Fitness Seller

Hoeveelheid ei volgens dokter!

KumaR

Advanced Bodybuilder
Waardering
35
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Mijn dokter zei dat aangeraden wordt om niet meer dan 2 eieren (eigeel eigenlijk) te eten per week!

Onzin. Het is al meerdere keren besproken op dit forum en het kan echt geen kwaad om meer eieren (incl eigeel) te eten. In mijn bulk at ik eens ongeveer 50 eieren inclusief eigeel per week, niks aan het handje.

• Topic Starter Topic Starter
Maar ik vraag me af waarom dokters dat zeggen? Ik neem niet zomaar van alles aan dat ik vind op die gezondheidssites, maar vind het wel opmerkelijk dat mijn dokter het zegt.

Ik eet al een paar jaar zo'n 8/10eieren per dag, en laat mijn cholesterol en dergelijke ieder kwartaal checken. Prima in orde.
Voor mensen met aanleg voor hart- en vaatziekten is het geen goed plan.

Ik DACHT te horen gezegd te hebben dat het een extra belasting is voor je lever, dat eigeel

Eet ongeveer 10-20 eigelen per week x 25 jaar, en ja ik heb een hoog cholesterol :o , neem daar voor elke dag een klein tabletje en kan mijn eitjes verder eten.

2 eieren per week is ouderwetsch mijn vriend.

Er is nieuw onderzoek gedaan en je mag beduidend meer eitjes naar binnen werken nu. Wat toen ongezond zou zijn blijkt nu geen kwaad te kunnen.

Smakelijk!

2 eieren per week is ouderwetsch mijn vriend.

Er is nieuw onderzoek gedaan en je mag beduidend meer eitjes naar binnen werken nu. Wat toen ongezond zou zijn blijkt nu geen kwaad te kunnen.

Smakelijk!

toch doen de doktors nog steeds 2 eggs per week aanbevelen.
de laatste keer toen ik bij de doc was zij ze dat ook weer :o

Iedereen zegt dit omdat er vroeger op tv een waarschuwingsreclame was waarin de overheid waarschuwde dat je maximaal 2 eieren per week mag eten. Dit is een beetje blijven hangen in het volk ondanks dat het al lang achterhaald is.

Ik ga voortaan elke ochtend 2 ei-eiwitten eten bij me brinta. dus dat zijn 14 ei-eiwitten per week.

Het ei-geel ''zou'' het ''kwade'' zijn in een ei, maar dat is dus onzin? (heb het inderdaad al vaak gelezen dat het eten van eieren (eigeel) geen kwaad kan)

Onzin. Het is al meerdere keren besproken op dit forum en het kan echt geen kwaad om meer eieren (incl eigeel) te eten. In mijn bulk at ik eens ongeveer 50 eieren inclusief eigeel per week, niks aan het handje.

Volgens mij snap jij het nog niet helemaal. Als je 50 eieren in de week eet, merk je niet direct het nadelige effect ervan hoor. Dat komt allemaal later aan de orde.

Mits het klopt dat 50 eigelen in de week ongezond zijn.

Maar ik vraag me af waarom dokters dat zeggen? Ik neem niet zomaar van alles aan dat ik vind op die gezondheidssites, maar vind het wel opmerkelijk dat mijn dokter het zegt.

Dokters baseren dit op hun opleiding, of op onderzoeken/artikelen, welke jij zelf ook kan lezen. Respekteer je dokter en zijn kennis, maar blijf kritisch.

Zit jou dokter tegen zijn pensioen aan?

Terug
Naar boven