Fitness Seller

Shocking News In brand gestoken jongen zorgt dertien jaar later op sterfbed voor gerechtigheid

beupi

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m80
Massa
112kg
Vetpercentage
21%
Op zijn achtste verjaardag werd Robbie Middleton aan een boom gebonden, overgoten met benzine en in brand gestoken. Ondanks derdegraads brandwonden over 99 procent van zijn lichaam wist de knaap te overleven. Er kwamen maar liefst tweehonderd operaties aan te pas om hem een menswaardig bestaan te gunnen. Helaas overleed hij enkele weken voor zijn 21ste verjaardag aan een kanker, die volgens dokters te wijten was aan de laffe aanval.
Aan het tragische verhaal is toch één positieve noot verbonden. Op zijn sterfbed noemde Robbie de naam van de dader die hem in 1998 in Splendora (Texas) als een levende toorts roosterde. Zijn buurjongen van dertien jaar bleek hem twee weken eerder ook verkracht te hebben en dus moest Robbie het zwijgen opgelegd worden. Don Collins -tegenwoordig een 27-jarige coïtusdelinquent- kon daardoor beschuldigd worden van moord.

Robbie deed de onthulling in een emotioneel videofragment van maar liefst 27 minuten. "Don greep me bij de schouder en gooide benzine in mijn gezicht. Daarna herinner ik me niets meer", klinkt het daar.

Juridische hel
Ook op juridisch vlak gaan de nabestaanden van Robbie door een hel. Collins werd immers wel gearresteerd, maar nooit vervolgd voor de feiten. Hoofdreden? Een gebrek aan bewijs, al was het ook erg moeilijk om informatie van het jonge slachtoffer te krijgen. De ouders moesten dan maar zelf een rechtszaak beginnen. "Ik kon niet beseffen wat mijn ogen registreerden", getuigde moeder Colleen. "Al zijn haar was verschroeid en aan zijn enkels hing zijn huid los. Iets later wandelde ik naar de boom waar het gebeurd is. De contouren van zijn lichaam stonden gebrand in de schors van de boom." Toen foto's van zijn verwondingen getoond worden, konden heel wat juryleden het niet meer drooghouden.

Het resultaat -een schadevergoeding van maar liefst 150 miljard dollar- klinkt indrukwekkend, maar de ouders beseffen dat ze wellicht nooit een cent van dat bedrag zullen zien. Het enige wat ze wel nog kunnen hopen, is dat de dader achter slot en grendel blijft. Daarom diende de openbaar aanklager nu een nieuwe beschuldiging van moord in, nadat de vorige ingetrokken werd. "Onze advocaten zien er een tactische zet in de goede richting in", besluit Coleen.

http://www.youtube.com/watch?v=39bFTDOM3jM&feature=player_embedded

Sick **** die dader pff...

Zolang de dader niet zelf ook de pijn/gevolgen van het slachtoffer heeft ervaren.. Steek de dader zelf in de hens, dat is pas gerechtigheid :)

Op je 13e ook, wat een kerel

Het was zelfs zo schockerend dat de nieuwslezer tijdens het filmpje huilend op de wc heeft gezeten en vervangen moest worden door een ander.

jongen van 13 verkracht jongen van 8, is this real tea?

waarom dan zo lang wachten om te zeggen wie de dader was? :s

Ik kijk de meest gestoorde filmpjes maar dit trek ik slecht.

150 miljard.. riiiight

blijft sick dat ze dan zeggen dat ze teweinig bewijs hebben

Revenge is a dish best served hot imo

Voel me erg agressief nu na het lezen van dit bericht en dat heb ik niet snel.

Als je als volwassene problemen met een andere volwassene hebt en de shit loopt uit de hand dan kan ik me nog een klein beetje voorstellen dat ook dit soort dingen kunnen gebeuren maar dan is het nog schokkend.

Maar dit doen met een jongetje van 8 ?
Verschrikkelijk triest verhaal dit.
Hoop dat als er een hemel is of een soort hiernamaals dat hij daar heel veel liefde, blijdschap en geluk zal vinden.

---------- Post toegevoegd Thu 18 Oct 2012 om 12:36 ----------

Ik kijk de meest gestoorde filmpjes maar dit trek ik slecht.

Same here!

Voel me erg agressief nu na het lezen van dit bericht en dat heb ik niet snel.

Als je als volwassene problemen met een andere volwassene hebt en de shit loopt uit de hand dan kan ik me nog een klein beetje voorstellen dat ook dit soort dingen kunnen gebeuren maar dan is het nog schokkend.

Maar dit doen met een jongetje van 8 ?
Verschrikkelijk triest verhaal dit.
Hoop dat als er een hemel is of een soort hiernamaals dat hij daar heel veel liefde, blijdschap en geluk zal vinden.

---------- Post toegevoegd Thu 18 Oct 2012 om 12:36 ----------

Same here!
Amen,

"150 miljard dollar"

Foutje? Zal wel miljoen dollar zijn. En hoezo krijgen ze er niets van?

"150 miljard dollar"

Foutje? Zal wel miljoen dollar zijn. En hoezo krijgen ze er niets van?

De dader zal zeer waarschijnlijk geen enkele cent hebben, het bedrag wat ze krijgen zal niets voorstellen bij de daadwerkelijke schadevergoeding denk ik.

Ik vraag me echt af hoe je dat als 13 jarige doet, iemand verkrachten en dan in fik steken? WTF

Terug
Naar boven