- Waardering
- 2.652
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
De Franse president [Link niet meer beschikbaar] is weer eens uit zijn rol gevallen. Tijdens de NAVO-top in Lissabon haalde hij uit naar een journalist die lastige vragen stelde over een vermeende smeergeldaffaire in Frankrijk. "Jij bent een pedofiel, daar ben ik diep van overtuigd", aldus Sarkozy.
"Ik heb de geheime diensten gezien maar ik vertel je niet welke het waren. Ik heb met iemand gesproken maar ik vertel je niet wie. Toch ben ik er diep van overtuigd dat jij een pedofiel bent", zei Sarkozy.
Hiermee parafraseerde hij voormalig Frans defensieminister Charles Millon, die vorige week zei dat hij er "diep van overtuigd" was dat Franse politici smeergeld hebben aangenomen tijdens de zogenaamde 'Karachigate'-affaire.
Toen Sarkozy in Lissabon vragen kreeg over de affaire, schoot hij in een Franse colère. Volgens het tijdschrift l'Express ging de president verder in een tirade tegen de journalist en beschuldigde hij hem ervan een pedofiel te zijn.
Sarkozy wordt samen met enkele toppolitici genoemd in een smeergeldaffaire rond de verkoop van Franse onderzeeërs in 1994. Het stopzetten van commissies aan Pakistaanse tussenpersonen zou in 2002 tot een vergeldingsaanslag hebben geleid. Dat is de piste die nu door het Franse gerecht wordt onderzocht. Bij een bomaanslag in Karachi kwamen toen 11 Franse ingenieurs, die de bouw van de duikboten leidden, om het leven.
http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/guid/8994b9c7-d960-4430-9ab4-54c0ec614241.aspx
Italie heeft dan nog Berlusconi, wel handig dat machtige landen geleid worden door zulke malloten.

Sarkozy vergelijken met Berlusconi. Goed bezig, man!