- Waardering
- 14.131
Is het.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Beste Bodybuilders
Ik zit met een vraag wat betreft het dextrose gebruik na je training. Ik wil me energie niveau na het trainen eigenlijk zo snel mogelijk weer op peil hebben. Heb me research gedaan, maar kom verschillende methodes tegen. mijn vraag is heel simpel
Hoeveel dextrose kan ik het beste na mijn training gebruiken in combinatie met mij shake.
Ik ben formules tegengekomen die puur op lichaamsgewicht zijn berkend, en die van het vet vrije lichaamsgewicht uitgaan. Hier kan ik ook weinig mee. Heeft iemand een uitleg, die ook onderbouwd is??
Thnx![]()
thnx!!! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik amerikaanse onderzoeken altijd een beetje ''ongeloofwaardig'' vind..
Ik hou het er dus voortaan maar op dat ik eerst mijn Dex neem, en daarna als ik thuis ben mijn Whey en Brinta!!!
![]()
Hoeveel het beste is ligt er maar net aan wat je als bron gebruikt.
- 1.2gr/kg VVM (inspanningsfysiologie)
- 1gr/kg VVM in combinatie met eiwit (inspanningsfysiologie)
- 75gr (CellTech ed)
- 0.8gr/kg VVM (ERGO)
- max. 50gr (weet even de bron niet meer)
- 200-300gr in combi met bepaalde aminozuren (Polliquin)
- .....
Hierboven geeft iemand 0.4gr per kg/lg (bron ? ? ? en geld dat bij alle vetpercentages ? ? ?)
Zelf heb ik eens wat berekeningen gedaan adh maximale opname/glycogeenaanvulling en kwam niet verder dan 25gr voor een gemiddelde BBer
Zoals je ziet lopen de aanbevelingen wat de juiste hoeveelheid aangaat dus behoorlijk uiteen.
---------- Toegevoegd om 19:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:42 ----------
Dan trek je de verkeerde conclusie. Lees alle responses eens door die gegeven zijn in die post.
Verders staan er in de wetenschapsectie diverse andere onderzoeken gericht op KT waarin kh een veel minder groete rol spelen en dus een ander resultaat geven.
Krachttraining is geen duursport !