd bestaande uit in ieder geval eiwitten van een hoog biologische waarde en complexe koolhydraten

Is het noodzakelijk om in je cut de maaltijd te pakken na je post-workout?

Ik heb nu:

19:00-20:30 Training
20:30 Whey-dextrose
22:00 Kwark/lijnzaadolie

• Topic Starter Topic Starter
leuke reakties

15:00 maaltijd

16:45 wei isolaat + water

17:00 trainen

18:30 Wei isolaat + dextrose + water.

19:00 maaltijd

weet niet of ik dit nog lang zo ga doen, we zien wel