Fitness Seller

Interssant gegeven ivm groeihormoon tijdens slaap

Dressed Black

Ripped Bodybuilder
Waardering
34
Ik ben momenteel bezig met de vertaling van een medisch boek voor een vrouw die ik ken en die lijdt aan het zgn Fibromyalgie-syndroom.
Stootte ik daarbij op een tekst die echt wel belangrijk kan zijn voor krachtsporters. Het boek werd geschreven door een zekere prof. Johann Bauer en de volgende passage viel mij op: 'Tijdens deze slaapstadia (Non-REM slaap) wordt in het bijzonder groeihormoon, dat deelneemt aan veel ‘reparatiegebeurtenissen’, uitgescheiden'.

De Non-REM slaap wordt gekenmerkt door een geleidelijke vertraging van de hersengolven, hetgeen belangrijk is voor het inslapen. Deze periode wordt in 4 stadia verdeeld: sluimer, inslaap, slaap en diepe slaap.
Dit om even het enorme belang van genoeg slapen duidelijk te maken, want als natuurlijk groeihormoon wordt uitgescheiden terwijl je slaapt is het dan dat je spiergroei het meest zal geactiveerd worden!

was toch al bekend!?? :)

Daarom zijn supplementen als Tryptofaan en GABA ook zo pupulair de laatste jaren;).

Slapen is da bomb! Lekker pitten.. mhh... ZZZzzzz

Daarom ook whey aan je kwark toevoegen, die je neemt voor het slapen.
Kun je tijdens je testosteronpiek profiteren van de whey.

Maar die non-REM is toch vooral de eerste 30 minuten van een slaapcyclus?

Dat zou betekenen dat een aantal 'powernaps' over een dag nog beter zouden zijn voor spiergroei dan veel slapen in z'n algemeenheid.

Daarom ook whey aan je kwark toevoegen, die je neemt voor het slapen.
Kun je tijdens je testosteronpiek profiteren van de whey.

Roep ik hier al tijden :D

Niemand pikt het op tho.. :( al zal ik nergens testosteron piek geschreven hebben

hehe ja had je dat van mij overgenomen? Nu voel ik me weer helemaal goed ;)

Dat zou betekenen dat een aantal 'powernaps' over een dag nog beter zouden zijn voor spiergroei dan veel slapen in z'n algemeenheid.

waarom denk je dat antillianen zo gespierd zijn ... :D:D

Dan heb je het niet goed begrepen, er stond " tijdens de NON-REM slaap). Juist tijdens de diepe slaap word HGH afgescheiden.

Zie ook in de HGH topics bij Timing van de injecties ;)

dus eigenlijk wanneer ik na een uurtje maffen wordt wakker geroepen door de leerkracht van dienst dat zegt dat ik een luie zak ben dat niets doet, ben ik eigenlijk wel druk bezig met groeien? :o

Ik slaap soms zo verdomd slecht, en kort... :mad:
Soms maar 4 uur per etmaal ofzo... :(
Van geen wonder dat ik niet (zo snel) meer groei (als ik zou willen, waar blijven die 50cm armen..?) :D

Mijn moeder leidt ook aan Fibromyalgie waardoor ze ook erg slecht slaapt, hiervoor krijgt ze melathonine voorgeschreven wat de diepe slaap zou moeten verbeteren en verlengen.... Maybe een nieuw iets om te testen :cool:?

• Topic Starter Topic Starter
Mijn moeder leidt ook aan Fibromyalgie waardoor ze ook erg slecht slaapt, hiervoor krijgt ze melathonine voorgeschreven wat de diepe slaap zou moeten verbeteren en verlengen.... Maybe een nieuw iets om te testen :cool:?

Hartelijk bedankt voor de info. Als je moeder het ook heeft, weet je wat een vreselijke ziekte het is. Constant pijn en niemand weet een genezing. Ene professor johann Bauer opereert mensen in Zwitserland, hij verdeelt het lichaam in 4 denkbeeldige kwadranten en noemt zijn ingreep kwadrantenpijn-interventie. Een en ander is gebaseerd op de traditionele Chinese geneeskunst (meer bepaald acupunctuur), en er schijnen nogal wat mensen mee geholpen te zijn. Niemand doet in ieder geval beter.
Maar toch is ook dit een slag in het water denk ik, voorlopig is er helaas geen genezing mogelijk.

Mijn zus heeft het ook, alleen gelukkig hebben ze het beiden in een mate die houdbaar is om het maar zo te zeggen ;), en daarnaast is het idd niet zeker dat deze behandelingen op iedereen goede uitwerkingen zullen hebben. Tot nu toe duizenden massages/elektrolyse apparaat en weet ik veel wat allemaal wat ze geprobeerd hebben, maar ja.... beetje off topic geloof ik, dus back to slapen en groeien :(

Terug
Naar boven