AndroidHealthClinic

Hulp ivm eerste korte kuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muay Thai J

* Your sister loves me *
Elite Member
10 media-items
Waardering
14
Lengte
1m77
Massa
75kg
Vetpercentage
8%
Dag beste mede-dbbers,

ik ben een gezonde 21 jarige knul (dit jaar 22) en ik ben van plan om eens een kort kuurtje te doen, uiteraard intramusculair om mijn liefste lever wat te sparen (ik kan zelf prikken aangezien ik geneeskunde studeer).
Ik train 1.5 jaar superserieus en ervoor al enkele jaren wat geklungeld.
Voor ik begon woog ik 54 kg (toen ik serieus begon 56) en nu weeg ik er 67-68 met 8.3% BF (lekker droog dus). Oh ja ben 1m77 groot.
Mijn dieet bestaat uit veel proteinen (kwark, tonijn en één shake bovenop 1 of 2 warme maaltijden met vlees/vis/gevogelte) en voor mijn carbs eet ik veel rijst, rijstwafels en donker multigranenbrood... Ik eet meestal 6-7 keer per dag... Ik drink ook 2-4 liter water per dag. Ik doe 2x per jaar een kuurtje van 1-2 maand met kre-alkalyn (creatine).
Voorlopig lijk ik wat te stagneren op hetzelfde niveau (en met voorlopig bedoel ik sinds november-december) en dus wil ik even een kort sprintje trekken met een kort kuurtje van een 6-tal weken ongeveer. Nog niet echt de lange kuren van meer dan 12 weken dus.
Uiteraard zou ik daarna mijn calorie inname verhogen met +/- 500 kcal (lijkt me genoeg?)

Mijn doel is om MINIMUM 80 kg te wegen binnen het jaar en dan zou ik met deze kuur graag zeker 5-10 kg extra blijvende gain halen... mijn BF mag zeker ook wat omhoog, heb ik gn problemen mee.

Ik dacht aan een Testo prop only kuurtje gevolgd door een nakuurtje kwestie van het zo safe mogelijk te houden! Wat raden jullie aan? Qua type nakuur of zijn er nog andere dingen die er zeker bij MOETEN?

Dank bij voorbaat! Hulp zal beloond worden met karma :)

Mijn laag gewicht is echt wel te wijten aan mijn benen, maar ik ben goed bezig met squatten hoor ;) als mijn benen even stevig zijn als mijn bovenlichaam weeg ik zéker 75 kg of meer droog aan de haak... dus waarom ik wil kuren is om mijn armen, schouders, chest en rug dikker te krijgen! En benen uiteraard mee laten profiteren als snelle boost

kijk zelf in mijn gallery van hoe mijn bovenlichaam er nu al uitziet en beeld je voor hoe het zou zijn na een stevig kuurtje...

Laatst bewerkt:
Mij wordt verteld eerst meer te weten voor je begint. Denk dat het voor jou ook geldt.
Je moet je kuur eigenlijk al in je hoofd hebben. En als je dat heb kunnen de "kenner" je wat bijsturen.
+Je bent wel heel ligt. Die 75 red je met wat creatine toch ook wel?

Goed gewicht om te beginnen te kuren:o

Erca weegt bijna evenveel, zegt genoeg lijkt me?

Waarom na anderhalf jaar al kuren eigenlijk?Je bent pas net begonnen met trainen.Imo zou je beter nog wat langer naturel door kunnen gaan en wat aanpassingen met je voedingsschema zal je zeker wat kg's moeten pakken.Ook als je ecto bent.Verder zijn korte a.s. kuurtjes meestal weggelegd voor de gevorderde gebruikers omdat het wat meer met zich meebrengt dan alleen a.s. gebruiken zo word er vaak ook ''geprimed'' en is het belangrijk om te weten op welke middelen jij goed groeit zodat je daar op kan inspelen.Daarom is imo een langere kuur beter om mee te starten.Iets in de trend van test/deca omdat je bf mag stijgen, maar ik raad je aan om langer naturel te blijven en wat meer op te steken over je voeding en training.

Zou natural doorgaan, je grenzen zijn nog lang niet bereikt. Je eigen keuze verder.

• Topic Starter Topic Starter
Mij wordt verteld eerst meer te weten voor je begint. Denk dat het voor jou ook geldt.
Je moet je kuur eigenlijk al in je hoofd hebben. En als je dat heb kunnen de "kenner" je wat bijsturen.

ik ken de effecten wel hoor! mijn cursus endocrinologie ligt hier, als je hem eens wilt inkijken?
alleen leren ze mij op school niets over kuren en anabolen zetten... dus vandaar mijn vraag voor wat hulp om het samen te stellen, want ik wil gn lange kuur zoals de meesten hier, gewoon een kort kuurtje, vandaar de Testo prop!

