Fitness Seller

ingebouwde luidspreakers doen het niet. Iemand een oplossing?

• Topic Starter Topic Starter
En je hebt toevallig ook geen bonnetje van je nieuwe scherm zodat je hem gewoon kunt ruilen?
Ja toch wel maar als er niks is mee is zou ik wel lekker voor schut staan;

Ik denk trouwens dat ze eerst zouden kijken of er iets mis mee is en ik kan mijn scherm geen week missen hoor.

Ik heb achteraan mijn scherm een gele, wite en rode ingang (audio R en L)
Maar of mijn geluidskaart een uitgang heeft die ik daarmee kan verbindne is mij nog maar de vraag en ook wel of dit effect zou hbben.

er loopt maar 1 kabel van mijn scherm naar mijn pc.
achteraan mijn pc heb ik wel een ingang war ik mijn oude externe speakers op aansloot; moet ik dus een kabeltje hier instoppen en zich splits in twee uiteinden en deze dan in de L en de R iingang van mijn scherm stoppen?

je zegt het zelf al, je hebt dus geen kabels gestopt in de audio INGANG van je scherm. verbindt deze dus met de output van je geluidskaart (daar waar je vorige speakertjes ook op aangesloten stonden) en hopla, klaar is kees. de kabel die je moet hebben is een mini-stereojack naar 2 tulp.

tenzij de twee tulpjes op je scherm een uitgang zijn (om eventueel door te lussen) maar dan moet je maar even lezen wat er bij die knopjes staat.

je zegt het zelf al, je hebt dus geen kabels gestopt in de audio INGANG van je scherm. verbindt deze dus met de output van je geluidskaart (daar waar je vorige speakertjes ook op aangesloten stonden) en hopla, klaar is kees. de kabel die je moet hebben is een mini-stereojack naar 2 tulp.

bedankt man! ken je daar de prijs van?

en je vind ze meestal nog wel eens bij oud electro afval

Ja toch wel maar als er niks is mee is zou ik wel lekker voor schut staan;

Ik denk trouwens dat ze eerst zouden kijken of er iets mis mee is en ik kan mijn scherm geen week missen hoor.

Dan heb je k*tgarantie.........normaal krijg je gwoon een nieuwe mee........ik heb dezelfde en als je m aansluit moet ie het gewoon doen

ik zou iig eerst ff bellen of je een nieuwe mee kan krijgen ;)

Dan heb je k*tgarantie.........normaal krijg je gwoon een nieuwe mee........ik heb dezelfde en als je m aansluit moet ie het gewoon doen

ik zou iig eerst ff bellen of je een nieuwe mee kan krijgen ;)

jij zegt dus dat ik helemaal geen extra kabeltje nodig heb? dat de kuidsprekers zouden moeten werken louter en alleen met die ene kabel achteraan mijn scherm (die naar mijn toren loopt)?

100 procent kabeltje er tussen vriend, wat voor scherm heb je?

Expansion / Connectivity
Interfaces:

USB - 4 PIN USB Type A - 1
1 x headphones - output - mini-phone stereo 3.5 mm - 1
1 x microphone - input - mini-phone mono 3.5 mm - 1

Connections:

1 x display / video - VGA - 15 pin D-Sub (dumbbell-15) - 1
1 x display / video - VGA - BNC - 5
1 x audio - line-out - mini-phone stereo 3.5 mm - 1
1 x USB - 4 PIN USB Type A - 1

Dus gewoon zo'n normaal klein Audio kabeltje, als het goed is wordt deze ook gewoon bij je scherm geleverd.

Zo een:
http://edifier.ca/eshop/images/L121MM-2.jpg

Expansion / Connectivity
Interfaces:

USB - 4 PIN USB Type A - 1
1 x headphones - output - mini-phone stereo 3.5 mm - 1

Connections:

1 x display / video - VGA - 15 pin D-Sub (dumbbell-15) - 1
1 x display / video - VGA - BNC - 5
1 x audio - line-out - mini-phone stereo 3.5 mm - 1
1 x USB - 4 PIN USB Type A - 1

Dus gewoon zo'n normaal klein Audio kabeltje, als het goed is wordt deze ook gewoon bij je scherm geleverd.

Zo een:
http://edifier.ca/eshop/images/L121MM-2.jpg

maar ik heb twe ingangan achteraan mijn scherm:
een L en een R, Dus?

Bovenstaande specs zijn die van jouw scherm als het goed is....

Van een L en een R op een scherm heb ik nog nooit gehoord.... je weet zeker dat de speakers ingebouwd zitten? niet dat je speakers OP je scherm aan kan sluiten oid?? klinkt wel vaag eigenlijk...

