MuscleMeat

Inspiratie : vlees

Kalkoen - kip - paardsbiefstuk - rundsbiefstuk - tartaartje - tonijn - zalm - ...

Een hele waslijst dus

• Topic Starter Topic Starter
Tartaartje dat ken ik niet?

klopt, dat vind je hier in belgie ook niet denk ik, is een nederlands produkt

Het is gemaakt van rundsvlees ideaal als vervanger voor een hamburger tussen een hamburgerbroodje

aangezien in nogal dicht tegen de nederlandse grens aan woon ga ik nogal eens een bezoekje brengen aan onze buren

Misschien is het er wel, maar heet het gewoon anders. Dat is bij kwark (fromage frais) ook zo : platte kaas.

Tartare is in elk geval iets geheel anders dan tartaar.
Beschouw het gewoon als rauw gemalen vlees dat in een hamburgervorm is geperst. Het is echter niet hetzelfde als gehakt, omdat dit is gemaakt van zeer mager vlees, mogelijk zelfs van biefstuk(vlees).

Heet dat niet iets van steak du buf in belgie?

biefstuk/rosbief/varkenshaas/ongepaneerde schnitzel/kipfilet/kalkoenfilet/steak/zalm/tonijn/

kip, het meest veelzijdige stukje vlees ;)

ik heb laatst springbokbiefstuk en struisvogelbiefstuk gegeten! allebei super.....
verer kan je misschien es af en toe springkrabbetjes of voorgekookte rivierkreeftjes eten of garnaaltjes........

Esperantisto zei:
Misschien is het er wel, maar heet het gewoon anders. Dat is bij kwark (fromage frais) ook zo : platte kaas.

Tartare is in elk geval iets geheel anders dan tartaar.
Beschouw het gewoon als rauw gemalen vlees dat in een hamburgervorm is geperst. Het is echter niet hetzelfde als gehakt, omdat dit is gemaakt van zeer mager vlees, mogelijk zelfs van biefstuk(vlees).

Americain dus, de naturelle vorm, donkerder van kleur van gehakt, neem ik altijd. zeer goedkoop en in combi met bruin brood en mosterd een aanrader.

Nee, dat denk ik niet. Wij kennen wel filet americain, in bakjes van 200gram, met bijvoorbeeld peper, pesto of uitjes (of naturel) dit smeer je inderdaad op broad, mensen doen het op toastjes etc. Dit ga je niet bakken ofzo, eet je gewoon zo op.

Tartaartjes zijn echt stukken vlees die je in principe gewoon bakt. Rundertartaar staat er op de verpakking en zoals espi zegt het is mager rundvlees dat in elkaar is geperst oid; het lijkt op gehakt maar is magerder en erg lekker.

Belgisch is echt een moeilijke taal, besef ik me net. Nou ja ik kan ernaast zitten hoor, dat het bij jullie wel americain heet maar dan is dat dus niet mijn fout.

Zijn rookworsten trouwens goed vlees?

definieer 'proper' eens ? erg onderhevig aan beleving en smaak volgens mij.
als ik weer eens een aflevering van keuringsdienst van waarde bekijk krijg ik zo mijn bedenkingen bij de 'properheid' van vlees in t algemeen. krijg dan neigingen vege te worden

gevogelte: kipfilet, kalkoenfilet,kalkoen gehakt.
andere vleessoorten: extra mager gehakt, tartaar zoals gezegd werd, rosbief, rookvlees, kogelbiefstuk.
vis: zalm, tonijn, kabeljauw,koolvis(BLECH!!!:barf:), zwaardvis, forel (deze weet ik niet zeker, maar erg vet kan het niet wezen aangezien de vis familie is van de zalm)

en last but not least: imitatievlees:D...in Nederland heb je zoiets dat "Valess" heet. gemaakt van zuivel dus hoog in eiwitten en laag in vet.

In belgië zal je het niet vinden maar aangezien je vlabkij nederland woont kun je bij de eerste appie heijn het wel aanschaffen:D...desnood je karretje voldouwen:)

t*ring ik ga morgen een lekker versgebraden kippetje eten..

krijg honger van al dat eten hier :D

Terug
Naar boven