XXL Nutrition

Hoeveel repetities tot...

6909

Novice
Waardering
0
Massa
83kg
Hallo, ik vroeg me af hoeveel repetities je in totaal zou moeten doen vooraleer een spiergroep helemaal uitgeput en getraind is, natuurlijk hangt dit af van schema tot schema en van spiergroep tot spiergroep, hoelang je er voor gaat rusten voordat je terug traint etc.
Had ergens gelezen dat het tussen 30-60 lag voor elk soort schema dat je volgt maar volgens mij klopt dit niet zo.

Dus hoeveel repetities zou je bij de verschillende schema's kunnen doen, want bij elk schema van elk andere bodybuilder zie ik weer wat anders, waardoor ik ga twijfelen, zou iemand een optimaal aantal reps geven voor een fullbody, 3-day split en Upper/Lower body kunnen geven a.u.b.? bedankt!

ik train tussen 6 - 12 herhalingen per set en dan 3 of 4 sets per oefening.
of is dat niet wat je bedoelt?
ga je voor massa of voor uithoudingsvermogen?
massa - weinig herhalingen
uithoudingsvermogen - meer herhalingen.

verder variatie is goed voor het prikkelen van je spieren.

ligt eraan met hoeveel gewicht je traint he

is niet zwart op wit van 60 herhalingen en je spiergroep is uitgeput hangt af van je conditie van die spiergroep hoeveel gewicht je gebruikt en hoeveel energie jij heb in totaal

heb pas 4 weken een 30-20-10-5-5-10-20-30 per spiergroep supersetted met een andere spiergroep gedaan 45sec rest per superset
en ja toen was ik wel uitgeput en uitgetraind

wil geen reclame maken oid maar kijk eens op bodybuilding.com zat schema's en programma's voor beginners en gevorderde
ik denk overigens niet dat je met een full body training tot het uiterste met elke spiergroep kan gaan

Volgens onderzoek geven 10 reps met exact 1 minuut rust tussen sets de hoogste GH-pieken. Schijnbaar is de opbouw van melkzuur in de spieren een impuls voor het lichaam om meer GH te produceren.

ligt aan de soort oefening ook lijkt mij...
je zult sowieso altijd een compound en een isolatie oefening moeten doen omdat er niet 1 oefening is/bestaat die een volledige spiergroep bestrijkt.

maar ik snap je vraag niet helemaal, waarom zou je trainen op maximaal aantal reps? Ik bedoel je zult zelf met gewicht en oefening moeten gaan ervaren waar jouw persoonlijke grens ligt, wat prettig en voelt en met welk gewicht je niet de dag erna volledig krom loopt van de spierpijn.

Hallo, ik vroeg me af hoeveel repetities je in totaal zou moeten doen vooraleer een spiergroep helemaal uitgeput en getraind is, natuurlijk hangt dit af van schema tot schema en van spiergroep tot spiergroep, hoelang je er voor gaat rusten voordat je terug traint etc.
Had ergens gelezen dat het tussen 30-60 lag voor elk soort schema dat je volgt maar volgens mij klopt dit niet zo.

Dus hoeveel repetities zou je bij de verschillende schema's kunnen doen, want bij elk schema van elk andere bodybuilder zie ik weer wat anders, waardoor ik ga twijfelen, zou iemand een optimaal aantal reps geven voor een fullbody, 3-day split en Upper/Lower body kunnen geven a.u.b.? bedankt!

Hangt toch gewoon af van je gewicht? Als je 1 RM 100 kg is op de bench, dan ga je bv geen 30-60 reps doen op 70-80% van je 1RM.

Vind het een rare vraag of ik begrijp niet wat je wil zeggen

Je kan laag in herhalingen en hoog in gewicht gaan voor kracht:
3-5 sets * 4-6 herhalingen
Middelmatig in herhalingen en gemiddeld in gewicht gaan voor hypertrofie:
3-4 sets * 8-12 herhalingen
Hoog in herhalingen met laag gewicht voor uithoudingsvermogen
2-3 sets * 15+ herhalingen.

Terug
Naar boven