XXL Nutrition

hometrainer

fbsiebe

Cool Novice
Waardering
0
Cardio

Hallo allen,

Ik heb een vraag ivm cardio en vetverlies (voornamelijk rond buik).

Ik wil hier graag een hometrainer voor kopen, omdat ik bij lopen last krijg van gewrichten.
Naast mn 3 daagse split schema, wou ik op 2 a 3 rustdagen een uurtje per dag op laag tempo fietsen.
- Heeft iemand ervaring met merken hometrainers? bijv. kettler?
- Wat voor voeding nemen jullie rondom de cardiotraining? Shake na de tijd?
- Welk tijdstip trainen jullie?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
sjah...neem je je training en vooral voeding een beetje serieus, of niet? als je het wat serieus neemt zou ik gaan cutten...d.w.z. lager in kcal, lager in koolhydraten en hoger in eiwitten.

minstens 4 keer per week 45 min cardio doen, op 65% hartslag (rond de 140 is dit, afhankelijk van je leeftijd) of 20 minuten HIIT (google dit even) meer keer per week mag natuurlijk altijd.

Hometrainer is prima hoor... Het prettigst vind ik voor de tv, zodat je gewoon rustig je cardio maakt, terwijl je met je hoofd ergens anders zit.

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor de reacties.

Wat voeding betreft heb ik geen strak voedingsschema, maar let wel op wat ik eet.
Is voornamelijk Brood met kipfilet of pindakaas/Banaan/Kwark/Shake/eten wat de pot schaft. In ieder geval probeer ik voldoende binnen te krijgen. (gewicht ligt meestal rond de 80 kg bij 1.82 m) Ik ben niet van plan te gaan cutten, omdat ik nu helemaal niet aan cardio doe. Eerst wil ik zien hoe het gaat als ik redelijk fanatiek aan de cardio ga.

Graag zou ik het volgende nog weten:
- Iemand nog een merk hometrainer aan te raden? Kettler?
- En hoe zit het met jullie voeding rond de cardiotraining? Shake?

Niemand verder? :(

Ik gebruik mijn hometrainer een paar maal per week. Het is een oud ding dat ik lange tijd geleden kocht voor mijn pa (inmiddels reeds overleden) maar meer dan goed genoeg om een feuilletonnetje mee te pikken op tv terwijl ik puffend en zwetend rondjes draai.
Het ding heeft een kilometerteller die sinds twintig jaar niet meer werkt en een timer die het ook niet doet.
Ik maak het echter eenvoudig (zoals alles trouwens): feuilletion duurt zo'n 50 minuten, dus fiets ik zo'n 50 minuten zo snel ik kan.

Zelf heb ik een MPF2850 spinbike. (zie toon je homegym "Marcel K").
Het voordeel van een hometrainer tov een spinbike is dat je zelf al het trapwerk moet doen.
Bij een spinbike wordt je geholpen om te trappen.
Toendertijd aangeschaft, omdat ik echt wilde spinnen om kg's kwijt te raken.
Nu gebruik ik hem ook op lichte intensiteit om mijn bf te verlagen.

Oké, thnx thnx! :)

Heb mijn hometrainer nu in huis. :)
Zal morgenochtend ff een uurtje fietsen. Voor de tijd alleen een shake...is een shake met halfvolle melk wel oké? Shake met water is namelijk om te nekken. Na de cardio dan ong. uurtje niks eten.

Ga je niet te hard?

65% maxhartslag, mijn voeding rond cardio oké?

Laatst bewerkt:
Net 30 min. gefietst, zweette me kapot! ^^

15,5 km - 354 cal. - hartslag tussen 115-130

Heb mijn hometrainer nu in huis. :)
Zal morgenochtend ff een uurtje fietsen. Voor de tijd alleen een shake...is een shake met halfvolle melk wel oké? Shake met water is namelijk om te nekken. Na de cardio dan ong. uurtje niks eten.

Welke heb je aangeschaft?

Een aantal jaar geleden ben ik begonnen met afvallen dmv een hometrainer.

In het begin had ik er erg veel moeite mee om het vol te houden, niet omdat ik het niet kon uithouden maar omdat ik te snel verveeld en afgeleid raakte. TV kijken hielp voor mij niet en het feit dat ik de calorieverbranding kon zien op de fiets demotiveerde mij al helemaal! (ging altijd te langzaam naar mijn mening! :rolleyes:)

Op een dag was ik het gewoon beu en ik ging in het pure donker cardio'en. Koptelefoon met muziek op en gaan met die banaan!

Voor mij persoonlijk had dit een hele hoop voordelen; Ik werd niet meer afgeleid door dingen om mij heen. Daarnaast hielp de muziek ermee om niet alleen te blijven fietsen maar zelfs sneller als je de juiste muziek uitkiest :D. En tenslotte kun je heerlijk wegdromen zo in het donker dus de tijd gaat nog eens veel sneller ook! Het is ontzettend motiverend om lekker weg te dromen en te denken aan de tijd wanneer je je doel behaald zal hebben en als je "wakker" word beseft dat je je dagdoel alweer bijna bereikt hebt! ;)

Misschien is dit een idee voor mensen die een hekel aan cardio hebben! Het is een kunst om iets waar je in eerste instantie een hekel aan hebt om te zetten in iets wat je heerlijk vind om te doen. (17 kg vet kwijtgeraakt in 1 jaar en na 3 jaar gebruik ik het nog steeds voor de cut en zelfs af en toe alleen maar omdat ik er zin in heb :p) Dus vind voor jezelf gewoon een manier om het leuk te gaan vinden als je er moeite mee hebt.

Oh en ik had gewoon een simpele hometrainer bij de wehkamp gekocht ik denk niet dat het zoveel uitmaakt :)

Kijk ook eens op Marktplaats.Soms staan er goede dingen te koop die vrijwel nieuw zijn (mensen koop vaak iets impulsief).

Terug
Naar boven