MuscleMeat

Iemand ervaring met Yohimbine?

Bedankt voor het wat uitgebreidere antwoord.
Maar vetoxidatie is sowieso (ook zonder Yohimbine) meestal hoger in de ochtend vóór het ontbijt, vooral als je 's nachts niet hebt gegeten (nuchtere toestand). Dit komt door:

- Lagere insulinespiegels – Tijdens het vasten is insuline laag, wat vetafbraak (lipolyse) en oxidatie stimuleert.
- Uitgeputte glycogeenvoorraden – Je lichaam heeft 's nachts een deel van zijn glycogeen verbruikt, waardoor het meer vet kan gaan verbranden voor energie.
- Verhoogde catecholamines (adrenaline/noradrenaline) – Deze hormonen stijgen in een nuchtere toestand en helpen vet vrij te maken voor energie.

En je ruststofwisseling (RMR) maakt toch meestal ongeveer 60-75% uit van je totale energieverbruik (TEE).
Die 60% van je totale energieverbruik van je lichaam komt van 4 organen (lever, nier, hart en brein), ongeacht of je nu wel of niet aan (fasted) cardio doet.

Cardio voegt misschien 15%-30% extra toe aan de RMR (afhankelijk van hoe hart je traint) dus mijn conclusie is dat cardio het effect van Yohimbine misschien max. 30% vergroot.
Door niet aan cardio te doen heb ik nog steeds 60% van het effect te pakken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het wat uitgebreidere antwoord.
Maar vetoxidatie is sowieso (ook zonder Yohimbine) meestal hoger in de ochtend vóór het ontbijt, vooral als je 's nachts niet hebt gegeten (nuchtere toestand). Dit komt door:

- Lagere insulinespiegels – Tijdens het vasten is insuline laag, wat vetafbraak (lipolyse) en oxidatie stimuleert.
- Uitgeputte glycogeenvoorraden – Je lichaam heeft 's nachts een deel van zijn glycogeen verbruikt, waardoor het meer vet kan gaan verbranden voor energie.
- Verhoogde catecholamines (adrenaline/noradrenaline) – Deze hormonen stijgen in een nuchtere toestand en helpen vet vrij te maken voor energie.

En je ruststofwisseling (RMR) maakt toch meestal ongeveer 60-75% uit van je totale energieverbruik (TEE).
Die 60% van je totale energieverbruik van je lichaam komt van 4 organen (lever, nier, hart en brein), ongeacht of je nu wel of niet aan (fasted) cardio doet.

Cardio voegt misschien 15%-30% extra toe aan de RMR (afhankelijk van hoe hart je traint) dus mijn conclusie is dat cardio het effect van Yohimbine misschien max. 30% vergroot.
Door niet aan cardio te doen heb ik nog steeds 60% van het effect te pakken.
Ik hoop dat je begrijpt dat je met een 30-40min fietsen zo'n 11 tot 13 keer meer energie nodig hebt (en dus verbruikt) dan op je kont te zitten.

Je gaat een middel nemen om makkelijker bepaalde vetzuren te mobiliseren, om dan het merendeel gewoon terug in een vetcel te laten kruipen.
Staat je vrij om dat te doen natuurlijk, maar zoals ik al zei is dat vrij zinloos. Een product nemen om er dan amper wat voordelen uit te halen, mja.

Je rekensommetje klopt ook niet.

Ok, maar ook 'op je kont zitten' kost energie, en met Yohimbine wat adrenalineproductie verhoogd, wat op zijn beurt de hartslag, bloeddruk en algehele energieverbruik verhoogt wordt ook in rust de calorieverbranding met 3-5% verhoogt.
Maar idd, cardio helpt aanzienlijk meer natuurlijk.
Na wat research gedaan te hebben ahv je bovenstaande antwoorden blijkt idd dat 60-85% van de vrijgekomen vetzuren weer terug opgeslagen worden in de vetcellen als je niet actief bent
Dus aangepaste conclusie van mij is dat enkel Yohimbine innemen helpt dus maar voor 15%-40% zonder cardio/training.
Ik ga dus maar eens een wandelingetje maken :D.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik hoop dat je begrijpt dat je met een 30-40min fietsen zo'n 11 tot 13 keer meer energie nodig hebt (en dus verbruikt) dan op je kont te zitten.

Je gaat een middel nemen om makkelijker bepaalde vetzuren te mobiliseren, om dan het merendeel gewoon terug in een vetcel te laten kruipen.
Staat je vrij om dat te doen natuurlijk, maar zoals ik al zei is dat vrij zinloos. Een product nemen om er dan amper wat voordelen uit te halen, mja.