Wel nu direct direct zou ik het niet doen hoor! Nu wat info aan't inwinnen! Dacht voor na de zomer als ik nog langer zou blijven vaststeken op mijn lichaamsgewicht... als ik 22 ben. Tegen dan train ik al 2 jaar ook. Of vanaf wanneer lijkt het jullie verstandiger (dacht in enkele posts 3-4 jaar gelezen te hebben ??? :eek2:)

testp is opzich wel ok voor een kort-kuurtje...vrij safe en kan je toch goede gains mee verwachten...

weet alleen niet of een kort kuurtje wel zon goed idee is...ik denk altijd wat er snel aankomt gaat er ook weer snel af..vooral bij iemand met een relatief erg laag gewicht...krijg altijd het idee dat je lichaam aan het gewicht moet 'wennen', dit kan je doen om iets langer on te blijven...velen merken na 6-8 weken niks meer, maar krijg dan juist het idee dat je juist nog ffies on moet blijven om de massa je eigen te maken...dit is trouwens mijn mening hierover, zijn velen die het tegenovergestelde beweren...is ook niet onderbouwd ofzo..

maar los van deze bullshit is het wel ok kuurtje...goeie pct er achter aan en klaar ben je..

Goed gewicht om te beginnen te kuren:o

Erca weegt bijna evenveel, zegt genoeg lijkt me?

:) nja, maar mijn (voorlopig) doel is 80kg droog aan de haak... op 7-8% BF dan (mijn lichaam is dit lage BF gewoon, dus hoef me gn zorgen te maken op vlak van verkoudheden en die shizzle)

ik zie dat je redelijk vast beraden bent...

kzou zeggen probeer nog een half jaartje naturel door te gaan en gooi je voeding en training stevig door elkaar,ik ozu toch ook eerst de 75 kg proberen halen als ik van jou was...zal je later veel dankbaarder voor zijn...en als je binnen een half jaar dat hebt bereikt...dan kan je het doen...
heb je het niet bereikt of zit je er nog te ver van,dan zou ik niet beginnen,want dan scheelt er iets met je voeding en/of training en heeft het geenz in om te kuren want daan raak je het toch weer kwijt...

ik zie dat je redelijk vast beraden bent...

kzou zeggen probeer nog een half jaartje naturel door te gaan en gooi je voeding en training stevig door elkaar,ik ozu toch ook eerst de 75 kg proberen halen als ik van jou was...zal je later veel dankbaarder voor zijn...en als je binnen een half jaar dat hebt bereikt...dan kan je het doen...
heb je het niet bereikt of zit je er nog te ver van,dan zou ik niet beginnen,want dan scheelt er iets met je voeding en/of training en heeft het geenz in om te kuren want daan raak je het toch weer kwijt...

thnx bro! ga het zo doen! ondertussen anabolen forum ff uitspitten ;) en hopen op handige hints in deze post ;)

Wat wil je daarmee zeggen?

Is makkelijk naturel te halen.

Wel wil tegen de 80 halen zonder te kuren en dan kuren, maar eerst genoeg info inwinnen ;)

zoals ironmike voorstelt... als ik minstens 75 kg (maar hopelijk tegen de 80) kan halen puur natuur tegen september dan begin ik te kuren, anders moet ik dringend mijn voeding en training nog eens herzien!

Boven de 100 kg wil ik nooit gaan ;) Persoonlijke smaak :)

Edit: zowiezo eerst 80 kg halen!

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
nog ff natural om het max. eruit te halen... is idd wat te vroeg nu! maar vanaf 80 kg ga ik ervoor! dan heb ik 25 kg natural gegaind (de helft van mijn oorspronkelijke gewicht erbij)

Wie zegt dat dat je naturel max is? Je traint dan misschien 3 jaar als je 80kg bent. Dat is nowai je max.

ik ken de effecten wel hoor! mijn cursus endocrinologie ligt hier, als je hem eens wilt inkijken?
alleen leren ze mij op school niets over kuren en anabolen zetten... dus vandaar mijn vraag voor wat hulp om het samen te stellen, want ik wil gn lange kuur zoals de meesten hier, gewoon een kort kuurtje, vandaar de Testo prop!
Ja wil dat wel inkijken. Waar kan ik het inzien?

I feel your pain man ! Sommigen hebben gewoon kuurtjes nodig om over die 70kg te gaan

bahahahahahahahahahahahahahaha a :nope: :roflol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven