MuscleMeat

Interpretatie lab uitslag (hoog SHBG)

Bezoekers in dit topic

TommyBB

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 mei 2012
Berichten
24
Waardering
2
Lengte
1m86
Massa
97kg
Vetpercentage
14%
Ik heb bloed onderzoek laten doen (zie bijlage) vanwege klachten (moeilijk spiermassa aankomen, altijd vermoeid en depressief). Ik zit met wat vragen over mijn geslachtshormonen. Zouden jullie deze resultaten als positief beschouwen? Ik zie namelijk dat mijn SHBG erg verhoogd is en dat het vrij testosteron erg laag is. Zou dat mijn klachten kunnen verklaren? Ik ben 40 jaar oud en train +/- 20 jaar nu.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Lab uitslag.jpg
    Lab uitslag.jpg
    39 KB · Weergaven: 150
Ik zou je klachten niet herleiden naar je geslachtshormonen.
 
Vind je de vrij testosteron waarde niet aan de lage kant? De SHBG waarde is ook erg hoog toch?
 
Valt in principe allemaal binnen de referentiewaardes dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.

Weinig spiermassa meer aankomen kan komen doordat de rek er na 20 jaar trainen uit is.
Hoe lang heb je al last van depressieve gevoelens en vermoeidheid? Afgelopen tijd heel druk op werk gehad? Of juist stressen om baanzekerheid? Ik vul maar even wat dingen in hoor, maar het zijn wel dingen waardoor een hoop mensen zich wat minder fijn zijn gaan voelen de afgelopen anderhalf jaar
 
Valt in principe allemaal binnen de referentiewaardes dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.
Ik heb wel eens gehoord dat het zeer sterk van het individu afhangt of deze klachten ervaart. Er zijn mannen die bij een kleine drop in vrij testosteron al erg veel klachten ervaren. Mijn totale testosteron is wel normaal, maar qua vrij testosteron zit ik echt aan de onderkant van de referentiewaardes (door hoge SHBG).
Ik heb nul libido meer, dus dat zou een goede verklaring kunnen zijn.

Ik denk dat de corona situatie niet mee helpt inderdaad...
 
Back
Naar boven