Fitness Seller

Ik stel me even voor!

Letsdoit

Novice
Waardering
0
Goedemiddag :)

Ik weet niet of het juist is om het hier te doen, maar ik ben nieuw hier en kom me eventjes voorstellen.

Mijn naam is Colinde, ik ben 21 jaar. En ik heb écht overgewicht. Morbide obesitas.
Bij een lengte van 1.67m weeg ik 112 kilo. Ik heb wel eerder dieten gedaan, zoals bijv. Sonja Bakker, maar dit hield ik nooit lang vol. Gesport heb ik sowieso nooit, dus dat schiet niet op.

Laatste tijd té veel verslonst, té veel snacken, snoepen, snaaien en lang leve de lol. Daarbij een té hoge bloeddruk, en commentaar van m'n huisarts. Toen is er geestelijk een knopje omgegaan, en ik ben thuis op m'n hometrainertje begonnen. (die had ik dus al, maar ik gebruikte 'm gewoon niet).

Sinds gister ben ik lid geworden van de sportschool en ik ben vastberaden te gaan fitnessen en zo veel mogelijk vet te verbranden met behoud van m'n spiermassa!!!

Nou, dat was 't wel. Tips en aanvullingen zijn altijd welkom, en als je vragen hebt, STEL ZE!

Groetjes, Colinde.

Ik weet niet of het juist is om het hier te doen, maar ik ben nieuw hier en kom me eventjes voorstellen.

Mijn naam is Colinde, ik ben 21 jaar. En ik heb écht overgewicht. Morbide obesitas.
Bij een lengte van 1.67m weeg ik 112 kilo. Ik heb wel eerder dieten gedaan, zoals bijv. Sonja Bakker, maar dit hield ik nooit lang vol. Gesport heb ik sowieso nooit, dus dat schiet niet op.

SONJA BAKKER, JEZUS BIG-T HEEFT HET FAMILIE GEVOEL VOOR ELKAAR HOOR! LETSDOIT SONJA IS SLECHT NOOIT MEER AAN BEGINNEN NOOIT HAAR NAAM MEER ZEGGEN!
Laatste tijd té veel verslonst, té veel snacken, snoepen, snaaien en lang leve de lol. Daarbij een té hoge bloeddruk, en commentaar van m'n huisarts. Toen is er geestelijk een knopje omgegaan, en ik ben thuis op m'n hometrainertje begonnen. (die had ik dus al, maar ik gebruikte 'm gewoon niet).
de eerste stap is het moeilijkst goed gedaan!
Sinds gister ben ik lid geworden van de sportschool en ik ben vastberaden te gaan fitnessen en zo veel mogelijk vet te verbranden met behoud van m'n spiermassa!!!
Ga, cutten. gebruik de zoekfunctie zie de cut schema's en stel je eraan voor!

Nou, dat was 't wel. Tips en aanvullingen zijn altijd welkom, en als je vragen hebt, STEL ZE!

Groetjes, Colinde.

Colinda keep up the good work voor motivatie en een leuk praatje zie het gare hanenhok :P

:) gewoon je ding doen, geen snacks etc en je komt er !

vergeet niet krachttrainig erbij te doen en verder een voedings schema (laten) opstellen!

Heel veel suc6 met het bereiken van je doel!

Sssst. die SB niet zo hard noemen hier. LoL

Welkom hier, gewoon beginnen met leren bruin brood, havermout en brinta te eten. Kwark, magere melk of karnemelk evt wat whey eiwit echt niet meer snacken. Heel voorzichtig meer bewegen, niet meer dan +20% per week in tijd. Uiteindelijk ga je met 2x krachttraining en 2xcardio per week in combinatie met gezond eten, kilo's afvallen.

Je hebt een goede keuze gemaakt, als je leert met vrije zware gewichten te werken zal je veel meer resultaat hebben dan het theekrans middag op de hometrainer tussen de andere huisvrouwen. Doe niet wat die vrouwen doen, in de gym focussen op wat je doet daar en dat is bewegen en niet bijbeppen is mijn mening.

Welkom!

welkom en succes.

• Topic Starter Topic Starter
Sssst. die SB niet zo hard noemen hier. LoL

Welkom hier, gewoon beginnen met leren bruin brood, havermout en brinta te eten. Kwark, magere melk of karnemelk evt wat whey eiwit echt niet meer snacken. Heel voorzichtig meer bewegen, niet meer dan +20% per week in tijd. Uiteindelijk ga je met 2x krachttraining en 2xcardio per week in combinatie met gezond eten, kilo's afvallen.

Je hebt een goede keuze gemaakt, als je leert met vrije zware gewichten te werken zal je veel meer resultaat hebben dan het theekrans middag op de hometrainer tussen de andere huisvrouwen. Doe niet wat die vrouwen doen, in de gym focussen op wat je doet daar en dat is bewegen en niet bijbeppen is mijn mening.

Thanks, goeie tips, hier heb ik wat aan!!!
En wat betreft je laatste zin; dat is nou precíes waarom ik er voor gekozen heb om in m'n eentje te gaan sporten, niet met een vriendin of m'n moeder of wat ook die het allemaal voor de gezelligheid doen. Gewoon alleen gaan, des te meer kan ik er goede aandacht aan besteden!!

En eet ook niet te weinig. Ik hoor soms mensen met jouw gewicht die 20 kilo afvallen maar door omstandigheden niet meer dieeten en in een week er weer 5 bijkomen. Lijkt mij dat je door te weinig te eten op spaarstand staat en dan worden de teveel aan kcal als dubbel opgeslagen.

• Topic Starter Topic Starter
En eet ook niet te weinig. Ik hoor soms mensen met jouw gewicht die 20 kilo afvallen maar door omstandigheden niet meer dieeten en in een week er weer 5 bijkomen. Lijkt mij dat je door te weinig te eten op spaarstand staat en dan worden de teveel aan kcal als dubbel opgeslagen.

En hoe weet ik hoeveel calorieën voldoende is? Want een enorme eter ben ik inderdaad niet.

Welkom en veel succes met het behalen van je doelen

welkom Colinde,
De eerste stap is vaak moeilijk (en die heb je al gedaan) nu moet je volhouden.
Korte verwachtingsdoelen stellen zodat je elke keer weer een doel hebt om te halen.
Begin eerst met een ritme voor het trainen en rusten (dat is ook nodig) en het onder de knie krijgen van de oefeningen op de sportschool. Ga niet elke week op de weegschaal staan maar ga 1x per 3 of 4 weken en stel je dan als doel iedere keer een klein beetje gewicht te verliezen.
In het begin moet je kleine stapjes nemen (een baby kan ook niet gelijk rennen)
succes met het behalen van je doelen (en volhouden hoor ook als het eens tegenzit)

Groetjes, Colinde.

Bouw het langzaam op en doe het op de gezonde manier, 15-20% onder je energiebehoefte zitten en een strak trainingschema erbij. Geef het proces de tijd..! Veel succes met afvallen Colinde ;)

Ik kan maar 1 ding zeggen: succes!
Als tip wil ik je meegeven om gezonder te gaan eten maar overdrijf niet in de kleine hoeveelheden!! Anders houd je het niet vol..

Nogmaals good luck!

welkom en je hebt de eerste goede stap genomen en nu is het een kwestie van doorzetten en volhouden succes...

welkom en succes :)

same here, welkom en succes

welcome to DBB ik zou zeggen volhouden zo'n 2Jaar geleden kampte ik met zo'n 28kg overgewicht en dankzij fitness en veel BB raak je alles kwijt . Mits een gezonde voeding.

Veel succes met je strijd tegen de kilo's

Terug
Naar boven