Fitness Seller

Hogere dosis supps bij snelle vertering.

Killy

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.015
Ik heb een vraag.
Zit nu op +-5000kcal kwa voeding alleen, daarnaast gebruik ik nog dextrose, creatine, eas, whey en af en toe eens een preworkout booster.

Ik zet amper vet aan door de 5000kcal dus ik neem aan dat er bij mijn snelle stofwisseling wat meer voedingsstoffen verloren gaan dan bij mensen met een langzamere (?).
Dus vroeg mij af of ik mijn supps dan ook wat hoger moet doseren om de voorgeschreven dosis binnen te krijgen?

Verschilt dit dan weer per supp en heeft iemand wat tips?

• Topic Starter Topic Starter
Iemand? T, boardsponsers? :p

Hey kerel, heb jij je voedingsschema bij de hand? Ben benieuwd, kan wel wat tips gebruiken, moet ook over de 4000 heen maar weet even niets meer

Dat durf ik je niet te zeggen, maar ik weet wel dat whey nogal wat kcal kan bevatten, die van mij bijv. 110kcal per maatschep dus dat zou ik ook gwn opnemen in je voedingsschema is toch alweer zo'n 220kcal per dag..

Nog steeds niet het antwoord wat ik zocht :p

Ik heb een vraag.
Zit nu op +-5000kcal kwa voeding alleen, daarnaast gebruik ik nog dextrose, creatine, eas, whey en af en toe eens een preworkout booster.

Ik zet amper vet aan door de 5000kcal dus ik neem aan dat er bij mijn snelle stofwisseling wat meer voedingsstoffen verloren gaan dan bij mensen met een langzamere (?).
Dus vroeg mij af of ik mijn supps dan ook wat hoger moet doseren om de voorgeschreven dosis binnen te krijgen?

Ik denk dat je niet hoger hoeft te doseren qua supps. Wel qua kcals. Het kan zijn dat je veel gebruikt. Sommige mensen hebben inderdaad een wat snellere verbranding (kan met je schildklier te maken hebben). Het wil niet zeggen dat je spijsvertering onvolledig is hoor. Misschien wel het tegendeel. Het zou kunnen dat je spijsvertering erg efficient en snel verloopt bij je. Echt weten doe ik het verder niet...

5000 Kcals is best veel!

Ik denk best dat sommige mensen slechter voeding opnemen, maar niet zodanig dat je meer suppletie moet hebben, ALs je een vlotte meta hebt, dan draait alles gewoon wat harder, maar de voedingsstoffen passeren wel gewoon het kanaal volledig, van mond tot kont..

Verdubbel je maaltijden, zo moeilijk is het niet (voor jou), als je 5000 kcal kan eten, kun je er heus wel nog 2000 bij opgooien door middel van alles van 100 naar 150 of 200 (voorbeeld cijfers) te brengen, meer pindakaas (is ook nog eens lekker) en vette vis krikken je kcal ook goed op

Verdubbel je maaltijden, zo moeilijk is het niet (voor jou), als je 5000 kcal kan eten, kun je er heus wel nog 2000 bij opgooien door middel van alles van 100 naar 150 of 200 (voorbeeld cijfers) te brengen, meer pindakaas (is ook nog eens lekker) en vette vis krikken je kcal ook goed op

Wat zeg jij nou, 5000 lukt goed, maar 7000 word lastig ,dan toch maar een weight gainer :p

Tja wil het wel, zie alleen niet de logica om ineens 2000kcal extra te gaan eten :p

Weet niet waar je dat op gebaseerd hebt.

Ik heb een vraag.

Tja wil het wel, zie alleen niet de logica om ineens 2000kcal extra te gaan eten :p

Weet niet waar je dat op gebaseerd hebt.

???

Als je al van 5000 geen vet aanzet, dan lijkt het mij logisch om even goed wat kcals erop te schroeven

Meeste producten zijn gebaseerd op een 2000 calorieen dieet, ook bijv. de dagelijks aangeraden vitamines. Bodybuilders moeten dus meestal alles keer twee doen. Je moet kijken of dat bij pre-workout boosters etc ook het geval, moet je kijken op de verpakking.

De whey en dextrose wat je aangeeft in je post is een beetje een rare vraag want dat moet je zowiezo aanpassen aan je lengte en gewicht.

Niet zo maar verdubbelen of iets in die trant. Stapje bij beetje opschroeven en de weegschaal in de gaten houden, WANT:

op het moment dat je de weegschaal omhoog ziet gaan wil je niet heel veel extra gaan eten (ietsjes om er zeker van te zijn dat je boven onderhoud blijft [op drukke vermoeiende, lange dagen bijv.])

Verder wil je vermijden dat je qua vetpercentage ooit boven de 10% (+/-) uitkomt. Dat is namelijk nergens voor nodig. Vooral niet doen. Veel mensen bulken veel te hoog. Of cutten niet (genoeg) voordat ze beginnen met bulken.

Voorbeeld: iemand wil gaan bulken maar zit al op 14% vet. Zo iemand gaat dan boven onderhoud eten en raakt op 17% vet. Veel te veel.

Wat is je vetpercentage nu Killy (heb je een idee?)

Gister laten meten met weegschaal en 4 punts meting met een tang, hoogste uitkomst was van weegschaal 7.9 en tang op 7.5 op 86kg

Gister laten meten met weegschaal en 4 punts meting met een tang, hoogste uitkomst was van weegschaal 7.9 en tang op 7.5 op 86kg

Wow, ik ben jaloers!

Ja ik zou in toenemende mate calorieen gaan innemen (weightgainer lijkt me wel slim als dat je op die manier wel lukt). Elke week opschroeven met 500 Kcal of zoiets. Totdat je de weegschaal in beweging ziet komen. Misschien nog iets er bovenop daarna.

Stelt niet veel voor op mijn lengte, voor ik groot oog moet er nog even 10kg bij. Is ook mijn streven, naturel even door knallen naar 95-100kg en dan kijken hoe het verder gaat.

Terug
Naar boven