AndroidHealthClinic

Hulp gevraagd!

Tieske94

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB-lezers,

-ik fitness nu al 2 jaar en sinds 1 jaar ook echt fanatiek. Het probleem is alleen dat ik nagenoeg nooit spierpijn heb en hiermee ook de (gewenste) spiergroei redelijk uitblijft evenals de vooruitgang.
-Mijn doel is om een stuk sterker en daarmee ook breder te worden, hiernaast wil ik mijn vetpercentage naar 11% krijgen ipv de 13% die ik nu heb.
-Armen zijn gelukkig wel al iets breder geworden en de grootste prioriteit ligt nu op borst, schouders en rug. Benen heb ik al redelijke massa.
-Gelukkig is er in de sportschool genoeg beschikking over losse gewichten.
-Ik train nu 4x per week; 2x borst/triceps/buik en 2x rug/biceps/schouders/benen

bijgevoegd heb ik mijn trainingsschema, ik hoop dat iemand op/ aanmerkingen heeft. Verder gebruik ik op dit moment nog geen eiwitshakes of andere toevoegingen, dit komt mede doordat de spierpijn uitblijft. Zelf denk ik misschien dat het ook nog kan liggen aan mijn voeding, maar dat lijkt me een raar verband(?).

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Bijlagen

Spierpijn betekent niet dat je goed hebt getraint.

Spierpijn is geen indicatie voor spiergroei.
Zolang jij sterker wordt / verschil ziet in de spiegel/ zwaarder wordt is het gewoon goed.

Merk je dit niet, hoef je niet per se aan de eiwitshakes maar moet je gewoon meer eten!

Rug/Benen/Schouders/Biceps op 1 dag lijkt mij een stuk zwaarder als die andere dag. ik zou zelf liever een UB/LB split doen met de deadlift en squat op de LB dag (zwaarste oefeningen).

• Topic Starter Topic Starter
Spierpijn is geen indicatie voor spiergroei.
Zolang jij sterker wordt / verschil ziet in de spiegel/ zwaarder wordt is het gewoon goed.
Dat is het nu juist, ik zie geen verbetering..

Merk je dit niet, hoef je niet per se aan de eiwitshakes maar moet je gewoon meer eten!
Wat raad je aan om meer te eten? Ik ben er namelijk bang voor dat ik dan ook meteen weer een hoger vetpercentage ga krijgen.

Dat is het nu juist, ik zie geen verbetering..

Wat raad je aan om meer te eten? Ik ben er namelijk bang voor dat ik dan ook meteen weer een hoger vetpercentage ga krijgen.

Je moet een voedingsschema maken. Hoe je dit doet kan je lezen in het voedingssectie van dit forum, lees de stickies.
Je moet eerst je BMR berekenen en je behoefte, anders weet je niet hoeveel je moet eten.
Begin daar maar eens ;)

• Topic Starter Topic Starter
dit is wat ik nu eet op een dag, het avondeten heb ik ruwweg gegokt(200g groente+100g kipfilet)

Bijlagen

Terug
Naar boven