AndroidHealthClinic

I have a dream. Road to 120 kg

Marcussi

Cool Novice
Waardering
13
Goedendag :)

Na een tijdje aankloten ben ik nu enkele maanden serieus begonnen met trainen en op mijn voedig te letten. Door middel van deze log wil ik mijzelf extra triggeren en hoop ik veel feedback te krijgen die mij kan helpen mijn doel te bereiken. Wat namelijk is: 120kg gaan wegen tegen een bf percentage van plus/minus 12%.

Of dit realistisch is? Ik denk het wel.. Maar oordeel zelf!
Mijn stats + enkele foto's vind je hieronder (excuses voor de matige foto's maar betere maken lukt me op dit moment niet):

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hierbij wil ik gelijk enkele kantekeningen plaatsen:
* Alle gewichten zijn totalen
* Met zowel bench press, Deadlift als Squat ben ik deze week begonnen. Wellicht dat ik iets hoger ik kg's. kan maar ik probeer eerst op mijn techniek te richten.
* Mijn bf weet ik op dit moment niet. Wellicht dat een expert hier iets zinnigs over kunnen zeggen? ???
* Mocht iemand feedback hebben over mijn trainingschema hoor ik dit graag. Ik ben zelf zo creatief geweest om het samen te stellen, echter ben ik er niet van overtuigd of dit ideaal is.

Verder gebruik ik de volgende supplementen:
* Whey shakes
* Unleash V3 / creatine
* Animal Pak

Vanaf nu af aan zal ik jullie enkele keren per week lastig vallen met mijn voortgang :)

Ik zou bij deadlift maximum 6 reps hanteren.

Maak eerst dat je techniek goed is bij alle oefeningen.

Zie trouwens niet in waarom je Unleash V3 en animalpak gebruikt, maar bon.

Veel succes!:thumb:

120 bij 12%?
Natural?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou bij deadlift maximum 6 reps hanteren.

Maak eerst dat je techniek goed is bij alle oefeningen.

Zie trouwens niet in waarom je Unleash V3 en animalpak gebruikt, maar bon.

Veel succes!:thumb:

Ga ik doen, bedankt voor de tip!

Hoe bedoel je het precies mbt de supplementen? Animal Pak gebruik ik omdat ik merk dat dit mijn spierherstel zeer ten gunsten komt.
Op Unleash kan ik net iets lekkerder en gemotiveerder trainen.

Dit is wel mijn doelstelling en gezien mijn lengte en lichaamsbouw leek me dit niet onrealistisch. Maar mischien droom ik? :)

neverminddddd :(

Laatst bewerkt:
Succes!! Nog een lange weg te gaan! ;)

Goed doel voor ogen, veel succes.

je trainingsschema is bagger idd

Doe voor elke spiergroep minimaal EN maximaal 3 oefeningen.
Zo blijft je lichaam in verhouding en ga je er niet bijlopen als een of andere lompe gorilla met bolle rug.

Let vooral op techniek, zwaar trainen komt later wel. zeker als je voorheen maar wat 'aangekloot' hebt.

---------- Toegevoegd om 18:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:26 ----------

btw, train je maar 2x per week?

Verhoog dit naar minimaal 3x

Ik train 3x per week. Maandag training A, woensdag B, vrijdag A, Maandag B enz

aha okaaj!:p

je trainingsschema is bagger idd

Doe voor elke spiergroep minimaal EN maximaal 3 oefeningen.
Zo blijft je lichaam in verhouding en ga je er niet bijlopen als een of andere lompe gorilla met bolle rug.

Let vooral op techniek, zwaar trainen komt later wel. zeker als je voorheen maar wat 'aangekloot' hebt.

Hoe zou jij dit dan voor chest het liefst zien? Benchpress, Fly en Incline? En voor de rug?

bvd

19/11/2010 Rug en Biceps

Omdat ik gister een voetbal wedstrijd had en morgen ook weer vol aan de bak moet in een belangrijke wedstrijd schuif ik mijn benen training even op naar maandag.

Mijn training van vandaag ging als volgt:

Deadlift: 3x5 80kg PR (wel op advies minder reps)
Long pull cable row: 2 x 10 72,5 kg 1 x 10 81 kg PR
Latt pull down: 3 x 8 68 kg (kwam kracht tekort voor 3x 10)
Chinn up: 3 x 10 55 kg contragewicht (Wat hoger in contragewicht gaan zitten zodat ik volledige setjes van 10 kon maken)
Hammer curl dumbbell: 3x10 28 kg
Dumbbell Concentration Curl: 3x10 24 kg

Opmerkingen:
Ik merkte dat ik wat energie te kort kwam door de zwaardere deadlift en enkele slecht geslapen nachten ivm stress.

Verder heb ik Incline Prone Reverse Dumbbell Fly laten vallen omdat ik het advies kreeg iets minder oefeningen te doen per spiergroep. Is het juist om deze oefening te laten vallen of raden jullie iets anders aan?

Mijn training van vandaag:

Opmerkingen:
Zoals jullie zien heb ik enkele oefeningen op aanraden vervangen. Ik merkte wel dat de pijp aardig leeg was wat resulteerde in iets lagere gewichten.

Het gewicht met squaten kan nog wel een stukje omhoog denk ik. Echter kreeg ik last van mijn hamstring dus uit voorzorg ben ik niet "to heavy" gegaan.
Ik hoop wel binnenkort wat extra been oefeningen aan me schema te kunnen toevoegen.

Vandaag stond rug en biceps op het programma. Naar mijn mening krijg ik de deadlifts steeds beter onder de knie. Het is wel killing voor je onderrug :p
Verder waren mijn biceps best wel op aan het einde van de training. Ik moest voor mijn hammer curls een iets lager gewicht pakken.

Zoals jullie zien heb ik de dumbbell row er in gegooid ipv fly's. Verstandige keuze?

Je doet we'll een hoop oef imo

Hmm. Als ik minder oefeningen doe heb ik niet zo'n voldaan gevoel. Nu heb ik het idee dat ik "echt" getraind heb.

Maargoed uiteraard sta ik open voor andere inzichten. Wat zou jij anders doen?

Laatst bewerkt:
je doet 11 oef , waarvan 4 borst - pull over is een rug oef
daarnaast pak je ook nog eens 2 schouderoef waar je je voorste schouderkoppen mee belast

+ ook nog dippen - dit is een overkill

je kan beter terug gaan naar 7 a 8 oefeningen en dan iets dieper gaan trainen + je moet je schema aanpassen , want dat zit niet helemaal goed in elkaar

je 3x per week - ideaal om een push/benen/pull schema tevolgen

eerst een dag met alleen maar duwbewegingen zoals borst/schouder - daarna een dag benen , en de derde dag pak je dan alleen maar trekbewegingen

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/

effe scrollen dan word hier het een en ander uitgelegd
succes

hammer curl 3 x 10 x 28 kg... wel erg sterk.. en concentration curl 24 kg na rugtraining ook erg sterk... voor de rest ben je niet erg sterk, klopt dit?

hammer curl 3 x 10 x 28 kg... wel erg sterk.. en concentration curl 24 kg na rugtraining ook erg sterk... voor de rest ben je niet erg sterk, klopt dit?

Dit is het totaal gewicht, dus delen door 2 per dumbbell ;)

Ove bedankt. Ik ga me eens inlezen.

Terug
Naar boven