XXL Nutrition

Ik verlies aldoor

petra123

Novice
Waardering
2
Lengte
1m57
Massa
53kg
Vetpercentage
21%
Ik doe net sinds de zomervakantie aan mma. Iedereen is net begonnen na de zomervakantie, dus iedereen is er al evenlang. Ik ben een stuk lichter en kleiner dan de anderen en elke keer als we op het einde vrij mogen sparren, verlies ik aldoor. Slaan en trappen kan ik wel, maar het eindigt altijd weer op de grond en elke keer lig ik weer onder. Aan het begin van de training leren we elke keer weer een nieuw trucje, maar als we eenmaal mogen sparren, ben ik alleen weer vergeten. Het enigste waar ik dan aan denk ik dat ik boven op moet komen, maar weet geen enkele techniek meer, dus ik doe maar gewoon wat en die ander gaat gewoon bovenop me liggen, die 20/30kg zwaarder is en ik kan niks meer beginnen. Hoe kan ik zorgen ik wel win?

leren vechten

Ga bodybuilden.

Blijven oefenen. Als je makkelijk tegen de grond wordt gewerkt, focus je wat meer op je tegenstanders op afstand houden. De technieken die je krijgt aangeleerd kan je blijkbaar maar je vergeet ze telkens opnieuw. Op youtube zijn er genoeg filmpjes te vinden om je geheugen op te frissen ;-)

Ik doe net sinds de zomervakantie aan mma. Iedereen is net begonnen na de zomervakantie, dus iedereen is er al evenlang. Ik ben een stuk lichter en kleiner dan de anderen en elke keer als we op het einde vrij mogen sparren, verlies ik aldoor. Slaan en trappen kan ik wel, maar het eindigt altijd weer op de grond en elke keer lig ik weer onder. Aan het begin van de training leren we elke keer weer een nieuw trucje, maar als we eenmaal mogen sparren, ben ik alleen weer vergeten. Het enigste waar ik dan aan denk ik dat ik boven op moet komen, maar weet geen enkele techniek meer, dus ik doe maar gewoon wat en die ander gaat gewoon bovenop me liggen, die 20/30kg zwaarder is en ik kan niks meer beginnen. Hoe kan ik zorgen ik wel win?

Meer techniek trainen.
Daarna met iemand af spreken tijdens het sparren op die techniek te focussen.
En met 1x in de week ga je het nooit onthouden, je moet gewoon elke dag rollebollen met die technieken. PM-en mag ;)

Ga gewoon de Rocky-dvd box halen.

Lichter en kleiner zijn dat mag geen excuus zijn, ik heb vroeger tijdens het sparren regelmatig een goed pak rammel gehad van snotneuzen die een kop kleiner en zeker 20kg lichter waren. :(

Betere tegenstanders zoeken ;) Een beetje sparpartner denkt ook aan jouw niveau en zorgt dat jullie beide wat van het potje leren.
Verder gewoon veel trainen, dan worden die technieken meer een automatisme waar je niet heel hard over na hoeft te denken.

Ga je niet blindstaren op gewicht, maar op techniek. MMA is veelal gebaseerd op braziliaans Jiu-Jitsu, het grondgevecht. De klemmen, wurggrepen, locks, arm en legbars.
Ik heb dit zelf anderhalf jaar gedaan en het gaat niet om onder of bovenliggen, maar echt je technieken leren. Je kan terwijl je onder iemand ligt, net zo'n pijnlijke armbar of leglock zetten als dat je bovenop iemand ligt.

Ga je dus meer verdiepen in je techniek en download filmpjes van gasten zoals Ken Shamrock, Bas Rutten en Rumina Sato. Vooral de laatste 2 zijn erg succesvol en Bas Rutten heeft veel tutorial vids gemaakt, waar hij stap voor stap laat zien hoe je een techniek uitvoerd. Ik heb er veel door geleerd, waardoor ik sneller vooruit ging in de sport zelf.

Succes.

als je een vrouw bent, tja, wat had je gedacht in een sport waar kracht centraal staat.

20/30kg is onmogelijk te overbruggen in de lagere gewichtsklasses. Laat staan man/vrouw met 20/30kg.

De enige oplossing is je ego opzij zetten, en willen leren ipv te willen winnen.

Laatst bewerkt:
je eigen verdiepen in de jiu jitsu technieken ?

een expert worden in submissions en lenigheid, als je onderaan ligt wil nog niet zeggen dat je gaat verliezen.
en stil staan waarom je iedere keer onderuit wordt gehaald en daar op oefenen ?

als je onderaan ligt zijn/haar hoofd iedere keer naar beneden drukken en hem.haar moe maken, is zoveel technieken ervoor.

Laatst bewerkt:
onderop hoef je echt niet te verliezen. je bent net begonnen en zal nog een hoop leren en je zal zien dat je volgend jaar ze in elkaar trapt als jij je maar altijd een volle 100% inzet

Blijven oefenen en niet opgeven, denk aan zwakke plekken die je kunt doen.
Ook al ligt er iemand op je, als je met je benen of armen of één arm iets kunt afknellen tikken ze vanzelf wel af.
In het begin voel je je de slappeling omdat je het lichtste bent maar juist daardoor ga je focussen op techniek en dat is juist een voordeel!
Belangrijk is dat je stapje voor stapje dingen leert en niet opgeven, je zult zien dat het vanzelf beter gaat:thumb:

Hee, je hebt twee topics aangemaakt voor hetzelfde onderwerp, in de vrouwenrubriek heb ik je net antwoord gegeven en nu zie ik hier dezelfde vraag ook voorbij komen!

Topics samengevoegd, je topic maar in één sectie plaatsen aub.

Topic ook geschoond, gelieve normaal te reageren.

• Topic Starter Topic Starter
Hee, je hebt twee topics aangemaakt voor hetzelfde onderwerp, in de vrouwenrubriek heb ik je net antwoord gegeven en nu zie ik hier dezelfde vraag ook voorbij komen!

Klopt, ik had hem eerst daarin gezet, maar vond later dat hij beter hier paste, maar ik wist niet hoe ik een andere topic moest verwijderen.

He hallo,

Gewoon niet opgeven en focussen. Als je echt gemotiveerd bent moet het lukken.
Vraag jezelf eens af waarom je de trucs vergeet?
Wees je tegenstander altijd een stapje voor en probeer je goed te concentreren.

Terug
Naar boven