Fitness Seller

Ik heb advies nodig!

Iszo

Novice
Waardering
0
Ik ben 18 en weeg 115 KG

Ik ben 2/3 jaar geleden in ongeveer een jaar 43 kg afgevallen maar helaas was ik toen gestopt met trainen en begon ik weer te vretten.

Nu ben ik weer bezig sinds november maar het wil maar niet lukken sinds november ben ik maar 3 kg kwijt terwijl ik dat 2/3 jaar geleden in een week deed.

Daarom ben ik nu van plan om Fatburners aan te schaffen.

Ik train elke dag 1.5 uur cardio
en dan in de avond jog 1.5 uur

wat voor Fatburners kunnen jullie me adviseren :D

voeding

een goed voedingsschema, en je er ook aan houden!
een goed trainingsschema, en je daar ook aan houden!
en je vooral gemotiveerd in blijven zetten en je best doen, meer kun je niet doen!

• Topic Starter Topic Starter
een goed voedingsschema, en je er ook aan houden!
een goed trainingsschema, en je daar ook aan houden!
en je vooral gemotiveerd in blijven zetten en je best doen, meer kun je niet doen!

dat doe ik ook maar fatburners schijnen ook te kunnen helpen vandaar mijn vraag

Ik ben 18 en weeg 115 KG

Ik ben 2/3 jaar geleden in ongeveer een jaar 43 kg afgevallen maar helaas was ik toen gestopt met trainen en begon ik weer te vretten.

Nu ben ik weer bezig sinds november maar het wil maar niet lukken sinds november ben ik maar 3 kg kwijt terwijl ik dat 2/3 jaar geleden in een week deed.

High Intensity Interval Cardio, schiet je 100x meer mee op dan die 1,5 uur per dag! Google maar is!

Stacker 2, T3 doe es gek ;) OnTopic: Beter ga je goed cardio doen waarop High Intensity Interval Cardio een goed advies is.

Geen krachttraining ?

Precies, krachttraining is essentieel als je wilt afvallen.
Hoe meer spiermassa, hoe meer calorieen je lichaam de hele dag door verbruikt. Spiermassa is datgene in het lichaam dat de meeste calorieen verslind. Hoe meer massa, hoe beter dus.
3x p/w 45 min. krachttraining en 3x p/w 45 min. intensieve cardio. Koppel dit aan een schoon eetpatroon (dus GEEN fancy dieet!) en je gaat een heel eind komen.
Een goede vetverbrander kan je een stevige steun in de rug geven maar is natuurlijk geen wondermiddel.
Vetverbranders die populair zijn omdat ze velen al een eind op weg geholpen hebben zijn o.a Stacker4, Hydroxycut Hardcore en Lipo6.

Ga lekker triathlon training doen , afvallen garantie:p j/k

Ik ga mee met het solide advies van sportfood!

Precies, krachttraining is essentieel als je wilt afvallen.
Hoe meer spiermassa, hoe meer calorieen je lichaam de hele dag door verbruikt. Spiermassa is datgene in het lichaam dat de meeste calorieen verslind. Hoe meer massa, hoe beter dus.

Nu ook weer te niet het plaatje AL te mooi maken.. zoveel verbrand spiermassa in rust nu ook weer niet (al tellen uiteraard ook lange beetjes, zeker over lange tijd).

Wat ik nog belangrijker vind van krachttraining tijdens een dieet is BEHOUDT van de huidige spiermassa (anders raak je minder vet maar meer spiermassa kwijt en ik kan me niet voorstellen dat je daar op zit te wachten). Daarnaast verhoogt krachttraining de insuline-gevoeligheid en dat is zeker iets waar je op zit te wachten.

Nu ook weer te niet het plaatje AL te mooi maken.. zoveel verbrand spiermassa in rust nu ook weer niet (al tellen uiteraard ook lange beetjes, zeker over lange tijd).

Wat ik nog belangrijker vind van krachttraining tijdens een dieet is BEHOUDT van de huidige spiermassa (anders raak je minder vet maar meer spiermassa kwijt en ik kan me niet voorstellen dat je daar op zit te wachten). Daarnaast verhoogt krachttraining de insuline-gevoeligheid en dat is zeker iets waar je op zit te wachten.

