AndroidHealthClinic

Hulp nodig bij carb cycling voedselschema

Ik zou het dan zo doen:

Maandag: medium carbs
Dinsdag: high carbs
Woensdag: low carbs
Donderdag: medium carbs
Vrijdag: High carbs
Zaterdag: low carbs
Zondag: low carbs

Of donderdag high carbs en zondag no carbs.

Ik snap niet dat mensen nu al met ingewikkelde dingen lopen te klooien, terwijl je nog niet eens de basis beheerst.
Want je trainingschema slaat nergens op!

• Topic Starter Topic Starter
Ik snap niet dat mensen nu al met ingewikkelde dingen lopen te klooien, terwijl je nog niet eens de basis beheerst.
Want je trainingschema slaat nergens op!
Ik heb vorig jaar lang gefitnesst. Toen 5 maanden niet door gezondheid en ik sport nu weer 2 maanden met 2 vriendinnen en de vriend van 1 en nog een vriend zijn erg bezig met fitness. Ook eet ik vooral clean. Ik heb wel wat verstand van de dingen.

Dus ik heb liever een antwoord dat helpt. Waar ik iets aan heb.

Dus iemand had voor jou dat schema bedacht en carb cycling aangeraden, maar geen uitleg gegeven over geen van beide?

Zet dan iets normaals neer hier. Wat is nu je schema? En 4 weken carb cyclen en dan voelde vet afvallen.
Hahaha je leest teveel blaadjes.
Eerst je basis, zet een goede training neer met een te volgen methodiek. En pas dan je voedingschema aan die je training ondersteund. Kijk dan na 3 maanden wat er gebeurt met je lijf.
Daarna kan je iets zeggen hoe je lijf het doet of je trainingschema en voeding.

Dus iemand had voor jou dat schema bedacht en carb cycling aangeraden, maar geen uitleg gegeven over geen van beide?
Nee dat niet. Ik zelf kwam er wat van tegen. Ik wil alleen gewoon tips hebben of het handig is en zo ja hoe ik het het beste kan doen.

Hoeveel Kcal ben je van plan om te gaan eten?
Hoe wil je Kcal vedelen op low carb dagen?
Hoe wil je Kcal verdelen op high carb dagen?

Ik denk vooral dat je helemaal niet moet gaan carbcyclen omdat je daar geen reet aan gaat hebben om extra af te vallen.

Zou niet weten waarom je niet gewoon een normaal voedingsschema zou hanteren (waarbij je elke dag (ongeveer) dezelfde macro's eet en gewoon 300-500 onder je onderhoud eet en op die manier afvalt), zodat je niet elke dag moeilijk hoeft te doen en te kijken hoeveel gram carbs je nou wel of niet mag en daarop heel je schema elke dag moet aanpassen. Carb cycling heeft totaal geen meerwaarde t.o.v. gewoon een normaal voedingsschema met de goede macro's, alleen maar nadelen als je het mij vraagt (moeilijk doen met carbs schommelen, mood swings, energiepeil gaat ook op en neer, 't is gewoon lastig eten en plannen)

Werkte bij mij prima destijds..

deed 5x low carbs en dan 1 dag high carbs etc..
maar de high carb day niet inplannen op een rustdag

Lees eens het boek carb backloading daar staat praktisch alles in.

Ik zou eerst eens op een "normale" manier vet verliezen, gewoon normaal cutten. Als je nu al begint met die lastige dingen, wat ga je dan doen als je op een gegeven moment als je niet meer verder omlaag gaat in lichaamsvet?

Het slimst is juist om eerst te cutten door zo'n 500kcal onder je onderhoud te eten en iets lager te gaan in carbs. Op een gegeven moment kom je niet verder, en dan is dat het moment dat je gaat kijken naar carb cycling, carb backloading, intermittent fasting, enz.

Ik hoef niet af te vallen, alleen nog mijn vet percentage verlagen tot tussen de 18% en 20% en verder spieren opbouwen. Maar als het niet slim is om te doen of niet nodig is dan ga ik het niet doen.

Ik kom hier alleen om tips te vragen. Dus wat kan ik dan het beste doen? Gewoon 20% minder kcal per dag?

Je onderhoud berekenen, daar idd 20% onder gaan zitten met de juiste macro's. Een goede richtlijn daarvoor is 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht, 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, en de rest opvullen met wat je zelf fijn vindt (grootste deel koolhydraten is wat de meeste doen, maar als je je zelf beter voelt om het resterende deel met bijvoorbeeld 60% koolhydraten 20% eiwitten en 20% vetten op te vullen is dat ook prima). Die speelruimte is een stuk gemakkelijker in je schema omdat het dan niet uit maakt als je de ene dag wat meer van dat eet of wat minder van dat, zolang je minimaal 2 gram eiwitten en 1 gram vet per dag haalt maakt de rest van de opvulling niet heel veel meer uit, zolang je maar onder je uiteindelijke kcal behoefte zit zul je op een gezonde manier vet verbranden.

Terug
Naar boven