MuscleMeat

Ik wil verbod op truttige verboden

ectorob

Competitive Bodybuilder
Waardering
61
ook leuk: Een burger initiatief:D

di 06 jan 2009, 16:51 | 524 reacties | lees voor
Veel handtekeningen tegen vuurwerk

bron: telegraaf.nl

Veel handtekeningen tegen vuurwerk ( een fictieve toekomst voorspelling)
AMSTERDAM - Na het rookverbod is ook het vuuwerkverbod dichterbij dan ooit. Het burgerinitiatief om het afsteken van consumentenvuurwerk te verbieden is hard op weg op in de Tweede Kamer te worden behandeld. Binnen vijf dagen werden 25.000 digitale handtekeningen gezet.
Als 40.000 mensen het initiatief ondertekenen, moet de Tweede Kamer het voorstel in behandeling nemen. Het Rotterdamse GroenLinks-raadslid Arno Bonte en de Haagse David Rietveld hebben nog meer actie ondernomen en komen met een website.
Nederlanders kunnen sinds 1 januari een digitaal burgerinitiatief via internet ondertekenen. 'Meer plezier met minder vuurwerk' was de eerste.
De raadsleden hebben dinsdag daarnaast de website mindervuurwerk.nl gelanceerd, in de hoop dat nog meer mensen de weg naar het initiatief weten te vinden.
"We verwachten voor het einde van de week voldoende stemmen binnen te hebben", zegt Rietveld. De raadsleden hopen de handtekeningen volgende week te kunnen overhandigen aan Kamervoorzitter Gerdi Verbeet.
Volgens Bonte en Rietveld mogen alleen professionals vuurwerk afsteken en zouden gemeenten centrale vuurwerkshows moeten organiseren, wat in veel landen al het geval is.
In Nederland zou een krappe meerderheid (49 tegen 47 procent) voorstander zijn van het verbod, blijkt volgens GroenLinks uit onderzoek van Maurice de Hond.

god wat zijn die mensen toch slim, lekker iedereen vuurwerk illegaal laten halen, net zoals het paddoverbod en weet ik veel wat.... idioten

Ik heb dit ondertekend.

Come and get me :D

• Topic Starter Topic Starter
Laatst bewerkt:
1. Jaarlijks gebeuren er duizenden ongelukken bij het afsteken van vuurwerk, met vaak zwaar lichamelijk letsel tot gevolg. De helft van de vuurwerkslachtoffers valt onder toeschouwers of voorbijgangers.

2. Het massaal afsteken van vuurwerk leidt tot giftige smogvorming in de stedelijke gebieden. Dat is schadelijk voor de gezondheid en kan voor risicogroepen zelfs levensverkortend zijn.

5. In 2008 werd voor 65 miljoen euro aan consumentenvuurwerk gekocht. Dat is veel, maar de maatschappelijke kosten als gevolg van het afsteken van vuurwerk zijn nog veel hoger (naar schatting zo'n 300 tot 500 miljoen euro). Het gaat dan onder andere om de kosten voor het opruimen van het afval, voor de milieuschade, voor gezondheidszorg, voor het verlies van arbeidsproductiviteit door letsel en psychische schade, de kosten voor schade aan auto's, huizen en bushokjes en de kosten voor de inzet van brandweer, politie en ambulances.

Met deze redenen ben ik het wel eens.

Voorbeeldje:

Ik ging deze jaarwisseling naar buiten, stond op de stoep mensen een gelukkig nieuwjaar te wensen, vliegt er recht voor onze neus dikke vuurpijl langs, en ontploft even verder op. Komt er een vent met een IQ van 30 naar ons toe: "hihi sorry de fles viel om", je gaat grote vuurpijlen niet in een fles neer zetten.

Dan heb je nog domme ouders die hun kinderen al met 10 jaar vuurwerk laten afsteken. (zonder ouderlijk toezicht)

etc etc..

Met deze reden ben ik het dan weer niet eens:

4. Vuurwerk beperkt mensen in hun bewegingsvrijheid. Ruim dertig procent durft tijdens de jaarwisseling de straat niet op. Mensen met luchtwegproblemen zijn vanwege de gezondheidsrisico's gedwongen binnen te blijven.

Zonder vuurwerk heb je ook geen reden om de straat op te gaan.

En vuurwerk shows zijn een stuk mooier om naar te kijken.

Nu denken jullie vast dat ik een saaie knul ben, maar dat valt wel mee hoor :p

Als ze vuurwerk voor particulieren verbieden moeten ze een alternatief geven en gewoon een vuurwerk in de grote steden.

Petjes in de sportschool, van die 2 halen 1 betalen nike petjes... zie er steeds meer komen in mijn gym :(

Met deze redenen ben ik het wel eens.

Voorbeeldje:

Ik ging deze jaarwisseling naar buiten, stond op de stoep mensen een gelukkig nieuwjaar te wensen, vliegt er recht voor onze neus dikke vuurpijl langs, en ontploft even verder op. Komt er een vent met een IQ van 30 naar ons toe: "hihi sorry de fles viel om", je gaat grote vuurpijlen niet in een fles neer zetten.