Begin eerst maar eens met zo'n kabeltje op je geluidskaart aan te sluiten, en kijk dan of de andere kant ergens in past op je scherm en test het dan :)

Bovenstaande specs zijn die van jouw scherm als het goed is....

Van een L en een R op een scherm heb ik nog nooit gehoord.... je weet zeker dat de speakers ingebouwd zitten? niet dat je speakers OP je scherm aan kan sluiten oid?? klinkt wel vaag eigenlijk...

Begin eerst maar eens met zo'n kabeltje op je geluidskaart aan te sluiten, en kijk dan of de andere kant ergens in past op je scherm en test het dan :)
ik zie de luidspreker zitten in mijn scherm vooraan (ik zie tevens de roostertjes en hoor ze kraken als ik de balance of volulme aanpas, zeld zonder het afspelen van een file)
Achteraan heb ik drie ingangen (rood geel en wit) eentje die geel is met een symbool van een micro onder (als ik het goed zie) en twee andere waar een L en een R onder staat( een rode en een witte ingang.

Ok het is me nu vrij duidelijk. Die LR tulp hoef je niet te gebruiken of te kopen. Het scherm heeft een 1 x audio - line-out - mini-phone stereo 3.5 mm - 1

Wat wilt zeggen dat je dit kabeltje tussen scherm en pc moet hebben:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[edit] hmmz blijkbaar ben ik dus toch niet zo zeker ...

ik zie de luidspreker zitten in mijn scherm vooraan (ik zie tevens de roostertjes en hoor ze kraken als ik de balance of volulme aanpas, zeld zonder het afspelen van een file)
Achteraan heb ik drie ingangen (rood geel en wit) eentje die geel is met een symbool van een micro onder (als ik het goed zie) en twee andere waar een L en een R onder staat( een rode en een witte ingang.

@ big_T de specs van de link die thinkalot gaf verschillen met die van zijn monitor, is niet zo heel ongebruikelijk volgens mij, dit soort kleine veranderingen.

dat zijn RCA aansluitingen, ook wel bekend als 'tulp' (gezien de vorm van de stekkertjes) De rode en de witte zijn de input van de luidsprekers van je scherm, idd wit links en Rood Rechts (om het te onthouden :D). De gele aansluiting is de outpot van de microfoon die in het scherm is ingebouwd.
Dikke kans dat er achterin je pc een 3,5 mm jack stereobus zit voor de audio out , audio in en 'mic in' Tussen de rode en witte aansluitingen van de monitor en de audio out van de pc hoort een verloopkabel: van 3,5mm stereo jackplug naar stereo tulp (2x RCA) Tussen de gele aansluiting op je monitor en de mic in op je pc hoort eenzelfde verloopkabel, maar dan een mono versie.
Als je die kabeltjes niet hebt, kun je ze kopen voor een paar euro bij elektronicazaak. Maar ze horen bij de monitor te zitten! (als je em nieuw hebt)

dit zijn de aansluitingen die thinkalot ziet (maar dan niet in stekkervorm natuurlijk :D)

dit is de kabel die thinkalot nodig heeft:

Maar dan een iets langere :D

Wat een gedoe, ff foto van de achterkant anders :p

@ big_T de specs van de link die thinkalot gaf verschillen met die van zijn monitor, is niet zo heel ongebruikelijk volgens mij, dit soort kleine veranderingen.

dat zijn RCA aansluitingen, ook wel bekend als 'tulp' (gezien de vorm van de stekkertjes) De rode en de witte zijn de input van de luidsprekers van je scherm, idd wit links en Rood Rechts (om het te onthouden :D). De gele aansluiting is de outpot van de microfoon die in het scherm is ingebouwd.
Dikke kans dat er achterin je pc een 3,5 mm jack stereobus zit voor de audio out , audio in en 'mic in' Tussen de rode en witte aansluitingen van de monitor en de audio out van de pc hoort een verloopkabel: van 3,5mm stereo jackplug naar stereo tulp (2x RCA) Tussen de gele aansluiting op je monitor en de mic in op je pc hoort eenzelfde verloopkabel, maar dan een mono versie.
Als je die kabeltjes niet hebt, kun je ze kopen voor een paar euro bij elektronicazaak. Maar ze horen bij de monitor te zitten! (als je em nieuw hebt)

dit zijn de aansluitingen die thinkalot ziet (maar dan niet in stekkervorm natuurlijk :D)

dit is de kabel die thinkalot nodig heeft:

Maar dan een iets langere :D

dat is het idd. Ik zal morgen es gan kijken in de fnac.

alvast bedankt aan iedereen die me uit de nood heeft willen helpen.

grz!!

Terug
Naar boven