XXL Nutrition

hulp nodig, slecht bereik WIFI :S

GZHN

Competitive Bodybuilder
Waardering
83
Lengte
1m82
Massa
83kg
Heb al een hele lang tijd de standaard interne draadlose netwerkkaart gebruikt!
maar iedereen in het huis heeft altijd standaard volle bereik, 2 laptops zijn dat!
nu heb ik vandaag een netwerkkaart voor 45 euro gekocht, met 2 antennes eraan alles:
(Linksys Dual-Band wireless-N pci adapter model No. WMP600N)

hardware geinstalleerd, nieuwste drivers gedownload geinstalleerd, en het bereik is van 0 streepjes naar 1 streepje gegaan maar :S

iemand een enig idee hoe dit op te lossen:s

Dat geld had je volgens mij beter direct in een nieuwe router kunnen steken met groter bereik. Zit je er ver vanaf en wat voor router is het? Heb je betonnen muren of een houten huis? Veel buren met WiFi wil ook zorgen voor meer onderdrukking.

• Topic Starter Topic Starter
Dat geld had je volgens mij beter direct in een nieuwe router kunnen steken met groter bereik. Zit je er ver vanaf en wat voor router is het? Heb je betonnen muren of een houten huis? Veel buren met WiFi wil ook zorgen voor meer onderdrukking.

Ik zit op de 1 verdieping, router is 1 trap beneden in de meterkast, zit alleen de deur van de meterkast tussen, voor de rest gwn een trap en direct me kamer, maar me broertje zit soms op de 2e verdieping, dat zijn 2 trappen naar boven, en die heeft op zn laptop gewoon volledig bereik :S

Opzich is dat niet heel erg die indicatie van bereik, zolang je internet verbinding maar snel werkt. Maar ik neem aan dat het ook trager werkt?

Is er geen manier om een tweede 'router' te verbinden aan je eerste zodat het draadloze signaal op twee plekken wordt uitgezonden?

En anders misschien een idee gewoon een kabel te trekken van de meterkast naar je kamer?

Is er geen manier om een tweede 'router' te verbinden aan je eerste zodat het draadloze signaal op twee plekken wordt uitgezonden?

En anders misschien een idee gewoon een kabel te trekken van de meterkast naar je kamer?

ja kabel trekken willen me ouders niet vanwege de kabel langs de trap enzovoort, ziet er lelijk uit volgens hun en we hebben geen loze leidingen meer ofso. dus kabel trekke is al geen optie:S

en het kan ook wel zijn dat me broertje en ouders gwn een extreem goeie netwerkkaart hebben en dat de router verouderd is, dat ding is ookal 6 jaar oud minstens!
het is een Linksys WRT54GL

Weet niet of dit een oplossing is maar probeer eens een zilverpapier onder je router te zetten . Zou de signale naar boven moeten sturen ???.

Anders een range extender op je modem.

Nieuwe router als dat ding al 6 jaar oud is. Al je problemen zijn dan weg, mits je een goede koopt.

Ik heb zelf een Linksys WRT310N Wireless-N Gigabit Router

DrayTek FTW

Heb vanmiddag een nieuwe router gekocht van 70 euro, een 300N router, erg goed compatible met de netwerkkaart die k gistere had gekocht! Me broertje had direct dubbel zo snel internet op zn laptop, me ouders ook, en ja hoooor je raad et al, zelfs met een nieuwe kaart en router heb ik maar 1 streep bereik, bij de status geeft ie niet meer dan 1mb aan en bij me broertje tussen de 40 en 120mb steeds!
Waaaar kan dit aan liggen:s k wordt helemaaaal leyp serieus :S
Me pc is niet eens zo oud, heb een quad core, 4gb ram, 9600gt nvidia blabla!

Kan het aan software liggen? Ik heb windows7 (wel gedownloade en crackede versie) maar wel geupdate!
Of misschien 1 of ander spyware of virus? Kga morge windows formatten en opnieuwe installen en dan even checken, anders gaat de kaart + router terug naar de winkel!

