MuscleMeat

Ik val maar meteen met de deur in huis

25kg op 4 maanden is een schitterend resultaat! Zeker op eigen houtje. En tegenwoordig die dokters toch hé ... Niets kennis blijkbaar van gezondheid. Al die maagoperaties hebben tot gevolg dat je tekorten gaat hebben van voedingsstoffen, vitaminen, mineralen, ... En tekorten in je lichaam gaan op termijn voor problemen zorgen. De mensen die zo'n operatie ondergaan passen hun voeding dan meestal ook niet aan. Ze kunnen minder eten, maar wat ze dan nog eten, laat te wensen over! Ik ken je niet, maar ben toch fier op je :-)

• Topic Starter Topic Starter
natuurlijk is het een schitterend resultaat, maar ik begon ook problemen te krijgen door tekorten. Vooral broze nagels, uitputting, haaruitval...
Ik ben nu sinds maandagmorgen begonnen met 1600 kcal (en sport natuurlijk) en ik voel me nu al fitter en heb meer energie..

Ik ben me er van bewust dat de volgende 20 á 25 kilo niet zo snel zullen gaan. Maar dit is een stap in de goede richting.. woog vanmorgen weer onder de 100 (maandag zat ik er boven)
Het hoeft niet snel, als het maar gebeurt. óp naar de 95 kilo.

natuurlijk is het een schitterend resultaat, maar ik begon ook problemen te krijgen door tekorten. Vooral broze nagels, uitputting, haaruitval...
Ik ben nu sinds maandagmorgen begonnen met 1600 kcal (en sport natuurlijk) en ik voel me nu al fitter en heb meer energie..

Ik ben me er van bewust dat de volgende 20 á 25 kilo niet zo snel zullen gaan. Maar dit is een stap in de goede richting.. woog vanmorgen weer onder de 100 (maandag zat ik er boven)
Het hoeft niet snel, als het maar gebeurt. óp naar de 95 kilo.

Goed bezig!
Het langzaam opbouwen van calorieën is een goed idee aangezien je alngdurig erg weinig hebt gegeten. Hierdoor kan je metabolisme wat ontregeld zijn.
Ik denk zelf dat vooral het vermijden van vetten over langere duur vrij destructief kan zijn voor je hebben en houwen. Je lichaam gebruikt vetten namelijk voor de productie van bijna alle hormonen.

Deze teruggang naar +1000 calorieën meer kan tijdelijk de balans in je lichaam een beetje omgooien (vocht vasthouden, metabolisme nog steeds een beetje ontregeld enzo..) maar over langere duur met het opbouwen en verhogen van calorieën komt het allemaal goed.
Blijf ook vooral carido doen.

vermijden van verzadigde vetten, oké, maar onverzadigde heb je nodig voor een goede werking van je lichaam, uiteraard geen massa's hé :-)

Vanmorgen bij een dietiste geweest.

Haar advies:

ontbijt:
2 boterhammen met mager beleg

tussendoor:
appel

Lunch:
3 boterhammen met mager beleg

tussendoor:
sultana

Diner:
2 grote aardappelen, 200 gram groenten en 125 gram mager vlees
evt nog een magere vruchtenyoghurt

avond: een biscuitje..

Ik houd het toch maar gewoon bij mijn eigen plan wat ik met behulp van jullie heb gemaakt. :-)

o ja! En multivitaminen slikken.

Haar advies:

ontbijt:

tussendoor:
appel

Lunch:

tussendoor:
sultana

Diner:

Ik houd het toch maar gewoon bij mijn eigen plan wat ik met behulp van jullie heb gemaakt. :-)

Ik vind het altijd wel lachwekkend wat diëtisten zeggen (uitzonderingen daargelaten). Slaat vaak nergens op. Strak plan om bij je eigen schema te blijven!

Het leuke is dat de diëtisten die je vaak op tv ziet zelf vaak dik zijn ;)

:-D

Ik maak nu allemaal schema's voor rond de 1600 kcal (meestal 1620-1625) voor een aantal dagen met wat variatie.

Dan kan ik gewoon per dag bekijken wat ik wil eten zonder heel de dag te moeten rekenen of iets wel kan/mag.

Haar advies:

ontbijt:

tussendoor:
appel

Lunch:

tussendoor:
sultana

Diner:

:roflol:
heb je überhaupt een opleiding nodig om jezelf diëtist te noemen?
volgens mij is iedere huis moeder een diëtist als ik dit zo lees

:roflol:
heb je überhaupt een opleiding nodig om jezelf diëtist te noemen?
volgens mij is iedere huis moeder een diëtist als ik dit zo lees

Ik was pas aan het praten met iemand over IF en dat ontbijt niet nodig is en dergelijke. Komt er zo'n vrouw naar mij toe van: "ja dat klopt helemaal niet, je ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de hele dag en ik kan dat weten want ik ben voedingsdeskundige.". Daarna nog een paar opmerkingen over dat je veel brood moet eten en zo min mogelijk vet ???
Oja ze zei ook nog dat ze al 20 kilo afgevallen was en het dus wel wist. Ik schatte haar nog steeds op 90 kilo met 1.65 of zo.

Laatst bewerkt:

Haar advies:

ontbijt:

tussendoor:
appel

Lunch:

tussendoor:
sultana

Diner:

Wat een waardeloos schema. Superveel koolhydraten, nog sultana ook (suikers) en bijna geen eiwitten en vetten.

gewoon lekker pindakaas eten :D desnoodsop rijstwafels yummi( heerlijk tijdens de cut :D ) is maar 5 carbs per rijstwafel. en 25 kcal per ding :P

Terug
Naar boven