AndroidHealthClinic

Iemand bekent met mircera?

Peiling Peiling Mircera bevoordelijk bij sporten?

• Absoluut niet!

Stemmen: 0 0,0%
  • Jazeker

• Ik heb goede ervaringen!

• Ik heb slechte ervaringen

• Dit is niet toegestaan

• Neutraal

• Totaal stemmers
    0
  • Peiling gesloten .

Lottachan

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
72kg
Ik heb een vraag,
Ik heb van mijn arts mircera voor geschreven gekregen, werkt dit ook bevorderend als ik ga sporten?

Kom ik in de problemen als dit getest wordt bij wedstrijden?

Ik zou graag informatie ontvangen van iemand met ervaring.

Ken het niet. Snel even gekeken waarvoor het is.

Lijkt mij geen probleem wanneer je wedstrijden wilt doen en als je het zeker wilt weten moet je even in de dopinglijst kijken.

Voor België:

Substantie : methoxypolyethyleenglycol-epoëtine beta

Dit geneesmiddel bevat een verboden stof die deel uitmaakt van de categorie hormonen en verwante stoffen.

Dit geneesmiddel bevat minstens één stof die altijd verboden is (zowel binnen als buiten wedstrijdverband). Als u dit geneesmiddel om medische redenen moet nemen, is een TTN vereist.

Lijst Geneesmiddelen - Dopinglijn

TTN is de afkorting van “Toestemming wegens Therapeutische Noodzaak”. Als je sport en om medische redenen een geneesmiddel moet gebruiken (in eender welke vorm: pilletjes, inspuitingen, puffers, druppels, …), moet je opletten. Sommige geneesmiddelen bevatten immers stoffen die op de dopinglijst staan en die aanleiding kunnen geven tot een positieve dopingtest. Voor deze verboden stoffen kan of moet (als je elitesporter bent) je een toestemming vragen.

Wat is een TTN - Dopinglijn

Een epo-variant toch? Zou er niet op rekenen dat je iets merkt tijdens het sporten.
Je krijgt het namelijk niet voor niks, dus zult een tekort hebben? Dan wordt dat nu aangevuld en zul je niet veel extra merken.
Over het testen op wedstrijden, geen idee.

Terug
Naar boven