hallo
ik train nu al een aantal maanden met hetzelfde schema, en nu is het tijd voor wat anders, mijn huidige schema is als volgt:
Maandag: borst, schouders, triceps, buik
Dinsdag: rug, biceps, benen, traps
Woensdag: Rust
Donderdag: borst, schouders, triceps, buik
Vrijdag: rug, biceps, benen, traps
ik doe altijd van elke oefening 4 setjes, 12 herhalingen.
nu heb ik hier thuis een boekje genaam bodybuilding, hierin word de pyramide training omschreven, en de omgekeerde pyramide training.
pyramide training: minder herhalingen, meer gewicht
omgekeerde pyramide training: meer herhalingen, minder gewicht
in dat boek staat dat de omgekeerde pyramide training het meest effectief is kwa hypertrofie, maar hypertrofie draait om uitputting van je spieren (correct me if i'm wrong) nou zijn mijn vragen:
- Waarom bij elke set minder gewicht? ik had net het idee dat ik mijn spieren niet bepaald uitputte met bankdrukken.
-wat is nou het beste om het meeste progressie te boeken? constant zelfde gewicht, zelfde aantal herhalingen, of 1 van de 2 pyramide's?
Alvast bedankt,
Ronald

ik train nu al een aantal maanden met hetzelfde schema, en nu is het tijd voor wat anders, mijn huidige schema is als volgt:
Maandag: borst, schouders, triceps, buik
Dinsdag: rug, biceps, benen, traps
Woensdag: Rust
Donderdag: borst, schouders, triceps, buik
Vrijdag: rug, biceps, benen, traps
ik doe altijd van elke oefening 4 setjes, 12 herhalingen.
nu heb ik hier thuis een boekje genaam bodybuilding, hierin word de pyramide training omschreven, en de omgekeerde pyramide training.
pyramide training: minder herhalingen, meer gewicht
omgekeerde pyramide training: meer herhalingen, minder gewicht
in dat boek staat dat de omgekeerde pyramide training het meest effectief is kwa hypertrofie, maar hypertrofie draait om uitputting van je spieren (correct me if i'm wrong) nou zijn mijn vragen:
- Waarom bij elke set minder gewicht? ik had net het idee dat ik mijn spieren niet bepaald uitputte met bankdrukken.
-wat is nou het beste om het meeste progressie te boeken? constant zelfde gewicht, zelfde aantal herhalingen, of 1 van de 2 pyramide's?
Alvast bedankt,
Ronald