Falstyr
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 82
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 126kg
In dit topic van Big T wordt een berekening vermeld. Hiermee kan men er achter komen wat nu een goede hoeveelheid Kcal is voor hun.
Zoals bij elke berekening wordt er uit gegaan van standaard mensen, met standaard eetbehoeften...en dat is zo onnauwkeurig als de pest. Je kan een endomorf geen schema voorschotelen voor een meso of ecto. Dit heb ik proefondervindelijk ondervonden.
Daarom was ik blij toen er onderin dat topic van Big-T het volgende stond:
Ik loop nu al weken het internet af te struinen naar die factoren en een berekening waarin lichaamstypen WEL in meegenomen worden. Maar helaas zijn me google-skills niet goed genoeg, want heb het niet kunnen vinden. Zou iemand mij op de goede weg kunnen helpen/sturen?
Zit nu namelijk met een endo-eetschema waar ik me ook niet echt happy bij voel, maar vanwege gebrek aan kennis durf ik niet plotsklaps even 500kcal er boven op de fl*kkeren.
Bij voorbaat dank,
Zoals bij elke berekening wordt er uit gegaan van standaard mensen, met standaard eetbehoeften...en dat is zo onnauwkeurig als de pest. Je kan een endomorf geen schema voorschotelen voor een meso of ecto. Dit heb ik proefondervindelijk ondervonden.
Daarom was ik blij toen er onderin dat topic van Big-T het volgende stond:
PS: Deze berekening is NOOIT 100% perfect, omdat er nog andere factoren zijn die bepalend zijn voor de uitslag. Ik heb bijvoorbeeld geen rekening gehouden met het vetpercentage in de BMR berekening. Verder zal iemand met een meso -of ecto-lichaamstype meer vet verbranden dan iemand met een endo-lichaamstype omdat deze personen een heel andere stofwisseling hebben. Je moet dus om een meer accurate schatting te krijgen ook hiermee rekening houden.
Maar met bovenstaande formule zit je i.e.g. op de goede weg.
Ik loop nu al weken het internet af te struinen naar die factoren en een berekening waarin lichaamstypen WEL in meegenomen worden. Maar helaas zijn me google-skills niet goed genoeg, want heb het niet kunnen vinden. Zou iemand mij op de goede weg kunnen helpen/sturen?
Zit nu namelijk met een endo-eetschema waar ik me ook niet echt happy bij voel, maar vanwege gebrek aan kennis durf ik niet plotsklaps even 500kcal er boven op de fl*kkeren.
Bij voorbaat dank,

Voorlopig schat ik het in dat die berekeningen voor een meso zijn. Ben je Ecto komt er nog eens 800bij en een endo duikt er makkelijk nog eens 800-900 onder eer je op zijn onderhoud zijn. En dan is het verder maar in de praktijk fijn zien te stemmen wegens gebrek aan info.
ja, ik schrok me toen ook de pl**ris