Fitness Seller

Honger?! :S

FitnessBoer

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Hallo leden van het dbb forum,

ik heb de afgelopen paar weken veel zitten lezen over voeding, voedingsstoffen en meer. Heb vervolgens mijn behoeften uitgerekend en een voedingsschema gemaakt die, volgens mij, redelijk klopt. Misschien dat iemand met wat ervaring daar voor mij nog even naar wilt kijken?

Ochtend:
-600 ml melk
-100 gram brinta

Overdag, school/werk:
-8 boterhammen
-200 gram gebraden kipfilet
- +-40 gram pindakaas
- +- 27 gram boter

Avondeten:
-Wat de pot schaft. Heb met mijn schema op zo'n 700 kcal gerekend voor het avondeten.

Post workout:
-60 gram whey pro van bodylab.nl
-50 gram maizena

Voor het slapen:
-450 gram magere kwark

Zoals te zien is, in dat schema zal ik overdag op school/werk 8 boterhammen met 200 gram kip en +- 40 gram pindakaas eten. Punt is, op het moment eet ik 12 boterhammen, meer gaat niet in de trommel en ik heb de godsganse dag honger :S Eet 's ochtends mijn 100gr brinta met 600 ml melk, heb vervolgens veel momenten dat mijn buik 'leeg' voelt en dan snoep ik weer twee vd 12 boterhammen weg. Als ik die allen op heb ben ik echt blij als het avondeten op tafel staat omdat mijn buik weer zo leeg aanvoelt.

Als ik het bovenstaande schema aan ga houden zal ik dus nog meer honger hebben lijkt me, toch heb ik het aangepast op bulkbehoeftes :S

Meer mensen die constant honger hebben? Tips daarvoor of zou het iets anders kunnen zijn dat mijn maag een beetje moet krimpen ofzo ?

Meer eten?

Wat voor brood eet je? Wit brood of bruin brood met dezelfde voedingswaarde als wit brood vult voor geen meter(en bevat daarnaast ook niks nuttigs), beter eet je volkoren. Ik eet meestal ook brood als ik moet werken, 6 boterhammen de eerste pauze, 5 in de 2e pauze 3 uur later. Daarnaast eet ik nog een gekookt ei met 100gr groente (tomaat, komkommer oid), plus een halve liter melk. Dan trek ik het wel tot het avondeten.

• Topic Starter Topic Starter
Is gewoon volkoren brood dat ik eet :) Wit brood heb ik van kinds af aan nooit gegeten, alleen als ik eens ergens anders at en ze geen bruin hadden.

Hoe is mijn schema verder trouwens? Dit zijn 2505 kcal met 200 gr eiwit, 286 gram carbs en 86 gram vet. (Avondeten niet meegerekend)

Op niet-trainingsdagen vervalt alleen de maizena uit de post-wo shake. Op welk moment van de dag kan ik die 60gr whey het beste nemen dan?

2500kcal is ook niet jou onderhoud (heb je wel bij berekend dat je nog sport ook?) dus je kan nog wel wat meer eten!
sochtens en na je training neem je whey, ik zou 30 of 40 sochtens doen(gwn elke ochtend) en 30 of 40 na je training, op niet trainingsdagen vervalt die van na de training dus.

---------- Toegevoegd om 21:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------

voor de rest is dit trouwens zeker een goed begin, maar neem tussen die boterhammen en avondeten nog iets. en neem na het avondeten ook nog een maaltijd.

• Topic Starter Topic Starter
Klopt, mijn onderhoud is 2807 kcal. Die 2500kcal zit geen avondeten bij, dacht dat als ik aan wil komen ik dus ongeveer 3200 kcal binnen moest krijgen, 700 eraf voor dat avondeten bracht me op 2500 kcal overdag. Of is het verstandiger hier bijvoorbeeld onderhoud voor te nemen en dan die extra kcal om te bulken als avondeten te tellen zegmaar? Anders ga ik morgen even opnieuw aan het rekenen op 2800 kcal :)

Misschien wat minder pindakaas eten en iets met meer volume?
Eet het zelf nooit, maar kan me voorstellen dat een klein laagje op brood niet echt vult.

Gekookt ei of een pak melk vind ik altijd wel lekker als ik overdag echt honger heb.
Rauwkost helpt ook altijd wel en past makkelijk in je schema.

Of neem eens wat anders mee in plaats van brood. Rijst, pastasalade, wraps of koude pannenkoeken bijvoorbeeld?

En als dat allemaal nog niet genoeg is, minder avondeten en dat over de dag verdelen.

Terug
Naar boven