Je rekensommetje klopt ook niet.
ik doe 2x per week cardio only session tussen de krachttrainingen door (dus op di/do) van 60 min fietsen verbrand daarbij ong 600kcal +/- dus het zou eventueel voor mij wel een optie zijn?

ik doe 2x per week cardio only session tussen de krachttrainingen door (dus op di/do) van 60 min fietsen verbrand daarbij ong 600kcal +/- dus het zou eventueel voor mij wel een optie zijn?
Je kunt ook iets minder eten inplaats van allerlij middelen in je snuffert te steken.
Is je hier volgensmij al meerdere keren uitgelegd hoe het werkt.

Laatst bewerkt:
Je kuny ook iets minder eten inplaats van allerlij middelen in je snuffert te steken.
Is je hier volgensmij al meerdere keren uitgelegd hoe het werkt.
ik eet 2500ckal per dag dus weet niet waar je het over hebt lol.

@Kathlinoo zegt toch zelf dat mits je genoeg cardio doet het welicht iets kan doen/helpen zeg niet dat het een wondermiddel is want nummer 1 is training en voeding maar ook al draagt het iets bij waarom niet + het blijkt ook nog goed voor je te zijn ook als ik de verhalen en studies op internet lees.

ja, anders zou ik wel minder gaan eten eh? Maar als Yohimbine meer vetzuren vrij maakt zou dit mij alleen maar kunnen helpen het is niet dat mijn voeding/training niet on point is en gewoon allerlei middelen in mijn snuffert wil steken om te maskeren dat mijn voeding niet goed is. maar alle kleine beetjes helpen zeker qua vetverlies.

ja, anders zou ik wel minder gaan eten eh? Maar als Yohimbine meer vetzuren vrij maakt zou dit mij alleen maar kunnen helpen het is niet dat mijn voeding/training niet on point is en gewoon allerlei middelen in mijn snuffert wil steken om te maskeren dat mijn voeding niet goed is. maar alle kleine beetjes helpen zeker qua vetverlies.

Dan snap ik nog minder dat je dit wil gaan gebruiken

@Kathlinoo had je ook al verteld dat het geen nut heeft voor je.

En als je alleen maar wil horen: "ja goed idee doe maar". Waarom vraag je het hier dan uberhaupt?

Dan snap ik nog minder dat je dit wil gaan gebruiken

@Kathlinoo had je ook al verteld dat het geen nut heeft voor je.

En als je alleen maar wil horen: "ja goed idee doe maar". Waarom vraag je het hier dan uberhaupt?
Denk dat het voor iedereen die gewicht wil verliezen wel nuttig kan zijn omdat het dus helpt bij het vrijmaken van vetzuren. @Kathlinoo zij dat het geen nut heeft voor me omdat het vet percentage nog te hoog is en je wss niks ziet. Maar dat je niks ziet betekend niet dat het niets doet of wel soms?

ps ik vroeg meer info hier over en gister kwam daar op een reactie van @ardhout waarop ik heb gereageerd en gewoon wat info heb gevraagd vragen staat vrij of niet soms?

@Kathlinoo heeft ook verteld dat het alleen werkt bij fasted cardio. Geen idee of jij dus nuchter de sportschool in gaat maar anders doet het dus niks.
Het werkt vooral bij fasted cardio of andersoortige trainingen waarbij je een stuk meer calorien gebruikt dan tijdens je ruststofwisseling.
Logischerwijs concludeer ik dan, dat óók zonder training tijdens die paar uur ruststofwisseling waarbij de Yohimbine actief is, dat het in die paar uur weldegelijk werkt, hetzij een stuk minder efficient, maar dan wel voor de 'probleemgebieden'.
Maar omdat dat maar een paar uur per dag is zal het inderdaad een geduldskwestie zijn.

Denk dat het voor iedereen die gewicht wil verliezen wel nuttig kan zijn omdat het dus helpt bij het vrijmaken van vetzuren. @Kathlinoo zij dat het geen nut heeft voor me omdat het vet percentage nog te hoog is en je wss niks ziet. Maar dat je niks ziet betekend niet dat het niets doet of wel soms?
Nou, nee. Als je nog een hoog vetpercentage hebt heb je massa's vetcellen met minder alpha-2-receptoren die zich bijgevolg makkelijk laten leegtrekken. Het is een beetje zinloos om dan yohimbine te gaan nemen terwijl je nog zoveel vet hebt dat geen yohimbine "nodig" heeft. Merendeel gaat toch het makkelijke vet zijn dat je verliest.

Dat stukje over melk en geen insulinepiek he,
Melk zorgt dus juist wel voor een insulinepiek. Het heeft een lage score op GI maar door de lactose krijg je makkelijker een suikerpiek.
Evt heb ik ergens nog een meting om dit te onderbouwen 😂

Had dit voorheen ook altijd met kwark eten, moest dan een half uur voor het eten al insuline prikken

Thx voor de tip! , ging ervan uit dat vet in melk de opname van eiwitten vertraagd (anderen voegen wel eens olijfolie o.i.d. toe), maar idd als lactose wel een suikerpiek veroorzaakt heeft dat weinig zin.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven