AndroidHealthClinic

Ik krijg niet het gewenste resultaat

naija

Novice
Waardering
5
Lengte
1m86
Massa
96kg
Nou fitness ik al een jaar. In eerste instantie was het om af te vallen(115 naar 96 kg), maar gauw wou ik al meer.
Ik wil nu echt bodybuilden, dus echt spieren kweken. Nou ben ik al aardig breed van mezelf maar ben nog lang niet tevreden.

Klachten: Mijn armen groeien nauwelijks, buikspieren niet zichtbaar en ik heb het gevoel dat ik niet de juiste oefeningen doe of mijn schema niet klopt.

Ik ken de namen niet van de oefeningen die ik uitoefen, maar ze zijn niet echt effectief.

Schema:

1. Schouder/triceps
2. Borst/biceps/benen
3. Lowerback/triceps
4. Borst/biceps/benen

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat jouw vetpercentage is, maar wil je echt zichtbare abs hebben moet je wel < (minder dan) 12% hebben. Afhankelijk hoeveel abs je zichtbaar wil hebben. Voor een "echte" sixpack denk ik dat je minimaal rond de 8/9% hebben

Hier hebben we niks aan, en als je na een jaar nog niet weet hoe een oefening heet dan rommel je waarschijnlijk maar wat aan.

Pak je de compounds ook? Borstbatsen, pootbuigen en doodliften?

Lees de stickies, waarschijnlijk is je voeding niet goed. En het feit dat je niet weet wat je traint zegt ook al genoeg.

Je belast op alle trainingsdagen je triceps?

• Topic Starter Topic Starter
@Armyboy
Ik zal je eerlijk zeggen ik fitness misschien wel een jaar, maar heb geen idee wat voor percentage ik heb en ik dat meet.

@ovosnovo
Wat ik eigenlijk doe is de spiergroepen bij pakken en op youtube filmpjes kijken welke daar voor nodig is. Ik probeer nu dus wat serieuzer te zijn.

@Johan92
Ja die oefeningen doe ik wel is. Ik ben nu wel een tijdje gezonder gaan eten. Ja het is ook beschamend dat ik dat niet weet alleen wat standaard oefeningen. Daarom ben ik hier om advies te vragen. Ik wil verder en beter te laat dan nooit.

@Stunna
Niet elke training vandaag dus niet, maar dan krijg ik het gevoel dat ik mijn triceps nauwelijks heb getraind.
Mijn Biceps train ik meestal tot het punt dat ik mijn schouders niet kan aanraken. Dit zijn meestal 1 a 2 oefeningen.

Google op starting strength en ga dat doen, en post is wat je op een dag eet.

@ ovosnovo

Bedankt! Ik zal de boeken doornemen.

Monster triceps!!

@Stunna

Oja dat klopt was even vergeten dat je met je borst ook je triceps traint. Ja dan doe ik dat eigenlijk elke training. Waarvan 2x keer wat zwaarder

Groeien = kcal overschot & goede training/rust

bij jou ontbreken deze factoren duidelijk ;)

gebruik je machines of losse apparaten?
je zou losse gewichten moeten gebruiken en zo moeilijk zijn de namen van die oefeningen nou toch ook niet? ik kijk nu miss 1 maand hier rond zonder überhaupt zelf te trainen, en ik weet die namen allang

gebruik je machines of losse apparaten?
je zou losse gewichten moeten gebruiken en zo moeilijk zijn de namen van die oefeningen nou toch ook niet? ik kijk nu miss 1 maand hier rond zonder überhaupt zelf te trainen, en ik weet die namen allang

Je fapt dus alleen op de galerij pics ?

• Like
Waarderingen: mat
je hebt slechte genen voor spieropbouw.

Das echt zulke onzin. Iedereen kan 'gespierd' worden, natty of niet. Het is gewoon een kwestie van de juiste voeding en training vinden die bij jou passen.

Genen spelen wel degelijk een grote rol, maar slechte genen hebben is geen excuus om niet fatsoenlijk te gaan trainen & eten...

Genen spelen wel degelijk een grote rol, maar slechte genen hebben is geen excuus om niet fatsoenlijk te gaan trainen & eten...
Ik zeg ook zeker niet dat het geen grote rol speelt, ik zeg slechts dat 't onzin is om dat als reden te gebruiken dat je niet gespierd kan worden.

Terug
Naar boven