MuscleMeat

iemand ervaring met online bestellen (karma te verdienen)

koetje zei:
welke dingen zijn dan de moeite waard om online te bestellen ?

Ik heb al vaker wat besteld. Is tot nu toe nog altijd goed gegaan. Laat uit Amerika altijd t-shirts, sweaters etc van de NFL komen. In Engeland bij de Man Utd store wel eens wat besteld. Bol.com is ook aan te raden voor van alles en nog wat...zelfs marktplaats is vaak goed gegaan...

De moeite waard? Hangt gewoon af van het object.

Boeken soms, games meestal, DVD's als je een MM in de buurt hebt niet, electronica meestal alleen voor spullen die vrij uniek zijn.

Het wisselt dus nog al, bestel zelf in ieder geval regelmatig wat over de grens. Vanuit alle windrichtingen, USA, Duitsland, UK, Singapore, Hongkong.

Hmm heb ook veel dingen online besteld. Heb 1 geval gehad dat ik het niet heb gekregen terwijl ik me geld wel heb overgemaakt , dat was bij een DVD die ik had besteld. Verder is het allemaal prima gegaan. Heb ook vaak PS2 spellen besteld, koptelefoons en nog veel meer. Wat ik altijd doe is voordat ik bestel eerst wat opzoeken over het bedrijf zelf mocht het een onbekende zijn en anders doe ik gewoon onder rembours betalen. Kost wat meer maar dan ben je iig zeker van je zaak. Ken ik het bedrijf niet en is er geen rembours mogelijkheid dan zoek ik ergens anders :)

Internationaal bestellen ben ik niet echt bekend mee. Vaak heb je daar een creditcard etc voor nodig of kan je het met paypal betalen , wat me overigens ook handig lijkt.

paypal? dacht dat je daar geld kon overschrijven

en tja checkout ebay :)

roxxe zei:
paypal? dacht dat je daar geld kon overschrijven

en tja checkout ebay :)

Jah je moest volgens mij eerst geld overmaken naar je paypal rekening en van daar uit kan je weer geld overmaken naar het bedrijf waar je aan wil betalen.. ;)

Leviathan zei:
In NL betaal je 6,5% invoerrechten over het aankoopbedrag. Dit geldt voor handelsvoorraden.

Over het aankoopbedrag + 6.5% invoerrechten moet je dan nog eens 19% BTW betalen.

Althans zo werkt het in NL.

invoerrechten zijn anders per catagorie goederen...

Welkom in belasting paradijs Nederland... nergens moet het volk zo veel belasting betalen als hier in Nederland.

koetje zei:
dus wat een goedkope bestelling voor mij leek , zou uitgedraait zijn in een peperduur grapje

Doelde meer op Hiekie's opmerking aangaande de algemene belastingdruk. Was beetje off-topic dus.

hardgainers zei:
invoerrechten zijn anders per catagorie goederen...

Als je iets laat overkomen betaal je toch enkel voor 'shipment' en de goederen zelf? Of heb ik dit verkeerd en houdt de dienst belastingen al jouw online-aankopen bij om er dan vervolgens het jaar nadien taks op te heffen?

edit; heb het al gevonden...

Maar hoe zit dit eigenlijk voor goederen binnen de EU?

geen ervaring bro maar die karma mag je me zo wel geven:)

Terug
Naar boven