XXL Nutrition

Hulp bij berekenen energie behoefte!

FuNKTrAxXz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
81kg
Vetpercentage
11%
Beste DBB forumleden,

Ik ben reeds 3 jaar erg gemotiveerd aan het fitnessen/'bodybuilden'.
Ondertussen heb ik toch al wat resultaat bereikt maar ik zit op een plateau.

Ik heb reeds mij de afgelopen jaren aan een 'propere' voeding gehouden. Vb. geen chips, frisdrank, frieten, sauzen, ...

Hierdoor ben ik mooi droogekomen en maar het wordt hoog tijd mijn massa de hoogte in te jagen en dat kan alleen maar met een goed voedingsschema!

Ik heb al heel wat opgezocht en begin er goed zicht op te krijgen. Alleen heb ik nu een conflict ivm het berekenen van bij totale energie behoefte.

Volgens jullie formule die ik hier kan terugvinden moet ik 20% bovenop mijn basisbehoeft (1949kcal) opnemen .. dat is dus in totaal 2339 Kcal.

Nu heb ik wat gegoogles en kwam op deze website terecht =>
http://www.fitnessforum.nl/index.php/topic/1290-je-totale-energiebehoefte-berekenen/
Als ik hier alles bereken heb ik een totale energie behoefte van 3110 kcal en zou ik dit met 200 kcal moeten optrekken om massa te winnen.

Op welk van de twee zou ik nu mijn schema basseren, wat denken jullie?

Mijn stats: 82kg - BF12% - 185 cm

Ik zal binnekort even een foto posten dan hebben jullie een idee van mijn lichaamsbouw :)

Alvast bedankt voor jullie tips & advies!

Check anders effe de sticky's miss kunne die je helpen bij je doel

zijn meerdere manieren om het uit te rekenen gewoon een beetje de middenweg nemen

Jou basisbehoefte kan nooit 1900 kcal zijn

Beste DBB forumleden,

Ik ben reeds 3 jaar erg gemotiveerd aan het fitnessen/'bodybuilden'.
Ondertussen heb ik toch al wat resultaat bereikt maar ik zit op een plateau.

Ik heb reeds mij de afgelopen jaren aan een 'propere' voeding gehouden. Vb. geen chips, frisdrank, frieten, sauzen, ...

Hierdoor ben ik mooi droogekomen en maar het wordt hoog tijd mijn massa de hoogte in te jagen en dat kan alleen maar met een goed voedingsschema!

Ik heb al heel wat opgezocht en begin er goed zicht op te krijgen. Alleen heb ik nu een conflict ivm het berekenen van bij totale energie behoefte.

Volgens jullie formule die ik hier kan terugvinden moet ik 20% bovenop mijn basisbehoeft (1949kcal) opnemen .. dat is dus in totaal 2339 Kcal.

Nu heb ik wat gegoogles en kwam op deze website terecht =>
http://www.fitnessforum.nl/index.php/topic/1290-je-totale-energiebehoefte-berekenen/
Als ik hier alles bereken heb ik een totale energie behoefte van 3110 kcal en zou ik dit met 200 kcal moeten optrekken om massa te winnen.

Op welk van de twee zou ik nu mijn schema basseren, wat denken jullie?

Mijn stats: 82kg - BF12% - 185 cm

Ik zal binnekort even een foto posten dan hebben jullie een idee van mijn lichaamsbouw :)

Alvast bedankt voor jullie tips & advies!
???? propre??? wtf betekent dat

---------- Post toegevoegd Thu 29 Mar 2012 om 21:19 ----------

jouw basisbehoefte ligt tussen de 2500-2600 omdat ik 80 kg weeg

Je hebt bij die eerste je basisbehoefte zonder sporttoeslag berekend, de 2e klopt dus ongeveer.

• Topic Starter Topic Starter
De eerste is inderdaad zonder sporttoeslag maar daar stond hier op het forum ook niks van vermeld. Ik heb gewoon de sticky: hoe maak ik een voedingsschema gebuikt.
=> 88,362 + (82 x 13,397) + (185 x 4.799) - (22 x 5,677) = 1949,83 kcal toch!?

Via de tweede link werd daar dus wel rekening meegehouden. Ik zal mij dus op een 3000 kcal basseren? Het is dus wel belangrijk dat dit van in het begin goed zit anders komt mijn schema niet uit :\

3000 ja

succes!

Maak nieuw schema met 3000 kcal of iets dergelijks en post hem dan opnieuw

Terug
Naar boven