MuscleMeat

ingebouwde luidspreakers doen het niet. Iemand een oplossing?

thinkalot

Ripped Bodybuilder
Waardering
0
Mijn pc-scherm heeft het begeven een ik heb een ander scherm gekocht.
philips brilance 19 inch. het probleem is dat de ingebouwde luispreakers niet werken.
Ik hoor ze wel kraken als ik bijv het geluid of de balance instel, maar als ik een file afspeel komt er niks uit. Aan wat kan dit liggen?
Ik had ook luidsprekers naast mijn scherm staan maar die heb ik uitgeleend aan iemand en daarom wil ik de luisprekers van mijn scherm gebruiken.
Iemand een ideetje?
Wat ik reeds geprobeerd heb:
gekeken o er nergens iets mute staat;
alle drivers zijn ook up to date.
----------

tx guys

Laatst bewerkt:
Kabel dood?

Tenminste dat heb ik wel eens gehad.

Er is toch een kabel van je luidsprekers naar je PC toe?

Je instellingen in je soundpanel!
Je moet wel ff je luidsprekers configureren hé ;)

Ik heb hetzelfde; 2 luidsprekers waarvan er 1 het niet doet.
Het is dat ik er nog geen tijd voor gehad heb; maar ik zou 'm even openschroeven; er gaan wél draadjes van de input in de kast van je monitor náár de luidspreker; die zouden niet goed zijn aan gesloten.

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hetzelfde; 2 luidsprekers waarvan er 1 het niet doet.
Het is dat ik er nog geen tijd voor gehad heb; maar ik zou 'm even openschroeven; er gaan wél draadjes van de input in de kast van je monitor náár de luidspreker; die zouden niet goed zijn aan gesloten.

Succes.

lijkt me sterk dat ze los zouden zitten langs beide kanten; Zou wel extreem toeval zijn. Tevens, ik hoor licht gekraak als ik de balance aanpas.

De meesten denken dat met zo'n scherm waar de speakers bij in geintegreerd zitten de speakers automatisch werken op het moment dat je de monitor aansluit op de computer.

Echter moet er vanaf de geluidskaart nog steeds een extra audiokabeltje worden getrokken naar de monitor.. De monitor heeft deze aansluiting

De meesten denken dat met zo'n scherm waar de speakers bij in geintegreerd zitten de speakers automatisch werken op het moment dat je de monitor aansluit op de computer.

Echter moet er vanaf de geluidskaart nog steeds een extra audiokabeltje worden getrokken naar de monitor.. De monitor heeft deze aansluiting

precies! Anders zou de audio van je geluidskaart op een magische wijze via de kabel van je videokaart naar je monitor moeten gaan.
:D

ik bouw al jaren speakers en durf te zeggen dat het probleem in de comp ligt. Kun je de speakers niet aansluiten op een output van een discman ofzo.
Speakers gaan niet snel stuk dat er echt helemaal geen geluid uitkomt.
kraken word veelal veroorzaakt door stof in de potmeter, daar kun je een spray voor kopen.

Ah, dat zou het kunnen zijn. En hoe doe je dat? Gebeurt dat exterN? Of moet ik daat mijn pc voor opengooien?

ik bouw al jaren speakers en durf te zeggen dat het probleem in de comp ligt. Kun je de speakers niet aansluiten op een output van een discman ofzo.
Speakers gaan niet snel stuk dat er echt helemaal geen geluid uitkomt.
kraken word veelal veroorzaakt door stof in de potmeter, daar kun je een spray voor kopen.

goed idee maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
Ik heb achteraan mijn scherm wel heel veel uitgangen (of ingangen) maar ik heb geen kabeltjes die me in staat zouden stellen deze te verbinden met mijn discman of mp3-speler.

goed idee maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
Ik heb achteraan mijn scherm wel heel veel uitgangen (of ingangen) maar ik heb geen kabeltjes die me in staat zouden stellen deze te verbinden met mijn discman of mp3-speler.

hmm ja echt verstand van computers heb ik ook niet. Ik zit nog steeds te wachten tot ze een "oh shit" knop op het toetsenbord plaasen waarme ik al mijn laatst gedane foten ongedaan kan maken.
Zelf sloop ik zon ding gwoon open , iedere speaker heeft een kabelmaar als dat niet je ding is weet ik het niet. goh ik dacht eindelijk een onderwerp waar ik geen strijd met je hoef te voeren. Succes.
ik ga weer even deadliften

hmm ja echt verstand van computers heb ik ook niet. Ik zit nog steeds te wachten tot ze een "oh shit" knop op het toetsenbord plaasen waarme ik al mijn laatst gedane foten ongedaan kan maken.
Zelf sloop ik zon ding gwoon open , iedere speaker heeft een kabelmaar als dat niet je ding is weet ik het niet. goh ik dacht eindelijk een onderwerp waar ik geen strijd met je hoef te voeren. Succes.
ik ga weer even deadliften

Ik heb 6 jaar technisch onderwijs gevolgd (van mijn 12 de tot mijn 18de) dus ik kan die pc wel opengooien, Doe ik regelmatig; ik wikl het alleen maar doen als al de rest niet lukt; Zou te gek zijn alles opne te gooien, als ik niet weet of het mss aan een slechte driver ligt of zo.

Zit er geen groene en roze aansluiting op je pc en gelijkaardige kleur speakerstekkers? Een beetje pc heeft die direct vanuit het moederbord extern, omdat de geluidskaart geïntegreerd zit.

IIg moeten er vanuit je monitor 2 kabels lopen naar de pc.

Gekraak betekent echter dat er al een contact is met de stekkers, maar mogelijk zitten ze verkeerd of is er geen outputsignaal.

Zit er geen groene en roze aansluiting op je pc en gelijkaardige kleur speakerstekkers? Een beetje pc heeft die direct vanuit het moederbord extern, omdat de geluidskaart geïntegreerd zit.

IIg moeten er vanuit je monitor 2 kabels lopen naar de pc.

Gekraak betekent echter dat er al een contact is met de stekkers, maar mogelijk zitten ze verkeerd of is er geen outputsignaal.

Ik heb achteraan mijn scherm een gele, wite en rode ingang (audio R en L)
Maar of mijn geluidskaart een uitgang heeft die ik daarmee kan verbindne is mij nog maar de vraag en ook wel of dit effect zou hbben.

er loopt maar 1 kabel van mijn scherm naar mijn pc.
achteraan mijn pc heb ik wel een ingang war ik mijn oude externe speakers op aansloot; moet ik dus een kabeltje hier instoppen en zich splits in twee uiteinden en deze dan in de L en de R iingang van mijn scherm stoppen?

En je hebt toevallig ook geen bonnetje van je nieuwe scherm zodat je hem gewoon kunt ruilen?

Terug
Naar boven