Hallo allemaal,
ik heb geen 'voosteltopic' kunnen vinden, dus doe ik het maar even hier..
Ik ben dus mcm, een dame van 27. Ik kan nu vanalles over mezelf gaan vertellen, bijvoorbeeld dat ik samenwoon en een leuke fulltime job heb, maar ik wil toch graag eerst weten of ik met het aanmelden op dit forum een goede stap heb genomen..
Situatie:
Na 25 kg te zijn verloren met shaken, wil ik nu op een goede gezonde manier leren eten en bewegen en daarmee nog 25 kilo kwijtraken.
Ik probeer een eet- en beweegschema te maken, waarbij ik van alles voldoende binnenkrijg, gezonde keuzes leer maken, geen honger heb en plezier in ga krijgen.
Nu heb ik mijn BMR (puur) berekend en deze is 1779. Je kunt het beste, zo las ik, niet onder je BMR gaan zitten als je wilt afvallen, maar ik vind 1779 kc echt superveel, of vergis ik me?
Ik heb al wat gepuzzeld en vandaag is dit bijvoorbeeld in totaal wat ik eet:
beleg = (pindakaas of eru balans of kipfilet)
ontbijt: 50gram brinta met halfvolle melk
1 heleappel, royal gala
Lunch: 3 volkoren boterhammen met beleg
komkommer
Diner: 1 bakjevla, karamel 0% (optimel campina)
1 portielasagnette, bereid gerecht (knorr)
Tussendoor: 3 x Volkorenboterham met beleg (verschillende tijden)
Dan kom ik dus aan 1611 kc
Ik vind dan dat ik echt veel heb gegeten.
Maar nu lees ik weer dat als ik ga sporten dat je dan ander moet tellen.
Ik doe mijn dagtotaal 1611kc, daar haal ik mijn BMR en mijn sport (vanavond bodypump) vanaf en dan zou ik rond de -400 moeten zitten, ik zit op -1083
Ik las ook iets over verhoudingen tussen vetten, koolhydraten en eiwitten.
Heel graag wil ik een goed voedingsschema voor mezelf maken, maar ik zie door de bomen het bos niet. Is er iemand die me hiermee wil/kan helpen?
ik heb geen 'voosteltopic' kunnen vinden, dus doe ik het maar even hier..
Ik ben dus mcm, een dame van 27. Ik kan nu vanalles over mezelf gaan vertellen, bijvoorbeeld dat ik samenwoon en een leuke fulltime job heb, maar ik wil toch graag eerst weten of ik met het aanmelden op dit forum een goede stap heb genomen..
Situatie:
Na 25 kg te zijn verloren met shaken, wil ik nu op een goede gezonde manier leren eten en bewegen en daarmee nog 25 kilo kwijtraken.
Ik probeer een eet- en beweegschema te maken, waarbij ik van alles voldoende binnenkrijg, gezonde keuzes leer maken, geen honger heb en plezier in ga krijgen.
Nu heb ik mijn BMR (puur) berekend en deze is 1779. Je kunt het beste, zo las ik, niet onder je BMR gaan zitten als je wilt afvallen, maar ik vind 1779 kc echt superveel, of vergis ik me?
Ik heb al wat gepuzzeld en vandaag is dit bijvoorbeeld in totaal wat ik eet:
beleg = (pindakaas of eru balans of kipfilet)
ontbijt: 50gram brinta met halfvolle melk
1 heleappel, royal gala
Lunch: 3 volkoren boterhammen met beleg
komkommer
Diner: 1 bakjevla, karamel 0% (optimel campina)
1 portielasagnette, bereid gerecht (knorr)
Tussendoor: 3 x Volkorenboterham met beleg (verschillende tijden)
Dan kom ik dus aan 1611 kc
Ik vind dan dat ik echt veel heb gegeten.
Maar nu lees ik weer dat als ik ga sporten dat je dan ander moet tellen.
Ik doe mijn dagtotaal 1611kc, daar haal ik mijn BMR en mijn sport (vanavond bodypump) vanaf en dan zou ik rond de -400 moeten zitten, ik zit op -1083
Ik las ook iets over verhoudingen tussen vetten, koolhydraten en eiwitten.
Heel graag wil ik een goed voedingsschema voor mezelf maken, maar ik zie door de bomen het bos niet. Is er iemand die me hiermee wil/kan helpen?

enige wat ik dan moet weten is wat je lekker vind om te eten qua fruit enz. maar ook wat je zoal in huis hebt