Dan heb je nog domme ouders die hun kinderen al met 10 jaar vuurwerk laten afsteken. (zonder ouderlijk toezicht)

etc etc..

Met deze reden ben ik het dan weer niet eens:

Zonder vuurwerk heb je ook geen reden om de straat op te gaan.

En vuurwerk shows zijn een stuk mooier om naar te kijken.

Nu denken jullie vast dat ik een saaie knul ben, maar dat valt wel mee hoor :p
alleen het illegale vuurwerk is gevaarlijk... verbieden maakt het dus alleen maar erger

een legale pijl die omvalt is niet minder gevaarlijk hoor ;)

Belachelijk, beschermt men de mensen nu ook al tegen zichzelf.

een legale pijl die omvalt is niet minder gevaarlijk hoor ;)

jawel, die kan je gewoon naast je hoofd laten ontploffen en je houdt er niks bijzonders aan over hoor... even een piep in je oren :D

maarjah het is minder gevaarlijk dan een auto, een stijkijzer, een frituurpan etc etc... dat bedoel ik.. alle voorwerpen kan je wel gevaarlijk maken...

jawel, die kan je gewoon naast je hoofd laten ontploffen en je houdt er niks bijzonders aan over hoor... even een piep in je oren :D

maarjah het is minder gevaarlijk dan een auto, een stijkijzer, een frituurpan etc etc... dat bedoel ik.. alle voorwerpen kan je wel gevaarlijk maken...

Yea right :p

Ach ik blijf lekker afsteken:D Vind het maar een beetje onzin, zolang je er goed mee omgaat kan er vrij weinig gebeuren. De meeste waarbij ongelukken gebeuren zijn ook de slimste niet.

Komt op het zelfde neer als dat ik een verbod tegen auto's ga eisen omdat er jaarlijks zoveel doden door vallen.

Of een verbod op aanstekers omdat pyromanen het gebruiken.
Of een verbod op marokko omdat er zoveel marokkaanze jongeren buurten terrorriseren.

Mensen tegenwoordig zijn gewoon ****ing kansloos.

Wat verbazingwekkend dat de initiatiefnemers van GroenLinks zijn...
Ze hebben trouwens ook een hyves die je vol kan spammen.
http://www.mindervuurwerk.nl/over_de_initiatiefnemers.php?w=mindervuurwerknl_1

Het zijn ook echt altijd nerdjes die met dit soort ideëen komen.

Laatst bewerkt:
Belachelijk, beschermt men de mensen nu ook al tegen zichzelf.

Volgens mij doet men dat al jaren, en lijkt het er soms op dat we het veel meer moeten gaan doen. Ik denk bijv. aan een dalende trend in het aantal gevaccineerde kinderen (0,7% in 5 jaar geloof ik), dit kan echt serieus grote problemen gaan opleveren.

Mijn zegen hebben ze. Wat ik dit jaar allemaal goed heb zien gaan. Mein gott.

Overigens ben ik ook erg benieuwd naar de impact op huisdieren, zoals honden en katten, die bijzonder goede gehoren hebben. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we daar zomaar aan voorbij kunnen gaan.

Voor mijn part steken ze op centrale plaatsen een mooi potje vuurwerk af.

Volgens mij doet men dat al jaren, en lijkt het er soms op dat we het veel meer moeten gaan doen. Ik denk bijv. aan een dalende trend in het aantal gevaccineerde kinderen (0,7% in 5 jaar geloof ik), dit kan echt serieus grote problemen gaan opleveren.

Mijn zegen hebben ze. Wat ik dit jaar allemaal goed heb zien gaan. Mein gott.

Overigens ben ik ook erg benieuwd naar de impact op huisdieren, zoals honden en katten, die bijzonder goede gehoren hebben. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we daar zomaar aan voorbij kunnen gaan.

Voor mijn part steken ze op centrale plaatsen een mooi potje vuurwerk af.

wie een IQ hoger dan 10 heeft begrijpt ook wel dat je die beesten gewoon binnen moet houden op die ene dag in het jaar. hoop ik tenminste ???

begint een beetje een facistisch staatje te worden zo ..de roots in het communisme van GroenLinks en SP beginnen nu wel duidelijk te worden. Dit samen met "autoloze zondagen" zet GroenLinks op nummer 1 wat mij betreft met betrekking tot "idote ziekelijke linkse partijtjes" ...

wie een IQ hoger dan 10 heeft begrijpt ook wel dat je die beesten gewoon binnen moet houden op die ene dag in het jaar. hoop ik tenminste ???

Ja duh. :D Maar dan nog. Zelfs binnen moet het zo af en toe een hel zijn voor die dieren. Dat weet iedereen met een IQ van >10 (en een klein beetje ervaring met dieren) ook.

En daar hebben we de fascism-card al. Natuurlijk gaat kettlebells ons niet uitleggen wat er precies fascistisch is aan een (for crying out loud) DEMOCRATISCHE (daar was je toch zo dol op?) gang van zaken.

Terug
Naar boven