MuscleMeat

Hypertrofie..Pyramide of niet?

ROHE

Novice
Waardering
0
hallo:)
ik train nu al een aantal maanden met hetzelfde schema, en nu is het tijd voor wat anders, mijn huidige schema is als volgt:
Maandag: borst, schouders, triceps, buik
Dinsdag: rug, biceps, benen, traps
Woensdag: Rust
Donderdag: borst, schouders, triceps, buik
Vrijdag: rug, biceps, benen, traps

ik doe altijd van elke oefening 4 setjes, 12 herhalingen.
nu heb ik hier thuis een boekje genaam bodybuilding, hierin word de pyramide training omschreven, en de omgekeerde pyramide training.
pyramide training: minder herhalingen, meer gewicht
omgekeerde pyramide training: meer herhalingen, minder gewicht
in dat boek staat dat de omgekeerde pyramide training het meest effectief is kwa hypertrofie, maar hypertrofie draait om uitputting van je spieren (correct me if i'm wrong) nou zijn mijn vragen:

- Waarom bij elke set minder gewicht? ik had net het idee dat ik mijn spieren niet bepaald uitputte met bankdrukken.

-wat is nou het beste om het meeste progressie te boeken? constant zelfde gewicht, zelfde aantal herhalingen, of 1 van de 2 pyramide's?

Alvast bedankt,
Ronald

Eten is naar het schijnt goed voor hypertrofie.

• Topic Starter Topic Starter
ja eten doe ik genoeg..

Omdat je bij omgekeerde pyramide niet teveel rust kan pakken, maar wel steeds verder in je melkzuur (lactaat) van je spieren gaat zitten. Dit geeft een hoop schade.

Ik doe nou ook 4x12 en vind het goed, heb ervoor 4x12/10/8/6 gedaan.
Daar kun je ook goed mee vooruitkomen.

Ieder lichaam reageert weer op andere prikkelingen. Pak grote compounds (3x fullbody) en blijf eens tussen de 6-12 rep's. Kijk eens wat het voor je lijf doet. En uiteraard is voeding en rust net zo belangrijk.

Omdat je bij omgekeerde pyramide niet teveel rust kan pakken, maar wel steeds verder in je melkzuur (lactaat) van je spieren gaat zitten. Dit geeft een hoop schade.

Ik doe nou ook 4x12 en vind het goed, heb ervoor 4x12/10/8/6 gedaan.
Daar kun je ook goed mee vooruitkomen.

Waarom zou je bij een aflopende halve pyramide niet veel rust kunnen pakken?

Ik zelf doe liever dan een gewicht kiezen waar ik de 1e set 10 herhalingen mee kan maken. De 2e misschien 8-9 en de 3e misschien 7-8.
Zie ik persoonlijk meer in.

En rust pakken bepaal je idd zelf.

Terug
Naar boven