Fitness Seller

Ik had nog nooit mijn eigen rug gezien

comingup

Dutch Bodybuilder
Waardering
42
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
14%
dus heb ik even met de zelfontspanner zitten kloten.

Stats:
86kg
1,86m
~14% (diy-driepunts-calipermeting)

Ik eet ong. 3600 kc/dag, e/k/v 30/50/20.

Ik train nu een dik jaar. Jan. 2010 was ik 67kg bij 1,86. Toen heb ik een maandje thuis zitten kloten, en in februari ben ik de sportschool in gedoken.

Biceps lijken heel slecht op deze foto. Ik geef toe dat ze een beetje achterlopen, maar ze zitten nou op 37cm koud/38 warm.

Ik had een zweterige reet van het trainen en ja, die heb ik geprobeerd weg te shoppen lol.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Front pic toegevoegd:

IMG_0557 kopie.jpg

IMG_0556 kopie.jpg

goed man, zit zeker al een v vorm in.

Welke oefeningen doe je voor rug?

• Topic Starter Topic Starter
goed man, zit zeker al een v vorm in.

Welke oefeningen doe je voor rug?

Thanks.

Tot en met februari 2011 heb ik een splitschema gebruikt. Ik die tijd heb ik min of meer elke rugoefening wel gedaan.

De laatste twee maanden gebruik ik een full-bodyschema met tijdens training A deadlifts en chins, en training B squats (pakt ook rug mee, naar mijn gevoel), BOR en pullups.

Thanks.

Tot en met februari 2011 heb ik een splitschema gebruikt. Ik die tijd heb ik min of meer elke rugoefening wel gedaan.

De laatste twee maanden gebruik ik een full-bodyschema met tijdens training A deadlifts en chins, en training B squats (pakt ook rug mee, naar mijn gevoel), BOR en pullups.

Hoezo?

onderrug misschien, maar daar blijft het dan ook bij;) Neemt trouwens niet weg dat de rest van de oefeningen voor rug mij inderdaad voldoende lijkt.

succes!

Laatst bewerkt:
Foto van mn voorkant toegevoegd. Hij is alleen wat groter uitgevallen dan dat ik dacht.

Prima rug, maar iets meer massa en droger zou ook goed doen.

Sorry, even OFF:
Hoe stel je eigenlijk de zelfontspanner van de BB9700 Bold in?

mooie V vorm ;)

Prima rug, maar iets meer massa en droger zou ook goed doen.

Ik heb nog een vraag die daar wel gerelateerd aan is:

Ik zit nou op 14/15% (caliper). Is het verstandig om gewoon door te bulken, of misschien even toch een paar weekjes cutten en dan op <12% weer verder?

Ik zou als ik jou was cleanbulken tot 90 kilo, dus je vetpercentage niet verder opdrijven. Daarna kun je cutten tot 10-12%. Anders houd je weinig massa over, hierna kun je met een laag % waar je je lekker bij voelt gaan cleanbulken.

Dat was mijn plan aanvankelijk ook. Ik moet er dus gewoon op letten dat ik met die laatste paar kilo niet doorschiet in vp. maar gewoon zo blijven.

Ja dat zou moeten lukken. Als je voorheen niet zou snel bent gestegen in je vp % door je dagelijkse kcal inname dan zou dat nu ook niet zo snel het geval zijn. Let wel op naarmate je VVM toeneemt, dat je ook je kcal behoefte moet aanpassen.

Goed punt, ik ben in al die tijd hoogstens een of twee procentjes gestegen. Mijn doel was om voor het einde van mn jaar (nog 8 weken) 90 kilo te wegen, dus misschien doe ik er nog een paar kcals bij voor de eindsprint.

Vier kilo in 8 weken is wel moeilijk vooral als het gaat om pure spiermassa. Maar als het je enkel om gewicht gaat, dan kan dat makkelijk door gewoon veel te eten alleen dan stijgt je vp %. Ik zou dat niet doen, want dan cut je ook weer langer dat is ook niet echt chill.

Gewoon lekker rustig cleanbulken, kijk maar hoever je komt. Het is nu goed, alles wat je meepakt is mooi meegenomen. Succes!

Erg leuk begin, er is al een mooie V vorm zichtbaar ;)

good luck bro!

Je rechter lat groeit wel een stuk harder, zou eens wat meer focussen op de linkerkant.

Eerder 10-11%

Terug
Naar boven