AndroidHealthClinic

Ik ben nieuw!

Bodychick

Novice
Waardering
0
Lengte
1m64
Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum dus ik stel me even voor.
Ik ben 18 jaar en train nu ongeveer een half jaar. Heb nu alleen nog een standaardschema van de sportschool, maar dit begint te vervelen. Doe dit ongeveer 2 keer per week plus 1 keer in de week bodypump. Merk wel dat mijn spieren beginnen te groeien, maar dat komt ook omdat ik vrij droog ben. Wil dus graag serieuzer gaan trainen. Ben trouwens 1,64 en weeg 50 kilo. Heb tot nu toe alleen op apparaten getraind maar wel graag ook dumbbell oefeningen etc doen.
Ik heb dus even snel een schemaatje in elkaar gemaakt en ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Voor zo'n 3 keer in de week (bodypump stop ik dan mee).

Benen.
Leg press 4x12
Leg extension 4x12

Rug.
Pulldown machine 4x12
Lat machine 4x12

Borst.
Chest press machine 4x12
Bankdrukken 4x12

Schouders.
Dumbbell houlder press 4x12

Biceps.
Dumbbell curl 4x12

Triceps.
Kickback 4x12

Ik heb geen idee of dit slim is :p. En denk dat ik wel raar zal worden aangekeken als ik in een keer in het krachthonk komen waar normaal alleen de kerels zijn. Nou ja. Nog 1 vraagje, wat is beter: leg press of squats? Hoor verschillende verhalen namelijk!

Groetjes!

Beter squats, press kan erna nog. Maar wil je dit allemaal op 1 dag gaan doen? Kan hoor en op zich pak je de meeste dingen wel mee maar misschien wordt 't wel tijd voor een split schema na een half jaar?
Verder misschien deadlifts/bent over rows voor rug in plaats van die machines.

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar heb in dat half jaar niet heel serieus getraind dus wil nu eigenlijk wat serieuzer. Split is handiger denk je? En dan hoe vaak in de week?
En bent over row is gewoon roeien toch? :P

Ja maar heb in dat half jaar niet heel serieus getraind dus wil nu eigenlijk wat serieuzer. Split is handiger denk je? En dan hoe vaak in de week?
En bent over row is gewoon roeien toch? :P

Nouja met split kan je een paar spiergroepen wat zwaarder en met meer oefeningen pakken, met fullbody met een berg oefeningen ben je aan het einde toch wat moe. En je spieren hebben ook meer hersteltijd bij een splitschema. Maar fullbody is ook zeker geen probleem als je nog niet heel serieus bezig bent geweest hoor. Dan zou ik wel zoveel mogelijk compound oefeningen eerst doen terwijl je de energie nog hebt, dus squat, deadlift, benchpress, overhead/military press, eventueel nog bent over row, pullups, lunges.

En ja bent over row is roeien terwijl je voorover staat gebogen zoals de naam al zegt ;) zijn zat voorbeelden te vinden op youtube.

Als je heel erg op compounds wil focussen kan je eens kijken naar Rippetoe's Starting Strength of bijv. Stronglifts als schema (google) maar dat heb ik zelf nooit gevolgd.

• Topic Starter Topic Starter
Nouja met split kan je een paar spiergroepen wat zwaarder en met meer oefeningen pakken, met fullbody met een berg oefeningen ben je aan het einde toch wat moe. En je spieren hebben ook meer hersteltijd bij een splitschema. Maar fullbody is ook zeker geen probleem als je nog niet heel serieus bezig bent geweest hoor. Dan zou ik wel zoveel mogelijk compound oefeningen eerst doen terwijl je de energie nog hebt, dus squat, deadlift, benchpress, overhead/military press, eventueel nog bent over row, pullups, lunges.

En ja bent over row is roeien terwijl je voorover staat gebogen zoals de naam al zegt ;) zijn zat voorbeelden te vinden op youtube.

Als je heel erg op compounds wil focussen kan je eens kijken naar Rippetoe's Starting Strength of bijv. Stronglifts als schema (google) maar dat heb ik zelf nooit gevolgd.

Oki oki! Hier heb ik veel aan. En dan ga ik die schema's even bekijken. Dankjewel! Zal wel updaten als ik iets vasts heb :)

Terug
Naar boven