Het plaatje kan niet mooi genoeg gemaakt worden.;) Spierweefsel verbruikt meer calorieen in rust dan welk ander weefsel in het lichaam dan ook. Wil je je basic metabolic rate (BMR de hoeveelheid calorieen dat je verbrandt in rust) omhoog krikken dan is er geen betere manier dan het vergroten van je spiermassa. 5kg extra spiermassa verbruikt ongeveer 500 kcal per dag extra. Buiten je training en voeding om is er geen betere manier denkbaar om calorieen te verbranden.:)

Laatst bewerkt:

Het plaatje kan niet mooi genoeg gemaakt worden.;) Spierweefsel verbruikt meer calorieen in rust dan welk ander weefsel in het lichaam dan ook. Wil je je basic metabolic rate (BMR de hoeveelheid calorieen dat je verbrandt in rust) omhoog krikken dan is er geen betere manier dan het vergroten van je spiermassa. 5kg extra spiermassa verbruikt ongeveer 500 kcal per dag extra. Buiten je training en voeding om is er geen betere manier denkbaar om calorieen te verbranden.:)

+1 IDD, het plaatje is best mooi hoor, spierweefsel verbrand idd gewoon het meest.

Ik zit maar met dit staatje in mijn hoofd:

Code:
Table 1. Contribution of organs and tissues to resting energy expenditure 
and actual body weight

Organ or tissue  Organ metabolic rate    % Overall     Weight     (% ABW)
                     [B](kcal/kg/day)[/B]           REE        (kg)
Adipose                   4.5                 4        15.0       (21.4)
Other                     12                 16        23.2       (33.1)
[B]Muscle                    13[/B]                 22        28.0       (40.0)
Liver                    200                 21         1.8       (2.6)
Brain                    240                 22         1.4       (2.0)
Heart                    400                  9         0.3       (0.5)
Kidneys                  400                  8         0.3       (0.5)

ABW, actual body weight; REE, resting energy expenditure. 
Other' tissue consisted of bone, skin, intestine, glands [6].

Code:
and actual body weight

Das leuk, maar dit is metabolic rate, en geen specifieke tabel wat betreft vetverbranding in rust. Deze tabel gaat over het verteren van voedsel volgens mij...

Code:
and actual body weight

Ik ken de staatjes inderdaad.
Helaas krioelt het van de staatjes en allemaal hebben ze andere waarden of worden ze anders geinterpreteerd.
Het meest gangbare wat ik steeds ben tegengekomen de afgelopen jaren is dat 1 kg extra aangemaakte, gezonde, goed getrainde spierweefsel zo'n 100 kcal per dag in rust verbruikt als onderhoud.
Wellicht is het door jou gegeven staatje de BMR van al bestaand spierweefsel. Dus weefsel waar het lichaam geen extra moeite voor hoeft te doen om te behouden aangezien het genetisch vastgelegd is dat dat weefsel bij jouw lichaam hoort. Wellicht is ''extra'' spierweefsel higher in maintanance en vergt meer energie van het lichaam om te behouden, maar dit is zomaar een eigen gedachtengang als verklaring voor de tegenstrijdige cijfers.
Wel interessant om een keer een eenduidig antwoord op te krijgen, als die er uberhaupt al is.

Ik ben 18 en weeg 115 KG

Lipo 6
venom
lipixor

de rest heb ik zelf nog niet gehad. maar deze waren zeer goed.

Doet niks ter zake, basal metabolic rate is verbranding in rust, dat houd niet in wat je verbrand, of dat nu vetten, suikers of proteine zijn.

Is je calorisch inname per dag lager dan je BMR + alle geleverde inspanning = lichaam spreekt interne voorraden (liefst vet, maar niet uitsluitend) aan voor verbranding = afvallen

Dat gezegd zijnde kan je je BMR dus afgaande op die tabel het beste omhoog krijgen met meer spiermassa. Het is namelijk nogal moeilijk om meer lever, nieren, hart of hersenen bij te kweken.

Terug
Naar boven