Fitness Seller

Hossein knaagt aan wortel en wordt opgepakt

axestream

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Door PATRICK POUW

EINDHOVEN - Hij voelt zich behandeld als een terrorist. Hossein Ghazi werd woensdag uit de trein geplukt. Waarom?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Hossein Ghazi: Nederlander.

Hij knaagde tevreden aan een wortel in de trein. Hossein Ghazi (41) had een sollicitatiegesprek achter de rug en was op weg naar huis. Met een geldig kaartje op zak, belandde hij in de cel van de spoorwegpolitie.

De man die zijn vaderland Iran ontvluchtte en zich op uitnodiging van Nederland in Eindhoven vestigde, stapte woensdagavond in Leiden op de trein. Geen plek om te zitten. Dus ging hij staan. Met die wortel in zijn hand. Binnen een minuut stonden twee conducteurs en een spoorwegagente voor zijn neus. Of hij een kaartje had. Had Hossein. Van Leiden via Schiphol naar zijn woonplaats. Precies zoals de kaartjesmeneer had aanbevolen.

Maar Hossein mocht van de conducteurs niet via Schiphol naar Eindhoven treinen. Want dat kón helemaal niet. Hossein loog. Zeiden de conducteurs, die hem om zijn identificatie vroegen. Hossein aarzelde, want wat had hij misdaan? Toen hem na bestudering van zijn identificatiebewijs gevraagd werd waar hij vandaan kwam, antwoordde hij ‘Nederland’. Want Hossein ís, sinds zijn naturalisatie, een trotse Nederlander. Al elf jaar.

Dat antwoord beviel de conducteurs en de agente niet zo. Hij werd meegenomen. Opgesloten in de cel van de spoorwegpolitie in Schiphol. Hossein, die had gesolliciteerd naar een baan als reisleider, voelde zich behandeld als een terrorist.

Het wachten was op de officier van justitie. Die liet Hossein meteen vrij. Hij had gelijk gehad: het traject Leiden-Eindhoven kan inderdaad bereisd worden via Schiphol. Ook de spoorwegpolitie erkent inmiddels dat het ‘prettig zou zijn als conducteurs de juiste kennis hebben over treintrajecten’.

Máár, zeggen ze bij de politie, de aanhouding was tóch terecht. Had Hossein Ghazi maar meteen moeten zeggen waar hij vandaan kwam.
-bron: http://www.ad.nl/binnenland/article262617.ece

Vroeger sprak men er schande van als zoiets in de VS gebeurde, maffe cowboys. Tegenwoordig komt het ook in Nederland voor, maar nu is het ook niet meer dan normaal, want we willen toch allemaal een veilige samenleving, vrij van terrorisme? Dan horen dit soort dingen er ook bij....of toch niet?

Schandalig. Dit is gewoon aantoonbaar racisme, de bewuste LBO-petten mogen van mij best eens een paar nachtjes in de cel gaan nadenken over hun gedrag.

• Topic Starter Topic Starter
Zelda zei:
Schandalig. Dit is gewoon aantoonbaar racisme, de bewuste LBO-petten mogen van mij best eens een paar nachtjes in de cel gaan nadenken over hun gedrag.

Erger vind ik nog dat de politie zegt dat er niks mis was met de gang van zaken.

Erg dom idd. Voortaan toch maar weer die controleurs meppen met me vrienden.

Ik zeg altijd al dat de slechte moslims het op deze manier verpesten voor de goede! :p

De aanhouding was inderdaad terecht als je strikt volgens het boekje werkt. Dit is echter typisch een geval van 'pesten'. Als agent is het heel makkelijk om iemand even 6 uur van z'n dag af te pakken, gewoon omdat je hoofd hem niet aanstaat.

Jizza zei:
De aanhouding was inderdaad terecht als je strikt volgens het boekje werkt. Dit is echter typisch een geval van 'pesten'. Als agent is het heel makkelijk om iemand even 6 uur van z'n dag af te pakken, gewoon omdat je hoofd hem niet aanstaat.

Hoezo? :scratch:

Een verdachte moet volledig meewerken aan zijn aanhouding. Doet hij dit niet, is hij direct strafbaar. Ook bijdehante opmerkingen zijn genoeg om aan te merken als 'niet meewerken'.

Jizza zei:
Een verdachte moet volledig meewerken aan zijn aanhouding. Doet hij dit niet, is hij direct strafbaar. Ook bijdehante opmerkingen zijn genoeg om aan te merken als 'niet meewerken'.

Hoezo werkte hij niet mee dan? Omdat ie zei dat ie uit Nederland kwam? Misschien dacht ie dat ze bedoelde wat zijn nationaliteit was ofzo, maar hoe dan ook kan je dat toch geen tegenwerken noemen?

Zelda zei:
Hoezo werkte hij niet mee dan? Omdat ie zei dat ie uit Nederland kwam? Misschien dacht ie dat ze bedoelde wat zijn nationaliteit was ofzo, maar hoe dan ook kan je dat toch geen tegenwerken noemen?

We waren er niet bij Zelda, we waren er niet bij. We kunnen alleen afgaan op hetgeen wat hierboven geschreven is. De werkelijkheid kan er goed heel anders uit hebben gezien.

Pokke allochtonen toch altijd, alleen maar problemen veroorzaken! Het kan zo niet langer, Rita doet wat ze zegt en zegt wat ze doet!

Die conducteurs behoren een goede uitbrander te krijgen, op deze manier wordt juist haat gekweekt.

• Topic Starter Topic Starter
Jizza zei:

Volgens mij was er nog niet eens reden om hem om te vragen zich te identificeren. Verdacht waarvan en op welke gronden? Als hij geen ID bij zich zou hebben en een boete zou hebben gekregen zou hij die ook niet hoeven te betalen als hij het voor zou laten komen.

en waar blijft dbc om dit goed te praten?

Zoals al gezegd is, was er geen reden om hem om identificatie te vragen. Hij had een geldig kaartje en was dus niet in overtreding. Die spoorweg-kneuzen mogen de ogen uit hun kop schamen, dat stelletje afgekeurde Melkert-rakkers.:D

beter voorkomen dan genezen .

tegenwoordig kunnen ze zelfs een onstekingsmecanisme plaatsen in een kiwi
dus waarom kunnen ze dat niet in een wortel .
en sport 2000 gaf al aan dat hij niet met de trein meer reisde

dan gaat een mens toch nadenken

Ik ga niemand hier verdedigen, noch de advocaat van de duivel spelen.

Maar men zegt hier: "hij had toch geldig kaartje", de hijackers van 9/11 hadden ook geldige kaartjes hoor :rolleyes:

Better safe than sorry zeg ik altijd maar, goede actie dus :thumb:

't gaat helemaal ontsporten hier in Nederland...

Er is nogal een verschil tussen een vliegtuig en een treinkaartje, vind je zelf ook niet???
Misschien vonden ze 't gek dat hij uberhaupt een kaartje had? en werden ze daarom achterdochtig:p

Terug
Naar boven