XXL Nutrition

Inname creatine

Jarco

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
19%
Hoe nemen jullie je creatine in? Ik neem op rustdagen 3 gram in de ochtend voor het ontbijt in, en op trainingsdagen 3 gram na de training met whey en 250 ml appelsap. Ik heb als ladingfase 3 dagen 15 gram per dag verdeeld over de dag. Doe ik dit zo goed?

Sochtends, en savonds. Op trainingsdagen sochtends en na het trainen.

Waarom maar 3 gram? 5 gram is toch de standaard maatschep van monohydraat?

ladingfase is achterhaald. = marketing van leveranciers.
Gewoon 5 mg p/d is voldoende in de meeste gevallen

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet zeggen ik voel wel meer kracht nu, 3 gram zei mijn fitness instructeur, idd klopt 5 gram ga ik denk ik nu ook doen, maar idd loading fase zal dan wel, winst voor bedrijven

Ik weet dat ik na de training appelsap of druivensap in moet nemen met creatine, maar moet dat in de ochtend ook? ik had gehoord dat je met water het wegspoeld, en met sap niet..

Lees dit anders even

Er staat precies per kilo lichaamsgewicht hoeveel je kunt nemen... Met jouw stats kom je ongeveer op 3 gram ja.

De ladingsfase snel of langzaam maakt qua geld niet uit. Je gebruikt precies evenveel creatine. Alleen zit je eerder op je piek als het klopt wat ze aanbevelen. Je slikt in totaal dus korter. Daarom kun je ook eerder weer aan je maandje "off" beginnen en sneller weer opnieuw een cycle doen. Met andere woorden; je kunt meer maanden per jaar creatine slikken terwijl je toch steeds een maandje "off" bent.

---------- Post toegevoegd Sat 29 Oct 2011 om 13:11 ----------

ladingfase is achterhaald. = marketing van leveranciers.
Gewoon 5 mg p/d is voldoende in de meeste gevallen

twee foutjes in 1 post, bravo!

en moet je het in de ochtend dan ook innemen met appelsap?

Kost toch 'n drol, gewoon laadfase doen. Of je moet het niet willen cyclen, zelf cycle ik wel i.v.m. downregulering van de CT.

Al is het alleen al omdat er in de onderzoekssituaties ook 'n laadfase wordt gehanteerd, ik streef er altijd naar om zoveel mogelijk de onderzoeken na te bootsen.

Is nog 'n degelijk artikel van ze ook.

Laatst bewerkt:
Kost toch 'n drol, gewoon laadfase doen. Of je moet het niet willen cyclen, zelf cycle ik wel i.v.m. downregulering van de CT.

Wat bedoel je met downregulering van de CT? Ben net begonnen met creatine nemen en neem gewoon 5 gram per dag en geen laadfase. Jij doet gewoon laadfase, dan 6 weken gebruiken dar 4 weken stoppen dan weer laadfase en weer 6 weken enz?

CT = Creatine Transporter.

Ik gebruik 6 weken, waarvan 1 week de laadfase beslaat. Daarna 4 weken stoppen idd en dan opnieuw.

Heb je die onderzoeken van dat downregulering van CT? Ben er wel benieuwd naar.

Het is niet zeker hoor van de downregulering van de CT, maar het is in ieder geval wel aangetoond bij ratten in vivo (wel aardige dosissen), en zou een verklaring zijn waarom er in vivo bij mensen het creatine niveau weer naar baseline gaat na langdurig gebruik.

However, along with the declining muscle phosphocreatine levels, muscle total creatine returned to baseline by the end of the study. [...] Studies in rats have demonstrated that long-term high-dose creatine feeding induces a downregulation of muscle total Na-creatine cotransporter protein content (42). In addition, the low creatine transporter content in failing human myocardium has been found to be associated with a decrease in intracellular creatine storage (43).
http://diabetes.diabetesjournals.org/content/50/1/18.full#REF42

Het is dus zeker geen sluitend bewijs waarom het gebeurd, maar wel 'n goede aanwijzing.

Hm ja, kan ook geen kwaad om het dan te cyclen, zeker niet als dit bij mensen ook zo zou zijn.

Sochtends, en savonds. Op trainingsdagen sochtends en na het trainen.

Waarom maar 3 gram? 5 gram is toch de standaard maatschep van monohydraat?

ik fitnis nu al bijna 5 maanden en wil ook beginnen met creatine maar wat is het beste capsules of poeder?

ik fitnis nu al bijna 5 maanden en wil ook beginnen met creatine maar wat is het beste capsules of poeder?

In een capsule zit meestal zo'n 0,8 gram (give or take). Je moet dus gauw4 a 5 capsules slikken om aan 2,5 gram te komen. Houd daar rekening mee bij de beslissing hoeveel je wilt besteden.

Voor een snelle laadfase wordt dit een behoorlijk dure grap!

Het poeder is smaakloos, erg goed te downen en veel goedkoper. Ik zou voor Creapure gaan. Dit is algemeen aanvaard een zekerheid in kwaliteit (hehehe ik lijk wel uit een reclame weggelopen).

Terug
Naar boven