Zou Windows niet opnieuw installeren hiervoor, probeer eerst te kijken of er verschil zit tussen het draadloos netwerk beheer van Windows of de software van de netwerkkaart. Zijn er trouwens nog andere netwerken in de buurt (bijvoorbeeld van de buren) die je wel goed kan ontvangen?

nee die ontvang ik helemaal niet, me ouders en broertje wel, die ontvange de hele buurt bijna!
dus mijn conclusie is dat het aan mijn pc ligt! en niet aan de kaart want die is splinternieuw, de interne kaart en me nieuwe kaart doen allebei hetzelfde,
oprecies zelfde bereik en snelheid!

- Even driver update doen van je usb stick, laatste drivers van de site downloaden?
- Router instellen op 300N en niet mixed?
- Ontvanger instellen op 300N en niet mixed?
- Router instellen op 5GHz?
- Niemand download?
- Via de kabel proberen, zelfde probleem?

Is het een dualband router?

Je netwerkkaart kan enorm goed zijn, maar als je router k*t is zal je signaal niet beter worden. Als dit hierboven niet werkt, op de laatste vraag na ligt het aan de netwerkkaart. Even naar de winkel terug en een nieuwe vragen.

- Even driver update doen van je usb stick, laatste drivers van de site downloaden?
- Router instellen op 300N en niet mixed?
- Ontvanger instellen op 300N en niet mixed?
- Router instellen op 5GHz?
- Niemand download?
- Via de kabel proberen, zelfde probleem?

Is het een dualband router?

Je netwerkkaart kan enorm goed zijn, maar als je router k*t is zal je signaal niet beter worden. Als dit hierboven niet werkt, op de laatste vraag na ligt het aan de netwerkkaart. Even naar de winkel terug en een nieuwe vragen.

- de drivers van de router+kaart zijn up to date
- router en ontvanger staan allebei op automatische instellingen
- hoe stel ik de router in op 5GHz? heeft dat te maken met de chanels? zo ja die staat ook op auto, kan er niet mee te maken hebben, anders hadde me broertje en ouders ook probleme gehad
- niemand download nee
- ik heb geen internetkabel die naar bovengaat, ik ga morgen na werk even de pc naar beneden sjouwen even wat testen uitvoeren!

het is volgens mij geen dual-band router nee, maar het kan niet aan de router liggen want me broertje en ouders hebben prima internet en bereik!
en ik heb nu samen met de nieuwe netwerkkaart 2 kaarten, de interne standaard wifi ontvanger van de pc, en de nieuwe! en allebei hebben de zelfde ontvangst en zelfde snelheid! alsof ze identiek zijn! terwijl de kaart wel dual-band! 300n is en goed compatible met de router volgens meerdere winkeliers!

als ik morgen beneden een meter van de router nog steeds slechte bereik heb dan breekt me klomp :S kga het dan ook direct met kabel proberen!

PC even scannen op virussen oid. Raar probleem inderdaad, maar zover ik het nu lees ligt het aan jouw kaart en niet aan de router.

PC even scannen op virussen oid. Raar probleem inderdaad, maar zover ik het nu lees ligt het aan jouw kaart en niet aan de router.

pff dan is het wel heel toevallig dat allebei me netwerkkaarten precies zelfde bereik en snelheid hebben, terwijl de nieuwe kaart toch echt veel sneller hoort te zijn!

Misschien ligt ergens anders de bottelneck. Starten in veilige modus met netwerkmogelijkheden, kijken of die het dan wel doet. Kan prima dat een programma de snelheid tegenhoud, zo ook een virus.

Misschien ligt ergens anders de bottelneck. Starten in veilige modus met netwerkmogelijkheden, kijken of die het dan wel doet. Kan prima dat een programma de snelheid tegenhoud, zo ook een virus.

is het dan ook mogelijk dat een programma of virus het bereik tegenhoudt? ik hoop het iig wel nu, kga het even morgen allemaal proberen, ook in veilige modus!
ben nu te moe en gestresst, werd helemaal leip zonet nadat k de nieuwe router aansluitte en er achter kwam dat er geen moer veranderd was!

Terug
Naar boven